Кабинка инспектора

Ending 10 of 20[]

How: The inspector shoots the man in red with a tranquilizer gun when EZIC creates a diversion.

When: Only on day 23.

  • Related:

    • Has the same text as ending 6 but with a note from EZIC under the cell door.
    • Similar to ending 9.

Transcript:

  • You are under arrest for attacking an innocent.
  • The penalty is forced labor.
  • Your family will be questioned about their involvement.
  • The border will remain open under a replacement inspector.
  • Glory to Arstotzka.
  • INSPECTOR — FAMILY IS SAFE — TARGET HAS RECOVERED IN HOSPITAL
  • REPLACEMENT INSPECTOR NOT COOPERATIVE — EZIC ACTIVITIES HINDERED
  • WE CANNOT PROVIDE FURTHER SUPPORT — EZIC TO HIBERNATE AGAIN
  • FAMILY WILL BE TAKEN TO OBRISTAN — GOOD LUCK

Ending 14 of 20[]

How: The inspector must have completed at least four EZIC tasks. If this is the case, an EZIC messenger will arrive on day 31 and tell the inspector to hold his fire. If the inspector decides to shoot the attackers anyway and the wall remains intact, this ending is triggered the next morning.

When: Only on day 31.

  • Related:

    • It is possible to trigger ending 16 or 18 at the end of day 31 to avoid this ending.
    • Similar to ending 15, but now the wall remains intact.
    • Ending 17 has the same cutscene but without the EZIC note at the end.
    • If the EZIC messenger is not the second entrant on day 31, required EZIC tasks have not been completed and it is impossible to get this ending.

Transcript:

  • Hello inspector.
  • We have audited your recent activities.
  • Your involvement with a group calling themselves THE ORDER OF THE EZIC STAR has been uncovered.
  • Several members of this group have been arrested in Arstotzka.
  • At least one EZIC member has confessed to receiving your help.
  • This represents treason of the highest order.
  • Goodbye inspector.
  • The execution is scheduled for tonight.
  • Your family’s safety is unknown.
  • EZIC has been crushed. The balance of justice is restored.
  • Glory to Arstotzka.
  • INSPECTOR — YOU HAVE BETRAYED US AT THE LAST MOMENT
  • THIS CHAPTER OF EZIC IS OVER — WE CAN OFFER NO HELP TO YOUR FAMILY

Жетоны и достижения[]

Жетон Республии — в 21 день приходит человек без документов с внешними данными и разрешения на въезд. Его зовут Даник Лорун. Он просит инспектора пропустить его, и после этого он обещает вернуться с документами. В подтверждении своих слов он отдаёт инспектору ценную семейную реликвию — электронные часы, подаренные ему старшим братом (для 1980-ых годов — очень ценная вещь). Нужно пропустить его без документов (инспектор получит предупреждение). После этого В 22 И 23 нужно отказаться продать часы въезжающим. В 23 день Даник вернётся. Его документы будут в порядке. Нужно одобрить его въезд и отдать его часы. Даник даст 10 кредитов, но заберёт их, так-как заметит на часах царапину. Нужно вернуть ему 10 кредитов. Даник скажет, что царапина на часах была и раньше, после чего он вернёт 10 кредитов инспектору, подарит инспектору жетон Республии и скажет, что «В Арстотцке не все сволочи».

Жетон Объединённой Федерации — в 29 день придёт мужчина, который расскажет что убийца и педофил Саймон Венс убил (и скорее всего, изнасиловал) его маленькую дочь Юлию. Он оставит фотографию Юлии, после чего попросит чтобы инспектор конфисковал паспорт Венса и пропустил в Арстотцку, после чего он хочет, чтобы инспектор отдал ему паспорт Саймона. В 30 день придёт Саймон (третий посетитель). Он находится в списке розыска, но чтобы получить жетон, нужно конфисковать паспорт Саймона Венса, и отдать отцу Юлии, который придёт в тот же день, что и Саймон. Нужно отдать паспорт Саймона отцу, после чего пропустить его. Отец поблагодарит инспектора, скажет что Саймон будет мучаться так, как мучилась маленькая Юлия, посоветует почитать новости и подарит инспектору жетон ОФ. В 31 день в «Правде Арстотцке» скажут, что Саймона Венса нашли мёртвым в районе Геннистора.

Жетон Импора — в 4 день въезжает женщина из Импора, которая спешит к своему сыну. Нужно указать на отсутствие срока на въезд, но всё равно пропустить её.

Жетон Колечии — в 25 день 5 посетитель (пол и внешние данные генерируются случайно) попытается «уговорить» инспектора пропустить его, подарив ему записку с «тёплыми словами». Нужно отказать этому человеку. 7 посетитель этого-же дня будет произносить мысли в слух о том, что его/её никто не любит, и что жизнь очень плоха. Нужно отдать печальному посетителю записку. Пропускать его необязательно, ведь «тёплые слова» придадут ему/ей уверенности. Посетитель поблагодарит за тёплые слова и подарит жетон Колечии.

Жетон Орбистана — данный жетон можно получить с 4 по 11 день от Джорджи Коставы. Для этого нужно всего лишь пропустить Джорджи в Арстотцку во время его появления. Лучше всего это сделать в 11 день, так как у Джорджи будет всё в порядке с документами.

Жетон Арстотцки — в 12 день приходит человек по имени Мессоф Анегович. Он даёт инспектору 4 визитки, и рассказывает что заплатит, если инспектор будет раздавать их. Для получения жетона нужно раздать все 4 визитки инженерам (узнать что этот человек инженер можно через документ о работе). В 16 день Мессоф вернётся, заплатит инспектору, и отдаст жетон.

Жетон Антегрии — в 5 день придёт мужчина из Антегрии. У него будет всё в порядке с документами, и его нужно будет пропустить. Он скажет что его жена следующая в очереди, и что у неё проблемы с документами. Он попросит пропустить жену. Чтобы получить жетон придётся отметить несоответствия в документах жены, но пропустить её.

Too honest (рус. Слишком честный) — нужно передать М. Вонелу шифровку EZIC. Инспектора арестуют, а игрок получит достижение.

Worker’s Best (рус. Лучший работник) — нужно переехать в 3 новые квартиры. Переезд в каждую квартиру стоит 100 кредитов. В первый раз можно переехать с 12 дня. Во второй — с 17 дня. Переехать в третий день можно с 17 дня. Но нужно успеть переехать до 28 дня.

Member of the Orden (рус. Член Ордена) — нужно выполнить как минимум 4 задания EZIC из 5 (но не убивать человека в красном). После это нужно не убивать агентов EZIC, которые собираются прорвать стену в Грештине.

Glory to Arstotzka (рус. Слава Арстотцке) — нужно игнорировать все задания EZIC, отказаться от их «дара», и уничтожить агентов, которые собираются разрушить стену в Грештине.

Snowier Pastures (рус. Снежные пастбища) для получения этого достижения нужно конфисковать 5 паспортов Орбистана (паспорт для инспектора отдаст Джорджи Костава). После этого нужно заплатить 150 кредитов, чтобы подделать их, и сбежать из Арстотцки в Орбистан. Сделать это можно с 29, по 31 день.

Hired Rifle (рус. Наёмник) — нужно убить человека в красной одежде из оружия с боевыми патронами по заданию EZIC. Инспектора арестуют и приговорят к смертной казни, EZIC эвакуирует семью инспектора в Орбистан, а игрок получит достижение

Days 8 — 10

An EZIC messenger appears, gives the inspector a card, and leaves. The back of the card reads «Corman Drex.» Watch out for Corman’s name on a passport; the character is randomly generated each playthrough. Give them the card.

In return, Corman will give the inspector a note containing some information about EZIC, which must be read and quickly returned. Upon returning Corman’s note, the inspector will receive a cipher.

If the inspector doesn’t pass along the EZIC messenger’s card to Corman Drex on Day 8, Corman will return on Day 9 and refuse to leave the window until the card has been handed over.

On the day after the inspector turns over the card to Corman, the EZIC messenger appears to give the inspector a decoder to use with Corman’s cipher. Lining these items up in the proper positions will reveal two names: Mikhail Saratov and Stepheni Graire.

Events[]

  • The first entrant has a forged entry permit.
  • If not allowed to enter earlier, the second entrant is Jorji Costava, this time with valid documents. This is the last chance to allow his entry to unlock the Obristan token and a related achievement and the only chance to do it without receiving a citation. Denying him will lead to a citation on the grounds that he is clear for entry.
  • The fourth entrant is Calensk. If the inspector has had 2 or more people detained, Calensk gives him 5 credits. Despite what he promised two days earlier, he will not pay more regardless of the number of people detained saying that he had to spend the rest of the money to cure his wife. He does not mention his wife if only 3 people or less were detained in the past two days.
    • The detainment count also takes in account of entrants (i.e. first and third) before Calensk on the same day.
    • Payment withholding only occurs once. For the rest of the game, Calensk will pay for each two entrants detained.
    • Calensk counts as an entrant for the purpose of this article since he increases the counter at the bottom of the screen by 1.
  • The sixth entrant (including Calensk; see above) is Mikhail Saratov, an EZIC operative mentioned in the coded document. His documents are not valid. Allowing entry will count towards the needed for and will prevent getting .
  • If Saratov’s entry is denied, the ninth entrant will be an EZIC messenger. They inform the inspector (with a ) that the first EZIC operative was not let through and tell him to not make the same mistake again.
  • Letting a randomly generated smuggler (i.e. person with invalid weight) through can lead to a terrorist attack, cutting the day short at some point after the ninth entrant.
  • A strange man brings 1000 credits at the end of the day, regardless of choices made during the day. It is referred to as the «EZIC gift» in the budget. It is accepted by default but may be rejected (burned) by unchecking it. Unlike bribes, the gift will be written in red if accepted, but the value is positive unlike with expenses. If the inspector accepts the gift, he will also need to admit Stepheni Graire into Arstotzka on day 14 or M. Vonel will arrest him and the game will end at the beginning of day 15 (). Accepting the gift indirectly prevents getting .

Gameplay[]

Sergiu introduces himself to the inspector at the beginning of day 17. If he is alive, he will also talk to the inspector on days and .

A locket bearing Elisa’s picture.

Sergiu is in love with Elisa Katsenja, whom he met in Kolechia during the war. If he stays alive until day 25, he gives the inspector a locket and asks him to let Elisa through the checkpoint despite her lack of documentation. Later, on day 26, the checkpoint is attacked by multiple terrorists after Elisa has passed through (or has been denied). If the inspector lets Elisa through and Sergiu survives the attack, Sergiu is reassigned and Elisa gives the inspector 100 credits at the end of the day.

Reunion animation

Elisa and Sergiu reuniting if Sergiu is alive and Elisa allowed to cross the border on day 26.

If Sergiu is alive and the inspector lets Elisa through, the following sequence can be seen in the upper-half of the screen. The player can still interact with other entrants as the following unfolds:

  1. Elisa walks to the right (as any other regular entrant)
  2. Elisa and Sergiu see each other and run towards each other.
  3. They embrace.
  4. They walk east.
  5. They embrace again.
  6. Sergiu returns to his post and Elisa walks south, off the screen.

Таблица концовочных результатов

Ко-во выполненных заданий EZIC Разрушена ли стена? Открыт ли огонь по агентам? Побег в Орбистан возможен? Результат
0–3 Безразницы Нет / Застрелен только верхний агент Нет Мгновенная смерть: будка взорвана.
0–3 Да Да Да Концовка 13: Инспектор арестован за то, что не смог защитить границу.
1–3 Нет Да Нет Концовка 17: Если инспектор не сбежит, то будет казнен после проверки информации.
Нет Да Да Концовка 20: Если инспектор не сбежит, то проходит информационную проверку. Заключается соглашение с Колечией, и контрольно-пропускной пункт останется открытым. Даётся код бесконечного режима.
4–5 Нет Да Да Концовка 14: Если инспектор не сбежит, то не пройдет проверку и будет казнен. EZIC отказывается помогать его семье.
4–5 Да Да Нет Концовка 15: EZIC побеждает, но инспектор их предал.
4–5 Да Нет Нет Концовка 19: EZIC побеждает, и инспектор присоединяется к ним. Слава новой Арстоцке!

Ending 19 of 20[]

How: The inspector must have completed at least four out of five EZIC tasks given throughout the game. If this is the case, an EZIC messenger will arrive on day 31 and tell the inspector to hold his fire. EZIC attackers blow up the border wall and EZIC gains power. If he sleeps at the end of day 31, they make the inspector their agent and move his family to a better apartment.

When: Only on day 31.

  • Related:

    • Similar to endings 14 and 15, but now the inspector does not shoot anyone.
    • Triggering this ending unlocks the Member of the Order achievement.
    • If the EZIC messenger is not the second entrant on day 31, required EZIC tasks have not been completed and it is impossible to get this ending.

Transcript:

  • Inspector! It is a glorious day!
  • The border has been pierced.
  • EZIC grows strong while the corrupt and greedy weaken.
  • We are moving you and your family to a better home.
  • Your services as an inspector are no longer required. We need agents.
  • Follow us and and together we will complete the revolution!
  • Glory to the New Arstotzka.

Ending 18 of 20[]

How: The inspector escapes to Obristan with all of his living family members. As a prerequisite, the inspector needs to (illegally) confiscate enough passports from Obri citizens. This ending does not require the entire family to be alive and can thus be achieved even if only one family member is alive and escapes with the inspector.

When: Possible at the end of days 29, 30 and 31 if the inspector has at least one Obristan passport and 25 credits per family member available. The maximum amount needed is six passports and 150 credits if the niece was adopted on day 21 and everyone else is still alive.

  • Related:

    • The same as ending 16, but now all living family members escape.
    • Triggering this ending unlocks the Snowier Pastures achievement.

Transcript:

  • You are gathering your to leave for Obristan.
  • You board the late train to the Northern Territories. It is nearly empty.
  • You pay for the hastily forged passports and re-entry tickets. They look terrible.
  • You reach the border crossing at dawn. The line is immense.
  • Six hours later. (at the Obri border)
  • Your documents.
  • Here.
  • You are entering alone?
  • No, my family as well.
  • Hand over all documents now.
  • We come to visit relatives.
  • I do not care why you come. Wait here. (the shutters close)
  • *KACHUNK* (the sound a stamp makes; repeated once for each family member; the shutters open after a short pause)
  • Welcome to Obristan. Next!
  • Obristan Above All

Required EZIC tasks[]

If an EZIC task is successfully completed, a red stamp appears in The Truth of Arstotzka the following day.

There are five EZIC tasks that count towards getting (the «good» EZIC ending) where EZIC agents blow up the wall on day 31, EZIC seizes power, and the inspector will be hired as an EZIC agent. To get this ending, the inspector needs to complete at least four of the five tasks listed below:

  1. Allow Mikhail Saratov to enter on day 11.
  2. Allow Stepheni Graire to enter on day 14.
  3. Allow Marie Escalli to enter on day 17.
  4. Poison Khaled Istom on day 20.
  5. Confiscate Kordon Kallo’s passport, let him in, and give his passport to an EZIC agent on day 27.

Note that these are the only tasks that will affect or prevent getting ending 20. Any other interaction, even if it involves people from EZIC, does not count. This includes giving Corman Drex a note back on day 8 or , accepting bribes, or killing the man in red on day 23 (doing the latter will end the game).

The required tasks have been completed if an EZIC messenger is the second entrant on day 31. If they do not show up, this confirms that only three tasks or fewer have been completed and it is impossible to get ending 19.

Completing any of the five EZIC tasks prevents getting .

Gameplay[]

The inspector meets M. Vonel for the first time on day 12 when he comes asking questions about a suspicious group that attempts to stir trouble. If the inspector let Mikhail Saratov through on day 11, Vonel will mention that there was trouble with the subway last night. He then gives the inspector the EZIC symbol on a piece of paper and asks if the inspector has seen anything similar.

At this point, the inspector may give him the cipher or the coded document he got from EZIC earlier. This will end the game () as Vonel will arrest the inspector for associating with suspicious groups. If the inspector does not give him the EZIC documents, Vonel will go away saying to report any curious things (although there is no way to do so in the game).

If the inspector accepts an EZIC gift on day 11 or and does not let Stepheni Graire through on day 14, Vonel will arrive on day 15 and arrest the inspector, ending the game ().

Vonel will appear again at the beginning of day 29 to inform that he will perform an information audit on the inspector on December 24th.

In addition to the endings 3 and 4 mentioned above, M. Vonel also appears in three other endings. In ending 20, Vonel reports that the inspector has passed the information audit and is allowed to continue at the checkpoint. In endings 17 and 14, Vonel reports that the inspector’s involvement with EZIC has been uncovered and that his execution is scheduled for the same evening.

Ending 15 of 20[]

How: The inspector must have completed at least four EZIC tasks given throughout the game. If this is the case, an EZIC messenger will arrive on day 31 and tell the inspector to hold his fire during the attack. If the inspector shoots at least one of the attackers (and no bystanders) but the wall is blown up, this ending triggers immediately. EZIC takes over and the inspector’s fate is unknown.

When: Only on day 31.

  • Related:

    • Similar to ending 14, but now the wall is destroyed.
    • Similar to ending 19, but with shooting involved.
    • If the EZIC messenger is not the second entrant on day 31, required EZIC tasks have not been completed and it is impossible to get this ending.
    • It is possible to trigger ending 16 or 18 at the end of day 31 to avoid this ending.

Transcript:

  • The border has been pierced.
  • It is a glorious day for THE ORDER OF THE EZIC STAR but you have betrayed us at the last moment.
  • EZIC grows strong while the corrupt and greedy weaken.
  • Your betrayal means you have chosen the wrong side.
  • There is no place for you or your family in this revolution.
  • Goodbye inspector.
  • Glory to the New Arstotzka.

Required EZIC tasks[]

If an EZIC task is successfully completed, a red stamp appears in The Truth of Arstotzka the following day.

There are five EZIC tasks that count towards getting (the «good» EZIC ending) where EZIC agents blow up the wall on day 31, EZIC seizes power, and the inspector will be hired as an EZIC agent. To get this ending, the inspector needs to complete at least four of the five tasks listed below:

  1. Allow Mikhail Saratov to enter on day 11.
  2. Allow Stepheni Graire to enter on day 14.
  3. Allow Marie Escalli to enter on day 17.
  4. Poison Khaled Istom on day 20.
  5. Confiscate Kordon Kallo’s passport, let him in, and give his passport to an EZIC agent on day 27.

Note that these are the only tasks that will affect or prevent getting ending 20. Any other interaction, even if it involves people from EZIC, does not count. This includes giving Corman Drex a note back on day 8 or , accepting bribes, or killing the man in red on day 23 (doing the latter will end the game).

The required tasks have been completed if an EZIC messenger is the second entrant on day 31. If they do not show up, this confirms that only three tasks or fewer have been completed and it is impossible to get ending 19.

Completing any of the five EZIC tasks prevents getting .

Диалоги

День 12

Вступление:

  • Добрый день, инспектор.
  • Здоровье сегодня получше, я надеюсь?
  • Я хочу задать вам несколько вопросов.
После вступления, если Михаил Саратов (Mikhail Saratov) был допущен в страну в 11 день:

  • Прошлой ночью в метро произошёл инцидент.
  • Вы, наверное, читали об этом в газете.
  • Об этом все кричат.
  • Мы не думаем, что это случайность.
  • Мы полагаем, это работа некой подозрительной группировки.
  • Мы считаем, что некоторые из её членов проходили через этот пропускной пункт.
После вступления, если Михаил Саратов (Mikhail Saratov) был отказан во въезде или арестован в 11 день:

  • Мы думаем, что есть некая группа лиц, которая пытается создать нам всем проблемы.
  • Мы считаем, что некоторые из её членов прошли через этот пункт.

После вступления:

  • Так что мы решили с вами побеседовать.
  • Вы ничего похожего не видели?
  • Это — что-то вроде эмблемы той группы.
  • Если вы что-то знаете, вы ведь нам расскажете, правда?
  • Да?
  • Да.
  • Ну, и отлично.
  • Пожалуйста, верните моё удостоверение и рисунок.

После возвращения удостоверения и рисунка:

  • Эта группа очень опасна.
  • Если увидите что-то необычное, немедленно сообщите.

Если отдать расшифровку или документ с шифром:

  • Что это?
  • Интересно.
  • Да, очень интересно.
  • Думаю, будет наилучшим, если вы пройдёте со мной.
  • []

День 15

Эта встреча происходит, если выполнены следующие условия:

  • Инспектор принял подарок Ордена в 11 или 12 день (1000 или 2000 кредитов).
  •  Инспектор не допустил Стефани Грэйр (Stepheni Graire) в страну в 14 день.
  • Здравствуйте, инспектор.
  • Мы заметили маленькую аномалию в ваших счетах.
  • Министерство финансов заботливо оповестило нас об этом.
  • Будет наилучшим, если вы пройдёте со мной.
  • []

День 29

  • Инспектор!
  • Давно не виделись.
  • Прочтите сегодняшний бюллетень повнимательней.
  • Мы побеседуем со многими сотрудниками.
  • Ваше слушание совсем скоро.
  • Я проведу его лично.
  • Вам бояться нечего.
  • Работайте как следует.

Behind the scenes[]

Arstotzka represents a communist Eastern Bloc-esque country and the checkpoint itself is inspired by the checkpoints separating East and West Berlin during the Cold War.

Unofficial ministries

In addition to the ministries above, Lucas Pope, the game’s developer, also mentioned the Ministry of Propaganda, the Ministry of Recreation and Entertainment, and the Ministry of Stamps on Twitter but they do not appear in the game.

Two ministries, the Ministry of Agriculture and the Ministry of Finance are mentioned in the in the game files but they do not appear in the game.

Logos of unofficial Arstotzkan Ministries. From left to right: Ministry of International Outreach, Ministry of Admission, Ministry of Communication, Ministry of Media, Ministry of Media and Communication, Ministry of Information, and the Ministry of Security.

In the PS Vita announcement, more ministries are mentioned in the text; the Ministry of International Outreach, Ministry of Entertainment Software Production, Ministry of Property Registration, the Ministry of Bridge and Turnpike Construction, and the Ministry of Entertainment Software Planning. The end of the announcement shows the Ministries of Media, Communication, Media and Communication, Admission, Security, and Information approved the release of the game and displays ministry logos.

Концовка 4 из 20

  • Как: Незнакомый мужчина приносит 1000 кредитов в конце 11 дня. Инспектор может взять их или сжечь. Если деньги будут сожжены, мужчина приносит 2000 кредитов на 12-й день. Если любой из этих подарков будет принят (т.е. не сожжён), соседи на инспектора, и его сбережения будут конфискованы на 13-й день на время расследования. Затем EZIC попытается помочь инспектору, послав агента, чтобы помешать расследованию. Если агента не пустят на 14-й день, М. Вонел арестует инспектора в начале 15-го дня.
  • Когда: Только на 15-й день, но события, ведущие к концовке, начинаются на 11-й день.

Министерство доходов обнаружило отклонение в структуре ваших финансовых поступлений.
Вы арестованы, будет проведена полная проверка вашей деятельности за последнее время.
Ваша семья также задержана для допроса.
Вам на замену прислан новый инспектор. Пропускной пункт продолжит работу под его началом.

Слава Арстотцке.

Nationality[]

Jorji’s country of origin is never confirmed. Although he presents valid Obri documents issued in the city of Skal seven times, on day 29, he reveals his connection to a counterfeiter who is specialized in Obri passports. Another point of suspicion is that the birth day and month in his documents (aside from his fake passport) constantly vary; they are always the current in-game date. His passports also have nine digits (GCD7-FMBAR), while all valid passports in the game have ten digits. He does call Obristan a «good place» on day 29 and even recommends it as a new home for the inspector and his family when «things getting little crazy in Arstotzka.«

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector