Molten core loot guide — wow classic season of mastery

Overview

The Reliquary of Souls manifests three different Essences over the course of the encounter, each of which applies unique effects that must be handled differently. First, the Essence of Suffering always strikes the nearest player and afflicts the raid with Essence of Suffering. Second, the Essence of Desire afflicts the raid with Essence of Desire. Finally, players must defeat the Essence of Anger which afflicts the raid with Essence of Anger.

Healers

  • Watch your mana during Essence of Suffering.
  • Quickly dispel Soul Drain.
  • Regenerate Mana from the Enslaved Souls during the Intermission stage.

Tanks

  • While the Essence of Desire is active, be careful of Deaden.
  • Using a Taunt effect while the Essence of Anger is active will cause Seethe.
  • Face the Essence of Anger away from allies to avoid damage from Soul Scream.

Abilities

Essence of Suffering.

Fixate.

Essence of Desire.

Essence of Anger.

Stage One: Essence of Suffering

  •   Aura of Suffering  — Healing effects reduced by 100%. Regeneration effects reduced by 100%. Armor reduced by 100%. 
  •   Fixate — Causes an enemy to become fixated, lasts 5.5 sec. 
  •   Frenzy — Physical damage dealt is increased by 25%. Attack speed increased by 50%. 
  •   Soul Drain  — Deals 4725 to 6077 damage every 3 sec. Drains 4725 to 6075 mana every 3 sec. 

Stage Two: Essence of Desire

  •   Aura of Desire  — Damage taken when damage dealt. Healing increased by 100%. Decreases maximum mana over time. 
  •   Deaden  — Increase the damage taken by the target by 100% for 10 sec. 
  •   Spirit Shock  — Deals 16650 to 19350 Shadow damage to the target, confusing them for 5 sec. 
  •   Rune Shield — Absorbs 100000 damage. Immune to spell interrupt effects. Increases attack speed by 100%. Increases casting speed by 100%. 

Stage Three: Essence of Anger

  •   Aura of Anger  — Deals shadow damage over time. Increases damage dealt. Effects increase over time. 
  •   Seethe — Attack speed increased by 100% and causes players to increase threat generated by 200% for 10 sec. 

      Seethe — Increases threat generated by 200% for 10 sec. 

  •   Soul Scream  — Deals 4725 to 6075 Shadow damage and burns 4375 to 5625 Mana to enemies in front of the caster. 
  •   Spite — Focuses upon the target, making the target immune to damage for 6 sec, but dealing a large amount of damage after 6 sec. 

Реликварий мод

Реликварий-это коллекция магических предметов и блоков, которые могут быть сложными для получения, но облегчают жизнь игрока во многих различных областях

На вики-сайте мода есть гораздо больше информации, но вкратце это лишь некоторые из наиболее заметных вещей, включенных в мод.

Некоторые предметы и блоки:

Coin of Fortune — магнит, который телепортирует предметы и опыт игрокуHunter’s Handgun — пистолет, который может быть заряжен множеством различных выстрелов (например, выстрелами, которые ищут свою цель или заставляют лианы взрываться)…)Адская чаша — портативное хранилище лавы, но также и предмет, который не дает игроку пострадать в лаве (в обмен на некоторый голод)Факел запрета — факел, который отталкивает мобов в своем диапазонеЛилипад плодородия — лилипад, который заставляет соседние культуры расти быстрее и который можно поставить рядом с другими лилипадами для еще большего эффектаНиан жуз — элемент, который делает мобов игнорировать игрока (в каждой из них специфическими для моб тип — Чжу нянь крипера, зомби нянь Чжу …)Посох странника — посох, который может держать несколько стопок факелов, а затем размещать их в мире, как обычно, рядом с игроком или даже на большом расстоянии за дополнительную платуVoid Tear — предмет, который может вместить огромное количество стопок определенного предмета (больше никакого булыжного беспорядка)Witherless Rose — цветок, который предотвращает увядание игрока, у которого он есть в инвентаре

Пьедестал

Модель пьедестала от Yulife

Пьедестал можно использовать как причудливую витрину предметов, но в то же время он также функциональен, когда вы кладете в него какие-то конкретные предметы.

  • Подбирайте предметы и шары xp — coin of fortune
  • Работает как танк для xp — hero’s medallion (заряжает медальон с xp)
  • Атаки мобов — меч (много разных видов работы включая Тинкера)
  • Получает молоко от коров или забирает жидкость из окружающего мира — ведро
  • Ножницы для стрижки овец или срезаемые блоки — ножницы
  • Баффы игроки в пределах досягаемости с локализованным творческим полетом — Раздирающий Шторм в режиме полета
  • Толкает/тянет мобов в дальнобойном шторме в соответствующем режиме
  • Работает как автоматизированная сельскохозяйственная уборочная штанга

Система зелий

Реликварий включает в себя пользовательскую систему зелий, которая позволяет создавать множество различных видов зелий. Он использует некоторые очень простые ингредиенты, такие как картофель, вплоть до очень дорогих, таких как звезды преисподней, и полученные зелья имеют соответственно сильный эффект(ы). Вики содержит гораздо больше информации о том, как именно это работает, а также обо всех различных ингредиентах и эффектах.

Вопросы / Предложения

Если вы хотите сообщить об ошибке или предложить изменения, пожалуйста, сделайте это на github. Даже если у вас нет никаких проблем, чтобы сообщить об этом, я буду очень рад услышать любые предложения по улучшению, которые у вас могут быть.

Примечание для разработчиков modpack: В этом моде есть много вариантов конфигурации, так что вы можете немного настроить, как все работает. Все параметры конфигурации доступны в конфигурации внутриигрового мода. Включенное описание вариантов, как мы надеемся, должно быть очень пояснительным.

Кредит достается X3n0ph0b3 и TheMike за то, что они придумали идеи и создали/поддерживали этот мод до 1.7.10

Preparation

Raid composition:

  • 1 Warrior Tank (additional paladin tank useful in phase 3)
  • 6-7 healers (6 healers is better than 7)
  • 17-18 damage dealers including at least 2 (better 3) Rogues

Running the Gauntlet

In the corridor leading to the boss, mobs are on a 15 sec respawn timer, so the raid has to run through it fast. There is no safe place between the trash mobs and the boss. The raid must stay close together at all times. No totems must be dropped (else they aggro respawns). The raid should stop and AoE after one third of the distance, a second time after two thirds, and the last time on top of the ramp leading down to the boss. When nuking, AoE capable classes should do AoE, and point damage dealers should concentrate on the red ghosts first, these are the most dangerous type. It’s best to continue moving after all red ghosts are dead, and just keep the larger blue and purple ones tanked — these two types don’t deal substantial amounts of damage.

Upon reaching the top of the ramp, it’s safest to wait for one repop of the last group, kill them, and then engage RoS fully rezzed, buffed and coordinated. The boss becomes active 15 seconds after the first person steps on the ramp.

Features:

Blocks and Items:

  • Coin of Fortune – magnet that teleports items and experience to player
  • Hunter’s Handgun – handgun that can be loaded with a variety of different shots (like shots that seek their target, or make creepers explode, …)
  • Infernal Chalice – a portable lava storage, but also an item that prevents the player from being hurt in lava (in exchange for some hunger)
  • Interdiction Torch – torch that pushes mobs in its range away
  • Lilypad of Fertility – lilypad that makes nearby crops grow faster and that can be put side by side with other lilypads for even greated effect
  • Nian Zhus – item that makes mobs ignore player (each of them specific to a mob type – creeper Nian Zhu, zombie Nian Zhu, …)
  • Sojourner’s Staff – staff that can hold multiple stacks of torches and then place these in world, close to the player as usual or even at great distance for additional cost
  • Void Tear – item that can hold a huge number of stacks of a specific item (no more cobble clutter)Witherless Rose – flower that prevents player who has it in their inventory from being withered

Pedestal:

Pedestal can be used as a fancy display of items, but at the same time it is functional as well when you put some specific items in

  • Picks up items and xp orbs – coin of fortune
  • Works as a tank for xp – hero’s medallion (charges the medallion with the xp)
  • Attacks mobs – sword (many different kinds work including Tinker’s)
  • Gets milk from cows or picks up liquid from the world around – bucket
  • Shears sheep or shearable blocks – shears
  • Buffs players within range with localized creative flight – Rending Gale in flight mode
  • Pushes/pulls mobs in range – Rending Gale in appropriate mode
  • Works as an automated farm – Harvest Rod

Tome of Alkahestry:

Tome of Alkahestry allows duplicating some items for a cost of its charge. By default there are not that many but include even some pretty expensive stuff like diamond or nether star (of course for a cost that’s appropriate to those).

Potion system:

Reliquary includes custom potion system that allows creating a lot of different kinds of potions. It uses some very basic ingredients like potatos up to very expensive ones like nether stars and the resulting potions have appropriately strong effect(s). Wiki has way more information on how exactly this works and all of the different ingredients and effects.

Patch changes

  • Patch 1.7.0 (patch date:2005-09-22): Bind on Equip Bracers and Belts in Molten Core now drop more often. 
  • Patch 1.6.0 (patch date:2005-07-12):

    • The loot tables in Molten Core have been revised slightly.
    • Characters that die and release in the Molten Core will now receive a minimap corpse marker and arrow that will lead them to the window next to Lothos Riftwaker in Blackrock Mountain. 
  • Patch 1.5.0 (patch date:2005-06-07): Additional new raid items have been added to the treasure lists for bosses in Molten Core. 
  • Patch 1.4.0 (patch date:2005-05-05):

    • Molten Core boss creatures have all received some new items on their loot tables.
    • Most of the non-class set items that dropped from Molten Core have had their effective levels increased, resulting in higher DPS weapons, and/or better stats and effects.
    • The loot tables for some of the Molten Core bosses have been improved so they drop an additional epic item per kill.
    • Prior to this patch, Molten Core boss creatures could drop items from one of two different tiered sets for every character class. The loot tables have been changed so Molten Core bosses will now only drop items from the lower tier class sets. However, some of the items from those sets were not previously dropping in Molten Core. These missing class set items will now drop in Molten Core, allowing players to complete their lower tier class sets. 
  • Patch 1.3.0 (patch date:2005-03-07):

    • Players who have completed the Molten Core discovery quest can now port directly to the zone, bypassing Blackrock Depths.
    • Fixed an issue that was causing the first Firelord to stop moving.
    • Line of Sight checks removed from many creature abilities in Molten Core. 
  • Patch 1.2.0 (patch date:2004-12-18): If you die in Molten Core, you will now be able to retrieve your corpse at the Blackrock Depths instance line. 

История

Король Франции Людовик IX купил то, что он считал подлинным Терновым венцом в Константинополе в 1239 году, а отдельные шипы были розданы в качестве подарков последующими французскими королями. Иоанн, герцог Берри (1340–1416), брат французского короля Карла V , приказал сделать этот реликварий для размещения единственного шипа; Вероятно, это было сделано за несколько лет до того, как он заказал свой знаменитый Très Riches Heures du Duc de Berry , и через несколько лет после того, как он заказал Королевский золотой кубок , также в Британском музее. Раньше датированный периодом между 1401 и 1410 годами, судя по свидетельствам в книге Джона Черри 2010 года, реликварий теперь считается созданным до 1397 года; судя по использованным геральдическим формам, музей датирует его 1390–1397 гг. Позднее считалось, что реликварий Святой Шиповник принадлежал Людовику I, герцогу Орлеанскому , но все недавние авторы предпочитают его дядю, герцога Берри.

Деталь одного из апостолов (больше реального размера)

Его местонахождение неизвестно до инвентаризации 1544 года, когда он принадлежал императору Священной Римской империи Карлу V , возможно, как наследство его предков, герцогов Валуа Бургундских . Предположительно, он перешел в австрийскую ветвь Габсбургов после смерти Карла V, поскольку он внесен в несколько инвентарных списков Императорской Schatzkammer («сокровищницы») в Вене с 1677 года. Он оставался в Вене до 1860 года, когда он появился на выставке. Через некоторое время после этого он был отправлен на реставрацию Саломону Вейнингеру, торговцу произведениями искусства, имеющему доступ к квалифицированным мастерам, которые тайно изготовили несколько копий. Позже он был осужден за другие подделки и умер в тюрьме в 1879 году, но до сих пор не было известно, что он вернул одну из своих копий реликвария в Императорские коллекции вместо оригинала. Венская семья Ротшильдов купила оригинальный реликварий к 1872 году, не зная о его происхождении ; он был унаследован Фердинандом де Ротшильдом, который переехал в Англию и построил поместье Уоддесдон в Бакингемшире . Один из экземпляров хранился в церковной сокровищнице Императорского Габсбургского двора в Вене , где обман оставался незамеченным в течение нескольких десятилетий.

Оригинальный реликварий попал в Британский музей в рамках завещания Ваддесдон в 1899 году, к тому времени его происхождение было «полностью утеряно», и он был описан как «Испанский, 16 век». Таким образом, его историю пришлось реконструировать с помощью научных исследований; Значение геральдических табличек на основании замка к настоящему времени потеряно как в Лондоне, так и в Вене. Первой публикацией, в которой утверждалось, что лондонский реликварий был записан в более ранние венские инвентарные списки, была статья Джозефа Дестре в 1927 году; этот вопрос не был окончательно решен до 1959 года, когда венская версия была привезена в Лондон для более подробного сравнения. Собравшиеся эксперты из Британского музея, Музея Виктории и Альберта и Художественно-исторического музея в Вене согласились, что лондонский реликварий был оригиналом. Согласно условиям Waddesdon Bequest, реликварий не может покинуть музей; в 2011 году он был исключен из Кливленда и Балтимора выставки « Сокровища небес: святые, реликвии и преданность в средневековой Европе» . Обычно он выставлен в Зале 45, специальной Зале Завещания Уоддесдона, как указано в условиях завещания.

Expansion Relevance

With the arrival of World of Warcraft: The Burning Crusade the popularity of the Molten Core took a turn for the worse, with items available in the expansion superior in quality to that of the Molten Core or any of the other forty player instances at the time. However, frustration with the hours-long instance duration were alleviated, allowing players to power through the Molten Core in record time — trivializing content. New abilities and better gear reduced the numbers of players needed to complete Molten Core from 40 to below 10.

In Wrath Of the Lich King, it is possible for some classes to solo Molten Core. The classes doing this are usually Paladins and Death Knights, but Hunters, Shamans, Warlocks and Warriors have also managed to single-handedly defeat bosses.

Content[edit]

Gameplay changesedit

  • The player starts with 60 bullets, instead of 50
  • Lost soul’s HP is decreased from 100 to 45
  • Cacodemon’s corpse has been adjusted a little bit
  • Arachnotron’s plasma projectile is replaced with energy bolt; higher velocity, lesser damage
  • Former human is replaced by Former Ranger: shoots one energy bolt, has 25% more HP, and faster movement speed
  • Baron of Hell is replaced by Antaresia from Struggle — Antaresian Legacy
  • Chaingun Elite from Struggle — Antaresian Legacy has been added
  • Bullet capacity is increased from 200/400 to 240/480
  • Shell capacity is decreased from 50/100 to 40/80
  • Rocket capacity is decreased from 50/100 to 40/80
  • Cell capacity is decreased from 300/600 to 240/480
  • Bullet items now give 20% more bullets; 12/60
  • Cell items now give 20% less energy; 16/80

Weapon changesedit

Note: Every weapon has notably faster weapon-switching speed

  • Fist: Faster reaction time and doubled the damage
  • Pistol: Replaced by Machinegun with faster firing rate, and always accurate
  • Shotgun: Slightly faster firing rate
  • Super shotgun: Increased firing rate by 18%
  • Chaingun: Notably faster firing rate and added post-fire delay sequence
  • Rocket launcher: Faster projectile speed and increased projectile damage
  • Plasma rifle: Decreased firing rate by 50%, slightly increased projectile speed, increased projectile damage by 140%, and removed post-fire delay sequence
  • BFG: Pre-fire delay is decreased (overall firing rate is still the same), projectile damage is decreased from 100 to 80, and now requires 30 cells per shot, instead of 40

Levelsedit

  • MAP01: Moonstriker’s Outpost (from 1000 Line Community Project — MAP27)
  • MAP02: A Forlorn Outpost (from DyingCamel’s Demons #1 — MAP09)
  • MAP03: Harvester’s Reminiscence (from Doomworld Mega Project 2016 — MAP25)
  • MAP04: Purgatorial Technologies (from DyingCamel’s Demons #3 — MAP09)
  • MAP05: Alpha Scorpii Supercluster (from Nova III — MAP25)
  • MAP06: The Kerberos Complex (from Doomworld Mega Project 2017 — MAP24)
  • MAP07: Druidia Borealis
  • MAP31: The Eclipse of Betelgeuse (from SlaughterMAX — MAP28)
  • MAP32: Cheonsanggye

Note: Every level got minor changes in layout, item placement, and monster placement

  • MAP01: Jeremy Doyle — «Ripsnort»
  • MAP02: Psychedelic Eyeball — «Bloody Skies»
  • MAP03: Eris Falling — «Skeleton’s Waltz»
  • MAP04: Psychedelic Eyeball — «Stones of Cartmania»
  • MAP05: Eris Falling — «Stardust»
  • MAP06: Fortress 2 Blue — «Welcome To Skull’s Hell»
  • MAP31: Psychedelic Eyeball — «The Day of Defeat»
  • Intermission: Psychedelic Eyeball — «Lab Wreck»
  • Title screen: Eris Falling — «Thanatos»
  • Text screen: Eris Falling — «Cry of Desperation»
  • Outro: Eris Falling — «Tranquil Land»

Built-in demosedit

This WAD features three . All require Doom II with a Boom-compatible v2.02 source port to view them. The demo levels are:

Demo Level Tics Length
DEMO1 MAP02: A Forlorn Outpost 4 9921 4:43.46
DEMO2 MAP04: Purgatorial Technologies 4 9787 4:39.63
DEMO3 MAP06: The Kerberos Complex 4 4214 2:00.40

Рекомендации

  • Андерсон, Мэри Дезире. Драма и образы в английских средневековых церквях , Cambridge University Press, 1964
  • Черри, Джон. Реликварий Святого Шипа , 2010, British Museum Press (объекты Британского музея в фокусе), ISBN  0-7141-2820-1
  • Хендерсон, Джордж. Готика , 1967, Пингвин, ISBN  0-14-020806-2
  • Робинсон, Джеймс (2008). Шедевры средневекового искусства , 2008, British Museum Press, ISBN  978-0-7141-2815-3
  • Робинсон, Джеймс (2011). Лучше, чем золото: Святые и их реликвии в средние века , British Museum Press, ISBN  978-0-7141-2822-1
  • Снайдер, Джеймс . Искусство Северного Возрождения , 1985, Гарри Н. Абрамс, ISBN  0-13-623596-4
  • Тейт, Хью. Каталог Waddesdon Bequest в Британском музее, том 1, The Jewels , 1986, British Museum Press, ISBN  978-0-7141-0525-3 (запись также онлайн в базе данных коллекции BM)

Phase 3: Essence of Anger

The initial Seethe buff on the boss can be removed with Shield Slam. To avoid further Seethes, the tank must never lose aggro. Nonetheless, all raid members initially have the Seethe debuff and must therefore be very careful not to draw aggro.

Tanking

Since the tank is regularly affected by Soul Scream, and the damage by rage burn is higher than that from mana burn, a paladin tank is a good alternative to a warrior tank in this phase.

EoA should be tanked facing away from the raid. Threat generation is crucial. The tanks must spam all his abilities to keep rage (or mana) low. If a Soul Scream is near and a warrior tank has excess rage, he must stance dance to reduce the rage, even though this hurts aggro buildup.

DPS

Damage dealers must be very careful while they have the Seethe debuff. After the second scream (at about 20 seconds), everybody should use all DPS cooldowns (and Heroism/Bloodlust), Hunters should use Misdirection, and everybody should go all-out (still trying not to draw aggro).

Healing

About two healers should be on the tank, and four (preferably shamans and/or priests) on the raid. While the Aura damage is low, healers may even DPS a little if they have excess mana. Players afflicted by Spite must be topped up before they take the nature damage, and then immediately topped up again before the Aura kills them.

Alternate Strategy

The seethe (de)buff increases aggro generation by 200% for 10 seconds. If an off-tank initially pulls EoA and the main tank taunts after 1–2 seconds, the MTs aggro generation is increased substantially. As in the normal scenario, the raid must be very careful at start, but can start all-out DPS a little earlier (at about 12–15 seconds).

Ювелир

Данстейбли Swan Jewel , ливрея значок в Ronde Боссе или «инкрустирован» эмалировка, о 1400. Британского музея

Автор работы неизвестен; он не подписан и не отмечен, и ювелиры того периода редко делали это. Есть ряд имен ювелиров, известных из счетов и других записей, но ни одна из немногих сохранившихся работ не может быть прикреплена к конкретному мастеру. Париж был центром производства огромного количества радостей , светских и религиозных, которые производились для большой королевской семьи Валуа и других покупателей. У Берри, его братьев и племянников были ювелиры на зарплату или гонорары, которые, должно быть, были непрерывным потоком комиссионных, результаты которых кратко занесены в различные инвентарные списки того периода, но от которых сейчас осталось лишь несколько остатков. Только один предмет, упомянутый в записях коллекции Берри, может соответствовать реликварию, но это было сделано после 1401 года, что противоречит дате, предложенной геральдикой. Другая возможность состоит в том, что реликварий был сделан и подарен, как и многие другие предметы, в промежутках между инвентаризацией.

Методы

В реликварии широко используется техника ronde bosse или «инкрустированная» техника эмалирования, которая включает в себя создание небольших трехмерных фигур, покрытых эмалью на металлической основе, часто просто золотой проволоке. Эта техника была недавним нововведением, которое ювелиры, работавшие на Валуа, доводили до предела в конце 14 века. Основной цвет используемой эмали — это свинцовая белая эмаль, которая также была разработана не более чем за десять или два года до даты создания реликвария и, очевидно, была очень модной в конце века. Белый цвет доминирует над немногими сохранившимися крупными эмалями в ронд-боссе, датируемыми периодом, начиная примерно с 1380 года и заканчивая примерно 1410 годом, которые используются здесь как для одежды, так и для тела фигур. Золото используется для их волос, а другие цвета эмали в основном используются на шее и манжетах, чтобы разграничить белые одежды и белую кожу; «повсюду цвет используется очень продуманно»; «контролируемое использование красного включает чередование рубинов и жемчуга», за исключением случаев, когда «единственный сапфир прерывает этот ритм» выше Бога-Отца. Синий, важный цвет эмали в других работах, здесь почти полностью отсутствует, возможно, чтобы не затмить крупные сапфиры.

Деталь Святого Михаила; Прямоугольная венская налоговая марка наверху

Другие техники также используются с большим мастерством; большие цифры на задней преследуются, с крыльями Михайловском представлены на плоской поверхности двери в деликатных рифлением или pointillé работы с помощью пуансонов , который слишком подробно , чтобы увидеть в большинстве фотографий, и действительно трудно увидеть в оригинале. Тело Майкла также покрыто перьями, ограничиваясь шеей, щиколотками и запястьями, что является «самой исключительной чертой», которую часто называют « колготками с перьями », что, возможно, заимствовано из костюмов литургических драм . Другие элементы были отлиты в небольших формах, и большая часть видимого золота была отполирована, чтобы придать им гладкость и сияние.

Patch changes

  • Patch 1.7.0 (13-Sep-2005): Bind on Equip Bracers and Belts in Molten Core now drop more often.
  • Patch 1.6.0 (12-Jul-2005):

    • The loot tables in Molten Core have been revised slightly.
    • Characters that die and release in the Molten Core will now receive a minimap corpse marker and arrow that will lead them to the window next to Lothos Riftwaker in Blackrock Mountain.
  • Patch 1.5.0 (2005-06-07): Additional new raid items have been added to the treasure lists for bosses in Molten Core.
  • Patch 1.4.0 (2005-05-05):

    • Molten Core boss creatures have all received some new items on their loot tables.
    • Most of the non-class set items that dropped from Molten Core have had their effective levels increased, resulting in higher DPS weapons, and/or better stats and effects.
    • The loot tables for some of the Molten Core bosses have been improved so they drop an additional epic item per kill.
    • Prior to this patch, Molten Core boss creatures could drop items from one of two different tiered sets for every character class. The loot tables have been changed so Molten Core bosses will now only drop items from the lower tier class sets. However, some of the items from those sets were not previously dropping in Molten Core. These missing class set items will now drop in Molten Core, allowing players to complete their lower tier class sets.
  • Patch 1.3.0 (07-Mar-2005):

    • Players who have completed the Molten Core discovery quest can now port directly to the zone, bypassing Blackrock Depths.
    • Fixed an issue that was causing the first Firelord to stop moving.
    • Line of Sight checks removed from many creature abilities in Molten Core.
  • Patch 1.2.0 (18-Dec-2004): If you die in Molten Core, you will now be able to retrieve your corpse at the Blackrock Depths instance line.

Reliquary Mod Download Links:

File Name Status Game Version Date
Reliquary-1.12.2-1.3.4.755.jar Release 1.12.2 Mar 6, 2018
Reliquary-1.12-1.3.4.710.jar Release 1.12.1/1.12 Aug 23, 2017
Reliquary-1.11.2-1.3.4.678.jar Release 1.11.2 Jul 22, 2017
Reliquary-1.10.2-1.3.3.664.jar Release 1.10.2 May 22, 2017
Reliquary-1.11-1.3.3.612.jar Release 1.11 Dec 25, 2016
Reliquary-1.10.2-1.3.3.571.jar Release 1.10.2 Sep 25, 2016
Reliquary-1.10.2-1.3.3.543.jar Release 1.10.2 Sep 13, 2016
Reliquary-1.10.2-1.3.3.521.jar Release 1.10.2 Sep 5, 2016
Reliquary-1.7.10-1.2.1.483.jar Release 1.7.10 Aug 16, 2016
Reliquary-1.10-1.3.2.416.jar Release 1.10 Jul 2, 2016
Reliquary-1.9.4-1.3.2.404.jar Release 1.9.4 Jun 26, 2016
Reliquary-1.9-1.3.2.369.jar Release 1.9 May 27, 2016
Reliquary-1.8.9-1.3.1.296.jar Release 1.8.9 Apr 10, 2016

Credits: P3pp3rF1y

← Blood Moon Mod for Minecraft 1.12.2/1.11.2Mineralogy Mod for Minecraft 1.12.2/1.11.2 →

Overview

Ragnaros and Executus, with player character shown for scale.

On release, Molten Core and Onyxia’s Lair were the only 40 man instances in the game, thus Ragnaros was the first «game end boss.» With the advent of Blackwing Lair, Ahn’Qiraj, Naxxramas, and the raising of the level cap with the game’s expansions, defeating Ragnaros has long since ceased to be the pinnacle of raiding success. However, prior to the Burning Crusade, slaying him was still considered a very important step in raid progression before engaging in more challenging content. It was the first raid encounter which required a concerted effort in acquiring massive amounts of a particular statistic (in this case, fire resistance). Moreover, the encounter was the first one to demand the extensive use of consumables, at least in the learning process and in the first few kills. As such, it was once a very important stage in the evolution of a raiding guild.

However, as of the Burning Crusade expansion, this is no longer the case, as this instance is largely obsolete with the introduction of Outland green items with superior stats to most of Tier 1 (and the fact that most higher instances are lower than 40 man, making them a much more practical way to go). It is now typically only run for the  Molten Core achievement, or by players seeking to craft Sulfuras, Hand of Ragnaros or Thunderfury, Blessed Blade of the Windseeker.

Quotes

Essence of Suffering

Aggro
Don’t leave me alone!
Freed
Pain and suffering are all that await you!
Recap
I don’t want to go back!
Killing a player
  • Look at what you made me do.
  • I didn’t ask for this!
Enrage
The pain is only beginning!
Death
Now what do I do?!

Essence of Desire

Aggro
You can have anything you desire… for a price.
Special
Be careful what you wish for.
Recap
I’ll be waiting.
Killing a player
  • Fulfillment is at hand.
  • Yes, you’ll stay with us now.
  • Your reach exceeds your grasp.
Death
I won’t be far!

Essence of Anger

Aggro
Beware: I live!
Soul Scream
So foolish!
Special
On your knees!
Recap
I won’t be ignored.
Killing a player
  • <Maniacal cackle>
  • Enough, no more!
Death
Beware, coward!

History

Molten Core

The Molten Core was created during the War of the Three Hammers more than 300 years ago. Near the end of the war, Thaurissan, the leader of the Dark Iron Dwarves, sought to summon a powerful fire elemental to defeat the combined forces of the Bronzebeard and Wildhammer clans. He was more successful than he could have imagined, as he released Ragnaros the Firelord from millennia of captivity under the Redridge Mountains.

Ragnaros destroyed the city of Thaurissan and created the volcano of Blackrock Mountain. He dwells there to this day with his elemental servants and the enslaved remnants of the Dark Iron dwarf clan. The burning lake where Ragnaros lies sleeping acts as a rift connecting to the plane of fire, allowing the malicious elementals to pass through.

From World Dungeons on the old WoW site:

The Molten Core lies at the very bottom of Blackrock Depths. It is the heart of Blackrock Mountain and the exact spot where, long ago in a desperate bid to turn the tide of the dwarven civil war, Emperor Thaurissan summoned the elemental Firelord, Ragnaros, into the world. Though the firelord is incapable of straying far from the blazing Core, it is believed that his elemental minions command the Dark Iron dwarves, who are in the midst of creating armies out of living stone. The burning lake where Ragnaros lies sleeping acts as a rift connecting to the plane of fire, allowing the malicious elementals to pass through. Chief among Ragnaros’ agents is Majordomo Executus — for this cunning elemental is the only one capable of calling the Firelord from his slumber.

From DoomWiki.org

Antaresian Reliquary
Author Seongbae Park
Port Boom-compatible
IWAD Doom II
Year
Link
This mod received one of the Cacowards on Doomworld!

Antaresian Reliquary is an nine-level PWAD for Doom II requiring a Boom-compatible source port, created by Seongbae Park (antares031). The WAD is a compilation of maps the author designed for various community projects across four years up to 2020, with the addition of minor tweaks to all maps and two new levels to prevent entry to regular IWAD levels.

Similar to Struggle — Antaresian Legacy, the WAD features new weapons and monsters replacement via DeHackEd. It also has some enemies from Struggle. The first release candidate of the WAD came out on May 17, 2020 and uploaded to /idgames archive on June 6, 2020. It received a Cacoward that same year. The made for the WAD was released separately on May 23, 2020.

Contentedit

Gameplay changesedit

  • The player starts with 60 bullets, instead of 50
  • Lost soul’s HP is decreased from 100 to 45
  • Cacodemon’s corpse has been adjusted a little bit
  • Arachnotron’s plasma projectile is replaced with energy bolt; higher velocity, lesser damage
  • Former human is replaced by Former Ranger: shoots one energy bolt, has 25% more HP, and faster movement speed
  • Baron of Hell is replaced by Antaresia from Struggle — Antaresian Legacy
  • Chaingun Elite from Struggle — Antaresian Legacy has been added
  • Bullet capacity is increased from 200/400 to 240/480
  • Shell capacity is decreased from 50/100 to 40/80
  • Rocket capacity is decreased from 50/100 to 40/80
  • Cell capacity is decreased from 300/600 to 240/480
  • Bullet items now give 20% more bullets; 12/60
  • Cell items now give 20% less energy; 16/80

Weapon changesedit

Note: Every weapon has notably faster weapon-switching speed

  • Fist: Faster reaction time and doubled the damage
  • Pistol: Replaced by Machinegun with faster firing rate, and always accurate
  • Shotgun: Slightly faster firing rate
  • Super shotgun: Increased firing rate by 18%
  • Chaingun: Notably faster firing rate and added post-fire delay sequence
  • Rocket launcher: Faster projectile speed and increased projectile damage
  • Plasma rifle: Decreased firing rate by 50%, slightly increased projectile speed, increased projectile damage by 140%, and removed post-fire delay sequence
  • BFG: Pre-fire delay is decreased (overall firing rate is still the same), projectile damage is decreased from 100 to 80, and now requires 30 cells per shot, instead of 40

Levelsedit

  • MAP01: Moonstriker’s Outpost (from 1000 Line Community Project — MAP27)
  • MAP02: A Forlorn Outpost (from DyingCamel’s Demons #1 — MAP09)
  • MAP03: Harvester’s Reminiscence (from Doomworld Mega Project 2016 — MAP25)
  • MAP04: Purgatorial Technologies (from DyingCamel’s Demons #3 — MAP09)
  • MAP05: Alpha Scorpii Supercluster (from Nova III — MAP25)
  • MAP06: The Kerberos Complex (from Doomworld Mega Project 2017 — MAP24)
  • MAP07: Druidia Borealis
  • MAP31: The Eclipse of Betelgeuse (from SlaughterMAX — MAP28)
  • MAP32: Cheonsanggye

Note: Every level got minor changes in layout, item placement, and monster placement

  • MAP01: Jeremy Doyle — «Ripsnort»
  • MAP02: Psychedelic Eyeball — «Bloody Skies»
  • MAP03: Eris Falling — «Skeleton’s Waltz»
  • MAP04: Psychedelic Eyeball — «Stones of Cartmania»
  • MAP05: Eris Falling — «Stardust»
  • MAP06: Fortress 2 Blue — «Welcome To Skull’s Hell»
  • MAP31: Psychedelic Eyeball — «The Day of Defeat»
  • Intermission: Psychedelic Eyeball — «Lab Wreck»
  • Title screen: Eris Falling — «Thanatos»
  • Text screen: Eris Falling — «Cry of Desperation»
  • Outro: Eris Falling — «Tranquil Land»

Built-in demosedit

This WAD features three . All require Doom II with a Boom-compatible v2.02 source port to view them. The demo levels are:

Demo Level Tics Length
DEMO1 MAP02: A Forlorn Outpost 4 9921 4:43.46
DEMO2 MAP04: Purgatorial Technologies 4 9787 4:39.63
DEMO3 MAP06: The Kerberos Complex 4 4214 2:00.40

Goals

Tae’thelan’s stated goals for the Reliquary culminate in a desire to free his people of their magical addiction for good, by using powerful magical artifacts through controlled methods. Though the Sunwell is restored, in essence, it is not a cure for magical addiction — but a constant source of power to keep it in check, as it was since the founding of Quel’Thalas. To truly conquer the elves’ addiction to magic (as both Tae’thelan and Lady Liadrin have gone on record as stating), the elves must conquer the addiction itself as their Sunwell sustains them on this quest.

The Reliquary’s more immediate goals are to amass a vast amount of magical artifacts, wealth and lore, so as to ensure it cannot be used against them.

The Reliquary also owns a physical vault (named the Grand Vault), though its location is a closely-guarded secret which only the highest-ranking members of the organization are privy to. Some believe it is not even on this plane of existence.

The Reliquary may have had a bad name in the past, but they now consider it’s important to maintain appearances and focus on performing acts of heroism from time to time.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector