Riot games за ночь стала новой blizzard: анонсировала кки, файтинг, шутер и симулятор менеджера

The S in Games

Games from Riot Games

PC & Console Games
  • League of Legends
  • Legends of Runeterra
  • Teamfight Tactics
  • Valorant
  • Wild Rift
  • Untitled adventure game
  • Untitled fighting game
  • Untitled MMO
Mobile Games
  • League of Legends: Turret Defence
  • Blitzcrank’s Poro Roundup
  • Legends of Runeterra
  • LoL Esports Manager
  • Teamfight Tactics
  • Wild Rift
Tabletop Games
  • Mechs vs. Minions
  • Tellstones: King’s Gambit
Browser Games
  • Astro Teemo
  • Blitzcrank’s Poro Roundup
  • Cho’Gath Eats the World
  • Pixel Poro
Riot Forge Games
  • CONV/RGENCE
  • Hextech Mayhem
  • Ruined King
  • Song of Nunu
Thunderdome Games
  • Demacia Vice Squad
  • PROJECT.EXEcute
  • Star Guardian Insomnia
  • Super Arcade Gunner
  • Super Zac Ball
  • Ziggs Arcade Blast
Game Applications
  • League+
  • League Displays

История[]

Riot Games была основана в качестве разработчика инди-игр в 2006 году Брэндоном «Райз» Беком и Марком «Триндамир» Мерриллом в Лос-Анджелесе. Компания анонсировала свою первую игру, League of Legends: Clash of Fates, в октябре 2008 года и выпустила её в октябре 2009 года как League of Legends. Игра использует бесплатную игровую модель, поддерживаемую микротранзакциями, а не рекламой или продажей коробочных копий.

В 2008 году Riot Games получила первоначальное финансирование в $7 млн от венчурных компаний Benchmark Capital и FirstMark Capital. Во втором раунде финансирования в 2009 году компания привлекла $8 млн от Benchmark, FirstMark, и китайского технологического гиганта . В начале 2011 года, Tencent Holdings выкупила контрольный пакет акций Riot Games. Позже компания Tencent сообщила, что сделка составила $231,465,000.

В числе сотрудников компании такие ветераны Defense of the Ancients, как бывший ведущий разработчик Стив «Guinsoo» Фек, и основатель официального сайта DotA-Allstars.com Стив «Pendragon» Мескон. В Riot Games также работают некоторые бывшие сотрудники Blizzard Entertainment. 12 июля 2013 года Business Insider поставил Riot Games на 4-е место в списке топ-25 технологических компаний для работы в 2013 году.

8 ноября 2013 года Riot Games сообщила, что компания переедет в новое здание в Западном Лос-Анджелесе в 2015 году.

16 декабря 2015 года Riot Games продала оставшиеся акции Tencent Holdings.

8 марта 2016 года Riot объявила о приобретении Radiant Entertainment.

Галерея[]

Прочее видео

Brandon Beck aka Ryze- CEO of Riot Games

LORE — Riot Games Lore in a Minute!

Riot Games Office Tour with Chobra

That’s a wrap Summoner Showcase 113
Final Summoner Showcase episode

Riot- Harlem Shake

History of the fist bump

Frequencies – The Music of League of Legends

Will Draw For Riot Points A Celebration of RP Art

Behind the Scenes Imagine Dragons at Worlds

2015 D.I.C.E. Summit — League of Legends’ Brandon Beck

Chef LuBu Professional Feeder

Jared Polis Community Congressman

The 2015 URFitational Grand Finals

Worlds Collide Teaser

Thank You Looking Back on Ten Years

Art Demonstration by League of Legends Artists

Live Performance The Music of League of Legends

Tribeca Games Presents the Craft & Creative of League of Legends

Documentary Sharing Player Stories

Game Design Every Game is an Epic Quest

Founding Interns of League Documentary

Client Update Open Beta Trailer — League of Legends

2016 The Playlist League of Legends

  • Old Riot Games logo, before April 16, 2019
  • Concept for the new Riot Games logo
  • Riot Staff 1
  • Riot Staff 2
  • Riot Staff & Joe (Make a Wish Foundation)
  • Marc Merril (on the left) and the American Red Cross president (on the right).
  • Gangplank memorial, Riot HQ

1/7

Legends of Runeterra – карточная игра по вселенной League of Legends

Мне удалось поиграть в Legends of Runeterra еще 1 октября во время секретного визита в студию Riot Games в Москве. Представители Riot отдельно сказали, что разработка игры все еще движется, поэтому какие-то ее элементы могут измениться. Зачем Riot Games вообще начала делать карточную игру? Разработчикам хочется перевернуть жанр ККИ и расширить его с помощью своих идей. 

Кроме карт с культовыми чемпионами из Лола вроде Зеда или Люкс, разработчики создали множество других героев, позволяющих еще сильнее погрузиться в лор вселенной League of Legends. Арты для карт и спецэффекты команде Riot помогали рисовать студии SIXMOREVODKA, Kudos3d и Beyond FX. 

По геймплею игра больше похожа на Magic: The Gathering, чем на Hearthstone или Гвинт. Матч проходит по раундам – игроки могут не только расставить на столе существ, но и выбрать атаку или защиту. Другие интересные особенности: «Глаз оракула», позволяющий заранее увидеть, что произойдет после завершения хода, а также дополнительная мана для заклинаний. Работает это так – если игрок истратил не всю ману на существа или заклинания, то она переходит в копилку маны для заклинаний и тратится только на них. 

Ключевое отличие Legends of Runeterra от конкурентов – в игре нет бустеров или наборов с рандомными картами. Весь контент в виде карт открывается точно также, как чемпионы в League of Legends: можно играть матчи и копить внутриигровую валюту или потратить реальные деньги и сразу купить необходимую карту. 

Закрытое бета-тестирование запланировано на начало 2020 года, а полноценный релиз состоится в том же году году на PC и смартфонах. Для игры будет нужен отдельный аккаунт, и она поддерживает кросс-плей между компьютерами и телефонами.

Российский офис Riot Games предоставил нам ключ для закрытого тестирования, поэтому ожидайте полноценное превью уже на днях. 

Media

See also Cinematic, Music & Summoner Showcase
Related Videos

Related Videos

Brandon Beck aka Ryze- CEO of Riot Games

LORE — Riot Games Lore in a Minute!

Riot Games Office Tour with Chobra

That’s a wrap Summoner Showcase 113

Riot- Harlem Shake

History of the fist bump

Frequencies – The Music of League of Legends

Will Draw For Riot Points A Celebration of RP Art

Behind the Scenes Imagine Dragons at Worlds

2015 D.I.C.E. Summit — League of Legends’ Brandon Beck

Chef LuBu Professional Feeder

Jared Polis Community Congressman

The 2015 URFitational Grand Finals

Worlds Collide Teaser

Thank You Looking Back on Ten Years

Art Demonstration by League of Legends Artists

Live Performance The Music of League of Legends

Tribeca Games Presents the Craft & Creative of League of Legends

Documentary Sharing Player Stories

Game Design Every Game is an Epic Quest

Founding Interns of League Documentary

Client Update Open Beta Trailer — League of Legends

2016 The Playlist League of Legends

Reintroducing Demacia dev diary — League of Legends

Building Runeterra dev diary — League of Legends

Live Play

Tilted Fables The History and Lore of the Four Tilt Types

Tilt Types The Barbarian

Tilt Types The Paladin

Tilt Types The Scarred Veteran

Tilt Types Lord DGAF

New Riot Logo

A Message From Joe and the League Dev Team — League of Legends

COVID-19 Charity Fundraiser Announcement — League of Legends

Old Riot Games logo, before April 16, 2019

Concept for the new Riot Games logo

Riot Games Logo 1

Riot Games Logo 2

Riot Games Logo 3

Riot Games Logo 4

Riot Staff 1

Riot Staff 2

Riot Staff & Joe (Make a Wish Foundation)

Riot Games Office locations

Marc Merril (on the left) and the American Red Cross president (on the right). See here for details.

Gangplank memorial, Riot HQ

Redbull LCS Promo 1 (by Riot Contracted Artist Melissa ‘ffSade’ Yabumoto)

Redbull LCS Promo 2 (by Riot Contracted Artist Melissa ‘ffSade’ Yabumoto)

Redbull LCS Promo 3 (by Riot Contracted Artist Melissa ‘ffSade’ Yabumoto)

Redbull LCS Promo 4 (by Riot Contracted Artist Melissa ‘ffSade’ Yabumoto)

Awards

  • 51 Fortune’s 100 Best Workplaces for Millennials — FORTUNE (2016)
  • 14 Fortune’s 50 Best Workplaces for Flexibility — FORTUNE (2016)
  • 39 Fortune’s 100 Best Companies to Work For List — FORTUNE (2016)
  • 18 Glassdoor’s Best Places to Work — Glassdoor (2016)
  • 19 Fortune’s 50 Best Workplaces for Camaraderie — FORTUNE (2015)
  • 21 Fortune’s 100 Best Workplaces for Millennials — FORTUNE (2015)
  • #13 Fortune’s 100 Best Companies to Work For List — FORTUNE (2015)
  • Pioneer Award (Co-founders Brandon Beck & Marc Merrill) — Game Developers Choice Awards (2014)
  • #3 Best Medium-Sized Companies to Work For — FORTUNE (2013)
  • #4 Top 25 Tech Companies to Work at in 2013, as Ranked by Their Own Staff —
  • Top 30 Developers of All Time — Game Developer Magazine and Gamasutra (2013)
  • Best Community Activation — Gaming Marketing Award (2013)
  • Top 10 Developers — Edge Developer Awards (2013)
  • Top 10 Persons of the Year 2012 (Co-founders Brandon Beck & Marc Merrill) — GamesIndustry International (2012)
  • 30 Under 30 (Co-founder Brandon Beck) — Forbes (2011)
  • Entrepreneurs of the Year (Co-founders Brandon Beck and Marc Merrill) — Ernst & Young (2011)
  • Top 30 Developers — Game Developer Magazine (2010)
  • The Game Developer 50 (VP of Design Tom Cadwell) — Gamasutra.com (2010)
  • The Digital 100: The World’s Most Valuable Startups —

Esports Game of the Year 2019 — Game Awards (2019)

Esports Event of the Year 2019 — Game Awards (2019)

Esports Game of the Year 2019 — Esports Awards (2019)

Outstanding Live Graphic Design — Sports Emmy Awards (2018)

Webby People’s Voice Award, Events & Live Webcasts — Webby (2015)

BAFTA Award, Persistent Game in 2015 — BAFTA (2015)

Golden Reel Award, Game Cinematics (A New Dawn) — Motion Picture Sound Editors (2015)
Audience Award, Best Community Relations & Best Live Game — GDC Online (2012)

12 Best Free Entertainment Services and Apps of 2012 — PCWorld (2012)

100 Best PC Games of All Time — PC Gamer (2012)

Update of the Year — PC Gamer (2012)

Best Online Game — Level Magazine (2012)
Game of the Year: MOBA — GameSpy (2011)
Free Game of the Year — PC Gamer UK (2011)

15 Best PC Games — GamePro (2011)
Free to Play Game of the Year — Golden Joystick Awards (2011)

Online Game of the Year — Golden Joystick Awards (2010)

Audience Award, Best Online Technology, Best Online Visual Arts, Best Online Game Design & Best New Online Game — GDC Online (2010)

Readers’ Choice (Best Strategy Game) — Best of IGN — PC (2009)
Readers’ Choice (Best Multiplayer Game) — Best of IGN — PC (2009)
PC Gamer’s Choice — GameSpy (2009)

Structure

Riot Los Angeles staff (circa 2015)

A Company at roughly 2500+ employees, many of Riot Games developers and publishers are split into various teams in order to improve the quality of their products.

Brandon Beck (CEO) & Marc Merrill (President)

  1. Leadership: Overall management of Riot Games as well as having the final say on the direction the company will take.
  2. Corporate: Looking at the future of the company’s financial situation and to make sure it is financially successful.
  3. Production: Making sure everything is done on schedule as well as planning ahead in areas such as company resources, requirements, and probable situations.
  4. Operations: Overseeing day-to-day activity in the company, making sure each department is running smoothly.
  5. Engineering: Creating and maintaining the systems needed to run the company, as well as developing additional features for the game.
  6. Art: Creative activities within and outside the game, such as artwork for maps, champions, as well as alternative skins.
  7. Design: Creating, planning, and designing new content for the game.
  8. Community: Creating a centralized information hub for their players, keeping them informed about their services, news, and events.
  9. Quality Assurance: Making sure the game is working correctly and that players are provided adequate game-related services.
  10. Customer Service: Helping customers on a regular basis by answering their questions and assisting them with any inquiries they may have.
  11. User Interface: Creating an easy, efficient, and enjoyable human-machine interaction such that it produces the desired results.
  12. Marketing: Advertising the game and making it appealing for customers by way of creating ads, setting up tournaments, and speaking directly to potential players.
  13. Business Development: Identifying ways to make the company grow, such as finding new potential regions as well as opening distribution channels to those areas.

Company Offices

Riot Games HQ is based in West LA (12333 W Olympic Blvd.
Los Angeles, CA 90064 (424) 231-1111, United States), previous HQ was in Santa Monica (CA 90404, United States) close to their new location. Also, Riot has 24 offices across the globe. Their international teams ensure that player experiences aren’t lost in translation — no matter where your desk is, you’re still a Rioter.

The Current Offices are in:

  1. Barcelona, Spain (Kingdom of Spain).
  2. Berlin, Germany (Federal Republic of Germany).
  3. Dubai, UAE (United Arab Emirates).
  4. Dublin, Ireland (Republic of Ireland).
  5. Hong Kong, China (People’s Republic of China).
  6. Istanbul, Turkey (Republic of Turkey).
  7. London, UK (United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland).
  8. Los Angeles, USA (United States of America).
  9. Mexico City, Mexico (United Mexican States).
  10. Moscow, Russia (Russian Federation).
  11. New Delhi, India (Republic of India).
  12. Paris, France (French Republic).
  13. SF Bay Area, USA (United States of America).
  14. Saint Louis, USA (United States of America).
  15. Santiago, Chile (Republic of Chile).
  16. São Paulo, Brazil (Federative Republic of Brazil).
  17. Seoul, Korea (Republic of Korea).
  18. Shanghai, China (People’s Republic of China).
  19. Singapore (Republic of Singapore).
  20. Sydney, Australia (Commonwealth of Australia).
  21. Tokyo, Japan (State of Japan).
  22. Other locations.

Структура компании[]

Сотрудники Лос-Анжелесского офиса Riot Games (2016 г.)

На сегодняшний момент в Riot Games состоит около 5000 сотрудников, разделенных на следующие департаменты:

  1. Совет директоров: Текущий CEO — Николо Лоран. Формирование направления развития корпорации, определение политики компании.
  2. Корпоративный отдел: Аналитика финансовой ситуации и прогнозирование финансовой политики
  3. Производственный отдел: Формирование рабочих процессов и планирование ресурсов компании.
  4. Оперативный отдел: Управление ежедневной деятельностью компании, поддержка систем компании.
  5. Технический отдел: Управление и поддержка систем и продукции компании.
  6. Творческий отдел: Разработка художественного контента для League of Legends и сопутствующей продукции компании.
  7. Дизайнерский отдел: Создание и проектирование нового контента для игры.
  8. Отдел по связям с общественностью: Поддержание связи с игроками через официальные каналы, публикация новостей и информацирование о состоянии серверов.
  9. QA: Контроль качества, мониторинг работоспособности оборудования и корректности предоставляемых услуг.
  10. Отдел обслуживания клиентов: Техническая поддержка и связь с игроками по корпоративным и техническим вопросам.
  11. Отдел разработки UI: Разработка пользовательского интерфейса.
  12. Отдел маркетинга: Реклама и продвижение продукции компании, анализ рынка, организация турниров.
  13. Отдел развития бизнеса: Определяет направления роста компании, арализирует потенциальные регионы распространения и каналы продаж.

Description

Riot Games Story

«We launched Riot Games in 2006 to develop, publish, and support games made by players, for players. In 2009, we released our debut title, League of Legends. League has gone on to be the most-played PC game in the world and a key driver of the explosive growth of esports. Players are the foundation of our community and it’s for them that we continue to evolve the League experience both in and out of game. Founded by Brandon Beck and Marc Merrill, and currently under the leadership of CEO Nicolo Laurent, we’re headquartered in Los Angeles, California, and have 2,500+ Rioters in 20+ offices worldwide.»

Riot Games Values
  • Player Experience First:

    • We believe our laser focus on players inspires the most meaningful and lasting game experiences.
    • We put players at the center of everything we do. We share a love of games and prioritize play as an important part of our lives.
    • We deepen our empathy and understanding by listening, learning and engaging with players around the world.
  • Dare to Dream:

    • We believe the courage to chase bold ideas will make impossible drams come true for players.
    • We make bold, focused bets aimed at advancing the gaming landscape.
    • We seek unique perspectives, create room for experimentation, and anticipate failure as part of the journey.
    • We work from best practices, value expertise and innovative when there is a better way.
  • Thrive Together:

    • We believe we are stronger when we respect each other, invest in each other, and succeed as one team.
    • We approach every interaction with empathy, sincerity, and respect.
    • We cultivate inclusive teams to amplify each Rioter’s strengths.
    • We hold ourselves to the highest standard of professionalism and together we embrace the joy of making games.
  • Execute With Excellence:

    • We believe operational excellence will unlock us to deliver better experiences for the long run.
    • We set ambitious goals, measure ourselves against results, and continually iterate towards improvement.
    • We collaborate across teams to deliver holistic experiences to players and Rioters.
    • We focus where it matters, prioritize efficiency, and spend player resources as our own.
  • Stay Hungry; Stay Humble:

    • We believe there is always more to learn from each other, from players, and from the world.
    • We approach each problem with optimism, ambition, and curiosity.
    • We celebrate our wins, learn from our failures, and challenge ourselves to evolve.
    • We recognize our teams, our families, our industry peers, and our players who make this all possible.

Масштабное обновление для League of Legends

В League of Legends появится новый саппорт – Сенна, жена Люциана, душу которой поглотил Треш. Набор умений девушки пока неизвестен, но ее геймплей будет больше напоминать стрелка, а не традиционного чемпиона поддержки. Сенна появится на тестовом сервере League of Legends 30 октября, а на основных серверах она выйдет 11 ноября. 

23 октября на тестовом сервере начнется тестирование набора изменений под названием «Стихии набирают силу». Это будет крупнейшая переработка Ущелья призывателей – главной 5х5 карты игры – за последние годы.

Разработчики подготовили множество изменений игрового процесса для предсезона, связанных со стихийными драконами – теперь убийство драконов будет изменять ландшафт игровой карты и добавлять на нее новые свойства. Например, после убийства океанического дракона на карте будет идти дождь, из-за чего увеличится размер кустов. Игроки на основных серверах смогут опробовать изменения предсезона с 21 ноября.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector