Что нужно знать о warhammer 40,000: inquisitor

Система прогрессии

Постоянное развитие персонажа — ключевая особенность таких игр как Warhammer 40,000: Inquisitor — Martyr. А проекте от NeocoreGames предусмотрено сразу несколько механик, позволяющих совершенствовать навыки и способности инквизитора. В основе лежит инквизиторский ранг (Inquisitorial Rank), повышение которого открывает новое оружие, снаряжение, а также дает очки навыков.

Последние можно потратить на изучение огромного количества навыков, которые разделены на 18 специализаций. Изначально открыто только небольшое количество из них, какие именно — зависит от выбора стартового класса персонажа. Доступ к остальным специализациям придется открывать, выполняя особые испытания — деяния.

Помимо них есть еще героические деяния (Heroic Deeds). Это по сути достижения, в качестве награды за которые инквизитор получает различные награды — перки, очки для повышения характеристик и некоторые из упомянутых выше специализаций. В Martyr огромное количество разных деяний, и для их выполнения может потребоваться большое количество времени.

Но в этом есть смысл, потому что деяния позволяют сделать персонажа более гибким и упростить процесс переобучения персонажа под разные задачи. Ну и последнее, что стоит знать — это наличие предметов разной редкости, которые имеют различный цвет. Вот порядок цветов по мощности предметов:

  • серый;
  • синий;
  • зеленый;
  • фиолетовый;
  • оранжевый.

Non class-specific Perks[]

Adaptive Efficiency +50% Ammo Capacity and Overheat threshold values for all weapons. Available from level 26
Ad-Hoc Subjugation Adds Vulnerability stack to the target based on the damage type on Critical Hit Make 500 enemies Vulnerable
Artifical Organs +50 HP Regeneration per second.

1% Maximum Class Resource regenerated per second.

-50% Inoculator effectiveness.

Use booster type component in the Inoculator 2500 times
Artifical Organs II +100% HP regeneration+500 HP-50% penalty to Inoculator effectivness Available from level 23
Attack Anchor +5% Damage bonus per second while standing still (stacks up to 50%) Available from level 35
Attrition Feedback DoT effects restore 0.3% health on each tick. Apply any type of DOT 1,000 times
Blessing of Saint Victorius Can’t lose more than 30% of max HP to a single hit. Complete 100 missions on a POI related the faction Ecclesiarchy
Close Quarters Gunnery +25% Ranged Damage Bonus against targets within medium range. Kill 250 enemies within medium range with a ranged weapon
Crisis Management Above 50% HP you suffer 20% more damageBelow 50% HP you suffer 40% less damage Kill 100 Elite creatures
Cull the Weak +50% damage against enemies affected by debuffs. Available from level 47
Diversive Tactics Hits increase the enemy’s resistance against that damage type by 5%.

But also add Vulnerability to all other types.

Stacks 10 times .

Hoard 10 millions Credits
Enhanced Attrition +50% Damage Bonus for DoT effects .

+3 seconds to DoT effect duration.

Available from level 32
Eternal Warrior Instant resurrection, knocking back and stunning enemies in a 3 meter radius.Activated once per mission (does not count as death) Suffer 5 million points of damage in combat
Frenzon Dispenser +10% Critical hit chance-10% maximum HP Deal a total of 10,000 Critical Hits
Grinder +66% damage.No critical hits are dealt. Kill 1,000 enemies with grenade
Keen Fury +1% Critical Hit Chance and +1 Critical Hit Strength for 5 seconds on Kill.

Stacks up to 10 times,

Deal Critical Hits for a total of 20,000 damage
Mind Fortress Get +5% Damage Reduction per second while standing still.

Stacks up to 20%.

Available from level 17
Persistent Attrition -20% Damage Done by enemies affected by DoTs. Available from level 38
Self-Flagellation Regenerates Class Resource points equal to 10% of the HP regeneration.

No HP regeneration (can only be healed by the Inoculator or similar effects).

Acquire 5,000 Fate points
Stagger Exploitment +5% Critical hit chance and +10% Critical hit strength against debuffed enemies. Available from level 44
Subdermal Plating +20% Damage Reduction against ranged attacks.

-7% Damage Reduction against melee attacks.

Complete 100 Stolen Relic missions without losing a single Reliquary
Subdermal Mesh +20% Damage Reduction against melee attacks.

-7% Damage Reduction against Ranged attacks.

Survival Instinct Override +15 Critical Hit Strength.

-7% Damage Reduction.

Kill 100 enemies with Critical Hits
Tactical Mastery Swapping weapons reduces skill Cooldown by 66% and reloads Ammo. Finish 10 Missions with at least 30% melee and 30% ranged kills
Tactician +0.5 seconds to Global Cooldown.

30% Cooldown Reduction to and +20% Damage Bonus to skills that have at least 2 second Cooldown.

Complete 25 time limited Missions
The Art of Crippling +80% debuff duration on enemies. Available from level 50
Unfettered Maneuvering +20% Movement speed when in Protected Suppression State. Avilable from level 11
Utility Harness Belt abilities (Grenade, etc) gain +2 charges, Supply crates give +1 charge. Available from level 5
Unfettered Marksmanship +50% Damage Bonus for Aimed and Sniper Skills when in Protected Suppression State. Available from level 14
Vanquisher of the Vile +50% Suppression Damage Bonus.

Restores 50% of max Suppression when killing Medium or Elite creatures.

Destroy 50 Security doors

Геймплей Martyr

В своей основе Warhammer 40,000: Inquisitor — Martyr имеет экшен с ролевыми элементами по типу Diablo 3 и Path of Exile. Персонаж исследует разветвленные уровни, нередко сгенерированные случайным образом, а также сражается против больших скоплений противника.

По заветам жанра с убитых противник можно собрать ценные трофеи — оружие и броню, а также разнообразные имплантаты, печати и аквилы, которые работают по типу колец и амулетов. Все редметы могут иметь одну из 4 степеней редкости, а также сразу несколько случайных свойств, вокруг которых обычно выстраивают тактику игры.

Искоренять ересь во имя Императора можно 3 основными способами: в ближнем бою, на расстоянии и с помощью активируемых способностей. Все по классике, однако в деталях проект от NeocoreGames имеет много любопытных особенностей.

Во-первых, навыки персонажа определяются предметами, которые он носит. Если, например, экипировать инквизитора щитом, то он сможет использовать его, чтобы парировать атаки или наносить сокрушительные оглушающие удары. Это позволяет гибко адаптироваться под те или иные условия боя.

Во-вторых, в Martyr есть система укрытий, которая смотрится уместно, учитывая то, что многие враги экипированы «огнестрелом». Противники тоже не чураются возможности спрятаться от праведного огня, однако практически все объекты на карте можно разрушить. Это делает перестрелки довольно динамичными.

Added difficulty and modifiers[]

The bravest of Inquisitors can apply Tarot Cards to these missions, further increasing the rewards gained from individual missions (Tarot Cards do not modify the stacking loot bonus on the Void Crusade map). However, players should be aware of the two following factors:

  • Failing a mission will make that whole branch of the Void Crusade unavailable
  • Dying six times in total fails the entire Void Crusade map, which needs to be relaunched afterwards from new Shards.

Every map completed on the Void Crusade has 3 modifiers:

  • End Loot Bonus: Increases the quantity of loot within the Supreme Void Chest
  • Mission Loot Rarity Bonus: Increases the chance for higher quality drops during missions
  • Mission Loot Quality Bonus: Increases rolled enchant values on dropped items

Много не значит хорошо

После детального изучения игры становится ясно, что разработчики из команды NeocoreGames стали заложниками собственных амбиций. Они «заломили» ценник в 1499 рублей в Steam и, чтобы оправдать его, принялись накручивать проект, добавляя в него всего да побольше. Но такой подход работает далеко не всегда: много это не значит хорошо.

Механики, которых так много в Warhammer 40,000: Inquisitor — Martyr, подаются в отрыве от друг друга и гробят баланс, который и так держится на шаткой основе — относительно небольшом арсенале и небольшом наборе умений. По-хорошему авторам игры нужно было сосредоточиться именно на базовых аспектах игры, а многие идеи реализовать уже после релиза. Именно так Grinding Gear Games развивали Path of Exile, и сейчас их проект на полном серьезе считают главной причиной, почему Diablo 3 была заброшена.

Смотреть все скриншоты Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr →

Все скриншоты из Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr можно посмотреть здесь.

  • Обзор Warhammer: Vermintide 2 — кровавая баня в лучших традициях Left4Dead
  • Обзор Total War: Warhammer 2 — Rise of the Tomb Kings — когда мертвым тоже хочется славы
  • Дату выхода Warhammer 40,000: Inquisitor — Martyr на консолях снова перенесли

Examples of martyr in a Sentence

Recent Examples on the Web: Noun

On the road, Sierra demands to know whether The Professor is trying to be a hero or a martyr.

Tara Ariano, Vulture, 4 Dec. 2021

The event honors the charitable work of St. Lucy (or Santa Lucia), an Italian martyr known for her compassion and generous nature.

Andrea Caughey, Better Homes & Gardens, 30 Nov. 2021

In lieu of that ability, the filmmakers have given her full agency and expression in a portrait that never treats her as a victim or a martyr.

Guy Lodge, Variety, 28 Nov. 2021

People in the new environment will probably recognize just how valuable your contributions are! Depriving yourself of pleasure is a losing proposition, and making yourself a martyr to hard work likely won’t impress anyone.

Tarot Astrologers, chicagotribune.com, 25 Nov. 2021

The color, chosen to honor martyr Mohamed Mattar, who died in the protests, became a symbol of the resistance.

Yassmin Abdel-magied, Vogue, 23 Nov. 2021

Drawing on the most up-to-date manuscript discoveries and scholarship, Sturgis delivers the fullest one-volume account of the iconic fin-de-siècle writer, aesthete, wit and gay martyr.

Washington Post, 18 Nov. 2021

Brother Timothy was named for the man venerated as an apostle, saint and martyr.

Nancy Lord, Anchorage Daily News, 13 Nov. 2021

But her homophobic comments, and her stubborn refusal to disavow them, recast her as a culture war martyr to social conservatives and a pariah to supporters of LGBTQ rights.

Gilbert Garcia, San Antonio Express-News, 11 Sep. 2021

Recent Examples on the Web: Verb

Catanzara’s potential ouster as a Chicago police officer could also martyr him to supporters in the FOP who see him as an outspoken foe of the Lightfoot administration.

Jeremy Gorner, chicagotribune.com, 14 Nov. 2021

Ursula, legend holds, was a British princess martyred in Germany in the 4th century, along with as many as 11,000 of her holy companions.

T. Edward Nickens, Field & Stream, 27 May 2020

The name speaks to a cherished legend about 11,000 virgins, followers of St. Ursula, who arrived in town by boat in medieval times and were eventually martyred in Cologne.

Dave Seminara, New York Times, 20 Feb. 2020

The Catholic Church recognized at least three different saints with the same Roman name, all of whom were later martyred.

cleveland, 10 Feb. 2020

Start the story with Emiliano Zapata, the peasant leader from a village in the central state of Morelos, who was tricked into a military ambush and martyred in 1919.

Peter Schjeldahl, The New Yorker, 24 Feb. 2020

The search launched Friday, Valentine’s Day, a holiday that commemorates the day Saint Valentine was martyred.

Ella Torres, ABC News, 14 Feb. 2020

Commemorations culminated in Ashura, on the tenth of the month, when Hussein was martyred.

The Economist, 28 Jan. 2020

Khan Mohammad another villager said that on the day of the incident there were around 100 to 110 worshippers in the mosque, of which more than 70 were martyred and more than 30 others were wounded.

Rahim Faiez, San Diego Union-Tribune, 19 Oct. 2019

Starting Perks[]

Crusader
Assault Rabble Slayer +20% Melee damage when surrounded.

(Unique to Assault)

Tactical Run and Gun +35% Ranged Damage Bonus for 2 seconds after moving.

(Unique to Tactical and Sniper)

Heavy Gunner Exalted by Murder +5% Damage Bonus on Kill for 5 seconds. Stacks 10 times.

(Unique to Heavy Gunner)

Assassin
Infiltrator Evasive Ambush +3% Dodge for every Surprise kill for 10 seconds. Stacks indefinitely.

(Unique to Infiltrator)

Sniper Run and Gun +100% Ranged Damage Bonus for 1 seconds after moving.

(Unique to Tactical and Sniper)

Eradicator Tactical Mastery Swapping weapons reduces Skill Cooldown by 66% and reloads Ammo.

(Also available as a non class-specific perk)

Psyker
Empyreanist Mind Rift +45% Damage Bonus in Imperiled Warp Heat state.

(Unique to Empyreanist, but Mind Rift II is available to all Psykers)

Aetherwalker Anointment +10% Damage Bonus for every active Psychic Power buff.

(Unique to Aetherwalker)

Scryer Blood Driven +20% Movement speed for on kill for 5 seconds. Refreshes on kill.

(Unique to Scryer)

Сюжет

В секторе Калигари сегментума Темпестус был принят астропатический сигнал бедствия, основанный на древних протоколах шифрования Инквизиции. Присланному для изучения ситуации инквизитору удаётся найти его источник — крепость-монастырь «Мученик», пропавший в варпе во времена Эры Отступничества более пяти тысяч лет назад. Конклав Калигари интересуют тайны «Мученика» и его командира — лорда-инквизитора Утера Тиберия. По итогам высадки инквизитор обнаруживает, что судно уже посетила экспедиция под предводительством инквизитора Клостерхейма и космодесантников тайного ордена Стражей Бури.

Class-specific Perks[]

Crusader
Armoury of Zeal Grenade and Mine Skills cost 20 Focus instead of charges and Supply crates fully recharge Focus. Available from level 20
Augmented Body Suppression will never drop below Suppressed.

10% increased movement speed.

No HP regeneration (can only be healed by the Inoculator or similar effects).

Reach Rank 5 Influence with faction Adeptus Mechanicus
Augmented Body II Immunity to Suppression Damage.

No HP regeneration (can only be healed by the Inoculator or similar effects).

Available from level 41
Berserker +25% Damage Bonus and halved Cooldown for Mobility Skills below 50% HP. Available from level 8
Burnished Weaponry 100% increased {deflect} from Melee weapons.

20% less Damage Reduction from Armor.

Kill 5 enemies with a single attack 100 times
Feint Mastery % Damage Bonus equal to your Deflect value. Available from level 29
Martyrdom When you die you get\n+25% Damage Bonus.

+20% Suppression Regeneration.

+10% damage reduction.

Stacks indefinitely.

Respawn 100 times
Runic Armour 10% Damage Reduction\n+30% Damage Bonus for 10 seconds\nOn Armor Skill use. Complete 25 missions without activating Armour skills
Self-Mortification +2% Damage Bonus for every 10% missing Class Resource.

20% when the Class Resource is zero.

Consume 100,000 points of Class Resource
Stride of the Blessed +25% Movement Speed.

-5% Damage Reduction.

Activate World Skills at least 50 times
Terror Tactics The Execution effect has a chance for double strength equal to your Critical hit chance. Execute 500 enemies
Assassin
Adrenal Valves Class Resource cost is halved for Dodge moves and Armour skills.

Inoculator effect duration is also halved.

Consume 10,000 points of Class Resource
Blood Rush +50% Execution effect strength and duration. Execute 10 Elite enemies
Bullet Dodger +20% Dodge against Ranged attacks.

-10% Movement Speed.

Complete 10 timed mission at least 100 Power Rating higher than your current rating
Fluid Attack Strategy +50% Melee Damage Bonus after performing a Dodge move for 5 seconds. Available from level 20
Fluid Nature +20% Dodge when moving.

-10% Dodge when standing still longer than 3 second.

Complete 5 missions without taking Melee damage
Forbidden Rites +20 HP Regeneration per second for 10 seconds on Kill.

Stacks up to 5 times.

Kill 50 Commanders at least 100 Power rating higher than your current rating
Hazard Stimulation +2 Adrenaline for on Hit Taken.

+1 Adrenaline on Dodge.

Dodge 500 attacks
Nephrine-monger +2% Dodge for every 10% unspent Class Resource.

+20% when the Class Resource is full.

Afflict Shock, Burn or Poison on 500 enemies
Opportunist Stance -20% Cooldown for Skills with medium cooldown (between 4-10 sec) on Dodge move.
Opportunist Stance II 33% chance for Skills with medium cooldown (between 4-10 sec) to Refresh on use. Kill 1,000 enemies with skills that have at least 5 seconds of Cooldown
Perfectly Timed Attacks +50% Damage to Skills with 3 second or longer Cooldown.

+3 seconds cooldown to these skills.

Kills 10 enemies in a row with separate attacks
Precognitive Evasion +10 to DodgeDodge move is permanently disabled Available from level 8
Rapid Elimination Protocol Sniper Skills refresh on Kill. Available from level 29
Reign of Confusion +10% Dodge for 5 seconds on Kill.

Refreshes on Kill.

Available from level 41
Psyker
Force Weapon Mastery When attacking with Psyker Weapons get\n15% Damage Bonus for further attacks for 5 seconds.

Stacks up to 10 times.

Available from level 29
Mind Rift II +75% Damage Bonus in Unhinged Warp Heat State. Available from level 20
Power from Anguish 2% Damage Bonus to Psychic Powers for each 1% of missing HP. Kill 250 enemies while under 50% HP
Psy-enhanced Warfare +2% Damage Bonus to Weapon Skills per point of Warp Heat. Kill 1,000 enemies with non-force weapons
Psychic Channeling +8% Damage Damage bonus to Psychic Powers for every equipped damaging Psychic Power. Deal 5,000 Damage within 5 seconds with Psyker Spells
Retrograde Psychic Dominion +75% Bonus damage for Psychic Powers.

Lose 0.75% from this bonus for each % of Warp Heat.

Available from level 14
Warp Attunement Increased chance for beneficial Warp Anomalies. Available from level 8
Warp Heat Diffusion -1 Warp Heat each time you create a debuff effect. Apply 2,500 Debuffs on enemies
Warp Heat Dissipation -1 Warp Heat on Kill. Kill 1,000 enemies with Psyker Spells
Warp Resonance Psychic Powers create a Psychic Zone for 20 seconds that gives +20% Damage Bonus for Psychic Powers,

each subsequent Psychic Power cast adding +5%.

Stacks up to 10 times.

Spend 2,000 seconds in combat without moving
Inverse Warp Attenuation (1) Using Psychic Powers in Unhinged Warp Heat State heals you instead of dealing damage. Cast 500 Psyker Skills while in Red Warp Heat

Basic Traits[]

Inquisitors with a Death Cult background are deadly assassins, experts in hit-and-run tactics and exotic weapons. In combat they rely on their acrobatic skills and speed, thus preferring lighter armour and weapons.

Adrenaline Resource

Assassin Inquisitors must spend Adrenaline points to Dodge, use Exotic Weapons and Armour skills. Adrenaline is regained by wounding or killing enemies.

Exotic Equipment

Due to their status and training, Inquisitors with a Death Cult background can use the even most exotic wargear from the Imperial arsenals.

Dodge

Assassin Inquisitors can always use their Dodge ability to evade incoming attacks, regardless of the armour they wear.

Wandering Servoskull[]

The look of the Servoskull

During Void Crusades, players may encounter a Wandering Servoskull. The presence of a Servoskull is indicated by a special icon on the Void Crusade map when the player arrives to a nearby mission.

Within the mission, the player will receive a message when the encounter with the Servoskull starts.

The Servoskull tries to escape fast, and the player has a limited time to defeat it before the Servoskull disappears.

If succesful, the player is rewarded with high quality loot, increased mission loot bonuses, and an extra Void Chest Key.

The location of the Wandering Servoskull is picked at random when a Void Crusade is generated, and it also randomly spawns on various spots within missions.

Assassin Attributes[]

Attribute — Accuracy

+1% Base Damage per Point

Level I (5 Points) — Dismantle +10% Suppression Damage Bonus

Level II (10 Points) — Counter-blow +5 Suppression gained on hit

Level III (15 Points) — Exploitation +20% Damage Bonus in Surprise state

Level IV (20 Points) — Euphoria +5 HP gained on hit

Level V (25 Points) — Overdrive +10% Damage Bonus for 5 seconds on kill

Attribute — Survival

+20 HP and Suppression per Point and +0.5% Dodge per Point

Level I (5 Points) — Momentum +5% Dodge in Surprise state

Level II (10 Points) — Immuno-flux +2 seconds to Inoculator effect’s duration

Level III (15 Points) — Quickening +5% Movement Speed

Level IV (20 Points) — Carnophagia + 40 HP gained on kill

Level V (25 Points) — Fluidity +10% Dodge for 5 seconds on kill

Psyker Attributes[]

Attribute — Force

+1% Base Damage per Point

Level I (5 Points) — Dismantle +10% Suppression Damage Bonus

Level II (10 Points) — Ethereal Drain +10 Damage Bonus when above 75% Warp Heat

Level III (15 Points) — Astral Bleed +5% Warp Damage Bonus

Level IV (20 Points) — Precision +5% Critical Hit Chance

Level V (25 Points) — Pain Channeling 1% Damage Bonus for Psychic Powers for every 2% missing of HP

Attribute — Resilience

+30 HP and Suppression and +1 Warp Resist per Point

Level I (5 Points) — Immuno-flux +1 seconds to Inoculator effects duration

Level II (10 Points) — Counter-blow +5 Suppression gained on hit

Level III (15 Points) — Quickening +5% Movement Speed

Level IV (20 Points) — Bio-resist +3 to all Resists

Level V (25 Points) — Undying No self damage from Psychic Powers when above 75% Warp Heat

Mechanics[]

The Void Crusades are unlocked at Level 50.

Players can gain Shards from Challenges, Major Arcana mission rewards, or from the Void Crusade itself.

Assembling 5 shards of the same type creates the Void Crusade map that can be accessed from the Command Bridge.

Each completed mission on the Void Crusade map will add to a stacking loot bonus and slight difficulty modifier. 

Hidden and Covert Missions can be unlocked by completing hidden events or finding secret info-fragments. These missions give further unique loot bonuses or allow more tries for the player

Supreme Missions are located at the end with challenging bosses and missions

Completing objectives and missions on the Void Crusade map rewards players with Keys 

Unique scripts and seven new game modes are available, such as Secure the Artifact, Sabotage, or Nurgle Hunt

Players may acquire a total of 6 keys from the Void Crusade

Всего да побольше!

Практически постоянно игра презентует все новые и новые механики. Их действительно много. Примерно через 10 часов игры появляется система морали, которая определяет приверженность главного героя идеалам Инквизиции и открывает 2 новые ветки умений.

Зачастую во время брифингов инквизитор может выбирать из нескольких вариантов прохождения одного и того же задания. Позднее это мутирует в так называемые приоритетные задания, которые комбинируют в себе сразу несколько заданий. В зависимости от результатов их прохождения набираются 2 шкалы — успехи и неудачи. Если вторая заполнится быстрее, то вся цепочка будет провалена.

залезает

В попытке уйти от сравнения с коллегами по цеху, разработчики Martyr очень изобретательно подошли к развитию классической концепции Action-RPG, но, увы, не смогли сбалансировать ее как следует. Даже после года в раннем доступе игровая боевка выглядит странно. С одной стороны, она имеет свои уникальные особенности и интересные решения, за счет чего на первых порах кажется классной.

С другой стороны, через несколько часов становится понятно, что многие вещи попросту не работают. Все миссии проходятся по одной и той же схеме: против одних противников сражаемся вблизи, других расстреливаем издалека. Укрытия нужны только во время схваток с «боссами», а большие скопления противников проще всего накрыть AoE-атакой. В этом нет вызова, нет сложности.

Почему разработчики настойчиво игнорируют удачные решения успешных Action-RPG? Вот это самая большая загадка Warhammer 40,000: Inquisitor — Martyr. Релизная версия игра представляет собой мешанину из множества механик, половина из которых не доведена до ума, пусть даже и выглядит интересной на первый взгляд.

Сектор Калигари и корабль инквизитора

После выполнения очередного задания главный героя возвращается на свой корабль, чтобы разгрести «лут», изучить новые умения и поговорить с другими членами команды. Изначально их всего 2 — торговец и астропат. Впоследствии к группе присоединяются новые лица, благодаря чему расширяет список доступных опций.

Например, после спасения техножреца инквизитор может разбирать ненужное снаряжение на компоненты и создавать нужную экипировку, а также изучать новые технологии. А спасенный с «Мученика» космодесантник организует тренировочные бои с другими игроками по сети.

Все миссии отображаются в интерфейсе глобальной карты сектора Калигари. Он разделен на несколько систем, в каждой из которых есть планеты, космические станции и другие места для посещения. Перед вылетом на задание можно настроить сложность и иногда даже выбрать условия прохождения. Например, заплатить отряду скаутов за сопровождение и охрану.

Сюжет игры

После длительного пребывания в варпе, корабль оказался захвачен силами Хаоса. Древние технологии инквизиции оказались в руках новообращенных хаоситов во главе с легендарным командиром Утером Тиберием. Цель игрока состоит в том, чтобы в ходе ряда сюжетных заданий победить всех «плохишей» и раскрыть тайны «Мученика».

Сам по себе сюжет не представляет особого интереса. Главный герой мыслит простыми категориями — «убить», «заманить в засаду», «захватить», да и противники не отличаются сложными мотивами. Как ни крути, а битва с силами Хаоса — это не та тема, которая позволяет создать сложный и многослойный конфликт.

Всю историю вытягивает великолепно воссозданный мир. Диалоги, журналы компьютерных терминалов, немногочисленные заставки — все это сделано строго по канонам Warhammer 40,000. Атмосфера буквально пропитана мрачным средневековым будущим!

Оружие и способности

Арсенал инквизитора в Warhammer 40,000: Inquisitor — Martyr включает себя все необходимое для уничтожения противников Империума Человечества. А система навыков устроена примерно так же, как и в Guild Wars. Каждый персонаж имеет доступ к 2 наборам оружия, между которыми можно переключаться в любой момент. Каждое оружие имеет 4 способности.

Каждый комплект способностей имеет стандартизованный набор действий: 2 стандартные атаки, активируемые кнопками мыши и 2 специальные атаки, которые можно сделать, нажав на клавиши «1» и «2» на клавиатуре. В случае, если персонаж экипирован сразу двумя орудиями, то ситуация немного усложняется.

При ношении 2 оружий одного типа персонаж имеет полный набор способностей, а если типы отличаются, то персонаж получает только стандартные атаки от обоих предметов. В дополнение к действиям оружия каждый персонаж имеет особую способность, которую можно назвать «ультой». Это мощное умение, которое помогает быстро расправляться с противниками.

Увы, использовать его можно довольно редко. К тому же дается оно только одним предметом экипировки — броней, которая может быть 3 типов для каждого класса. На каждый тип брони — одна особая способность, это нужно учитывать при планировании развития персонажа, потому что эти способности очень сильно отличаются друг от друга.

Но это еще не все. Каждый персонаж может носить с собой специальный инструмент. Например, набор осколочных гранат, персональный силовой барьер или даже противопехотную мину. Использование этих предметов ограничено их запасом, который можно пополнять, открывая ящики, изредка встречающиеся на игровых локациях.

Subclasses[]

The Psyker has 3 secondary specialisations, or subclasses, Empyreanist, Aetherwalker and Scryer. The difference between the subclasses is most noticeable at the first few levels, as the subclasses unlock Passive Trees and Equipment types at different levels, but at higher levels the only difference will be the unique Perk which is not typically available for any other class or subclass.

Empyreanist

Empyreanist

Force Staff

The Force Staff is a psychic weapon, which is very hard to master: an arcane conduit to channel the wielder’s amplified will into the target.

Empyrean Armour

Even the existence of this ceremonial armour is fervently denied outside the Caligari Conclave. It uses long-forgotten xenotechnology to create a Warp anomaly that halts the flow of time for a short duration. Also equipped with a Rosarius Force Field.

  • Initial Perk

    Mind Rift +45% Damage Bonus in Imperiled Warp Heat state

    :

  • Initial Skill Trees:

    • Ranged Combat
    • Area Effects
    • Psychic Debuffs
    • Psychic Combat
  • :

    • Force 2
    • Resilience 1
    • Psy Focus 3

Aetherwalker

Aetherwalker

Force Sword and Force Rod

The Force Sword can be a formidable psychic weapon in the hands of a trained psyker, capable of banishing Daemons back to the Immaterium with a single strike, Combined with a Force Rod that stores raw psychic energy, only a few can weather the wrath and insanity of the Aetherwalker.

Aetherwalker Armour

This ancient, psychically reactive armour phases its wearer between the Immaterium and Realspace, permitting them to travel short distances in the blink of an eye. Also equipped with a Personal Void Shield generator.

  • Initial Perk

    Anointment +10% Damage Bonus for every active Psychic Power buff.

    :

  • Initial Skill Trees:

    • Close Combat
    • Hit Point
    • Psychic Debuffs
    • Psychic Combat
  • Attributes

    • Force 2
    • Resilience 3
    • Psy Focus 1

Scryer

Scryer

Bolt Pistol and Force Rod

The Bolt Pistol is a sturdy, cumbersome weapon, firing mass-reactive bolts that detonate on impact or inside the target. Combined with a Force Rod that stores and channels raw psychic energy the Scryer wields the perfect combination of physical and otherworldly threat.

Warpbound Armour

This lightly armoured, psychic-attuned suit permits the Psyker to project it disembodied presence over the physical world, to gaze beyond the veil, making the Scryer the master of virtually undetectable reconnaisance. Also equipped with a Frag-grenade dispenser.

  • Initial Perk

    Blood Driven +20 Movement speed for on kill for 5 seconds (refreshes on kill).

    :

  • Initial Skill Trees:

    • Ranged Combat
    • Single DPS
    • Psychic Combat
    • Movement
  • Attributes:

    • Force 4
    • Resilience 1
    • Psy Focus 1

Basic Traits[]

Inquisitors with a Primaris Psyker background are experts in harnessing the boundless power of the Warp. In combat they rely on their psychic powers, preferring light armour and psychically attuned weapons.

Perils of the Warp

Psykers gain Warp Heat points as penalty for using psychic powers. Accumulating these points may spawn Warp anomalies or even Daemons. Warp Heat can be reduced by using Force Weapons.

Psychic Powers

Due to their unique talents, only Inquisitors with the Primaris Psyker background are permitted to use Psychic powers.

Force Weapons

Amplifying their wielder’s Empyrean powers, Force Weapons can only be used by Psykers.

Классы и ролевая система

Инквизиторы в Martyr могут относиться к одному и 3 основных классов — псайкер (маг), крестоносец (воин) и ассасин (разбойник). У каждого класса используется свой тип ресурсов для применения особых способностей.

После выбора основного класса можно выбрать подкласс, который делает персонажа специалистом узкого профиля. Например, крестоносца можно превратить в тактика, который расстреливает врагов и легкого оружия, в штурмовика с щитом и оружием ближнего боя, и в тяжелого стрелка, уповающего на большую огневую мощь. Класс определяет доступ к 4 из 18 веток пассивных навыков.

Их и нужно «прокачивать» в первую очередь, но при желании можно разблокировать и ветки других классов. Например, чтобы получить доступ к навыкам дальнего боя, нужно просто убить побольше противников из соответствующего оружия. Таким образом, при особом рвении персонаж может быть мастером на все руки.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector