5g

Beyond 5G, towards 6G

5G technology and standards will evolve over the next few years as deployment advances. Research and Innovation (R&I) initiatives on 6G technologies are now starting around the world, with the first products and infrastructures expected for the end of this decade.

6G systems will move us from Gigabit to Terabit capacities and sub-millisecond response times. This will enable new applications such as real-time automation or extended reality sensing (“Internet of Senses”), collecting data for a digital twin of the physical world.

In Europe, a first set of 6G projects worth €60 million was launched under the 5G-PPP. The Hexa-X flagship is developing a first 6G system concept complemented by 8 projects investigating specific technologies for 6G.

The European Commission adopted its legislative proposal for a strategic European partnership on Smart Network and Services as a Joint Undertaking in February 2021. This proposal includes a public R&I investment of €900 million over the period 2021-2027.

Estates

Historically, the tumultuous relationship between the crown and the estates was often the focus of internal conflict throughout much of the period. Even as late as the 18th century, these localised bodies intersected with the life of the citizens in a much more intimate manner than the monarchy or the state.

Speaking of speculation: What is Warhammer 3 going to be like?

So our first suggestion is that the relationship between monarchy and estates should become the central feature of EU5, and the one through which all others should interact. The coring process would be completely reworked to emphasise the challenges of integrating the estates from newly conquered territories into your realm. Autonomy would become a struggle for control between crown and estates. And absolutism would make estates more pliant and easier to core in the late game eras.

Loyal estates would provide plenty of powerful boons such as collateral for loans and local militias to the crown. But highly disloyal estates could also meddle in the domestic affairs of the realm. Foreign countries could likewise interfere with your disloyal or highly autonomous domestic estates by negotiating directly with them, therefore bypassing the crown. An expanded estates system would enable Paradox to simulate state-building and internal politics without dramatically altering the essence of the series.

Europa Universalis 5 gameplay

As above, we’ve no concrete details on what Europa Universalis 5 will play like. When the game finally does rear its head, many will be interested to see whether it sticks firmly to the staple Europa Universalis grand-strategy formula – of national politicking and economic management – or tries to replicate the character-focused, RPG-like success of Crusader Kings 3.

As with all Paradox sequels, we’re eagerly waiting to see what systems and mechanics are introduced in the base game. Will it try to replicate all of EU4’s DLC at launch, or leave vast swathes of the game ripe for additional expansion? Either way, it will be exciting to glimpse the game.

{«schema»:{«page»:{«content»:{«headline»:»Europa Universalis 5 release date, trailer, and everything we know»,»type»:»guide»,»category»:»europa-universalis-5″},»user»:{«loginstatus»:false},»game»:{«publisher»:»Paradox Interactive»,»genre»:»Strategy»,»title»:»Europa Universalis 5″,»genres»:}}}}

Europa Universalis II [ править | править код ]

Данная игра была разработана студией Paradox Interactive в 2001 году, как продолжение Europa Universalis. В игре игрок управляет одной нацией, проходя через сотни лет войн, революций и заговоров. Игроку предстоит управлять экономикой, создавать военно-политические союзы, колонизировать новые земли, контролировать религию и внутреннюю политику, а также обеспечить внутреннюю стабильность. Кроме того, ежегодно появляются случайные события, а также есть сотни готовых сценариев на основе реальных исторических фактов, что создаёт игроку интересный и разнообразный геймплей . По сравнению с первой частью заметно улучшилась графика . Почти все игровые данные хранятся в текстовых файлах и их очень легко отредактировать, модифицировав сценарий игры. Версия игры под названием Europa Universalis II: Asia Chapters в 2004 году была выпущена для азиатского рынка. В игру добавлены новые сценарии, которые сосредоточены вокруг азиатской истории. Также появилась обновлённая карта с новыми провинциями в Японии, Корее и Китае .

Religious Minorities

Early modern Europe was a combustible patchwork of different faiths, where even the most obscure disagreements could “ignite revolutions and overturn thrones,” according to the historian Christopher Clark. The current religious system — an odd relic of EU3 — arguably doesn’t capture the full scope of religious strife during this period. So religious minorities should be represented as an actual percentage of your population that acts with a semblance of unity and purpose across your entire realm.

This would force players to make difficult trade-offs. If the player chooses to eradicate a minority religion, then it will threaten widespread strife and disharmony that could plunge the entire nation into chaos. But if the player chooses to tolerate the minority, then they will need to respect their religious customs and devolve power to the local level, which could generate friction with other religions.

If the struggle between religious solidarity and tolerance affected the internal politics of a nation, it could also provide a useful diplomatic instrument of statecraft and diplomacy on the international scene. Particularly devout and pious rulers often expressed solidarity with the plight of oppressed minorities in other realms to win favours with like-minded nations. Therefore, EU5 could allow you to offer religious asylum to oppressed peoples to gain some development at home and some diplomatic credentials abroad.

Europa Universalis 5 — More Mod Integration

Paradox titles rely on mods and many players won’t game without them. They increase re-playability and often solve various issues introduced by the developers, letting you tailor your experience how you like it. The support is already here, and their games are some of the easiest to mod full-stop, but lots of people won’t consider playing with them, partly due to the restriction on achievements.

Now, we aren’t suggesting that achievements be possible with all mods — too many people would cheat to get them — but as we’ve already seen, Paradox is willing to build mod features into the base game rules. We’d like to see this happen more often so that all players, regardless of whether they want achievements, can enjoy the creativity of the community.

Europa Universalis 5 — Better Events

The flavour events in EU4 have always irked plenty of people, with everything from cost scaling for balance leading to players paying triple their GDP because they’d been saving up for a few years, to events mocking their mob of an army because they had Quantity ideas… even as their army has the highest professionalism in the world. Balance is important, but the flavour text should fit the cost, otherwise — and ironically — it just feels cheap.

This next suggestion may not be to everyones taste, but the branching events in Stellaris added a lot of weight to the world and made you feel the outcomes were at least partly down to your choices. A single sprawling multi-layered event could take the place of half a dozen lacklustre ones and also make for a more enjoyable long game where you don’t keep seeing the same handful of flavour.

Похожие игры

Вот несколько игр, которые больше всего похожи на Europa Universalis:

Смотрите весь список похожих игр здесь и выбирайте, какая из представленных игр больше всех напоминает Europa Universalis. Там же вы сможете добавить новую игру в список похожих.

  • EU: Rome — первая игра Paradox Interactive, действие которой происходит в античную эпоху;
  • Игра охватывает бо́льшую часть Европы, часть Передней Азии и Северной Африки, число провинций значительно меньше, чем в Europa Universalis;
  • В игре принято летоисчисление от основания Рима, она начинается в 474 году от основания Рима (начало Пирровой войны), а заканчивается в 727 году, когда в Риме была провозглашена империя;
  • Из Crusader Kings в игру пришла развитая система персонажей (существенно доработанная по сравнению с CK), которые могут занимать должности (в том числе глав государств, губернаторов провинций, полководцев и флотоводцев);
  • Появился механизм гражданских войн, которые могут развязать нелояльные политики и полководцы;
  • Впервые в играх Paradox Interactive появились варвары, которые бродят по карте, могут атаковать цивилизованную страну и захватить часть его территории, основав на ней собственное государство;
  • Используется отличающаяся от EU система торговли между провинциями.

Europa Universalis: Rome – Vae Victis

В 2009 году выпущено дополнение к игре — Europa Universalis: Rome – Vae Victis (лат. Vae Victis — горе побеждённым), которое в России вышло под названием Европа. Древний Рим: Золотой век. Главная особенность — внутренняя политика стала сложнее и проработаннее, в республиканских государствах существует Сенат, в котором ведут борьбу 5 политических фракций (военная, торговая, религиозная, гражданская и популистская), в монархиях вместо Сената есть советники (причём в случае, если большинство советников не поддерживает текущего кандидата на престол, может начаться гражданская война), в варварских государствах игрок должен учитывать интересы вождей кланов.

Economics

The EU4 timeframe between 1444 and 1820 almost perfectly encapsulates the high watermark of the mercantilist doctrine. This was an era of convergence between states and businesses in which traders and proto-industrialists came to see the ruler as a partner in economic policy who often promoted the values of trade abroad.

More like this: Here are the best strategy games on PC

This can be modelled by a deeper and more dynamic Victoria-style trade system that allows you to control the flow of individual goods through tariffs and regulations. The other important economic trend in this era was the precipitous growth of a financial system to pay for expensive wars and building projects. In a hypothetical Europa Universalis 5, this could require you to negotiate loans with specific providers of finance.

Coalition and League Wars

The War of the League of Cambrai, which lasted between 1508 and 1516, was the type of international conflict at which EU4 should excel. What began as an anti-Venetian alliance quickly evolved into a pact between Venice and the Papal States to drive the French from Italy. It ended with France and Venice allied against England, Castile, Austria, and the Pope. But as anyone who has played the 1508 start date knows, the war is impossible to model within the current war system.

To make them more dynamic and interesting to interact with, coalitions should be quick to form, especially against big and threatening nations. They would attract rivals and other opportunistic nations looking for a quick land grab. To make them fairer, however, the game should offer a measure of flexibility and diplomacy — such as the opportunity to buy off wavering coalition members with promises of land or money. Assuming it can be correctly implemented (which is a big ask), wavering nations should be able to switch sides during an ongoing war (something the current system doesn’t allow for).

These changes should make coalitions still very powerful but more volatile and unreliable to work with. Early battlefield setbacks or diplomatic friction between members (especially rivals) could cause a tenuous coalition to unravel quickly as members lose the will to fight. However, friendly coalition members are more willing to support each other until the end.

Геймплей[]

Казань брал, Астрахань брал… Что там еще плохо лежит?

Некоторые задания совсем просты, но и награда невелика

Война со всеми соседями — вот что ждет слишком наглого агрессора

Действие игры происходит в период с 1492 по 1792 год. Однако скорости и реакции от игрока не понадобится, так как в любой момент можно поставить игру на паузу. Игра происходит на схематично изображённой карте мира, разбитой на более чем 1500 морских и наземных провинций. Игрок может взять любую страну из существовавших в тот момент (всего на выбор предоставляется до 200 государств). Под управлением игрока находятся экономика, внешняя политика, формирование армии и флота, внедрение новых технологий, колонизация земель и вопросы религии.

Самые широкие возможности предоставлены в вопросах дипломатии — любая страна может вступать в союзы с другими странами и выходить из них, объявлять войны и заключать мир, заключать династический брак между правящими династиями, делать другие страны своими вассалами (которые будут передавать сюзерену половину дохода, а впоследствии могут быть мирным путём присоединены к нему), подписывать торговые соглашения и предоставлять другой стране гарантии независимости.

Однако эта привязка к истории критиковалась, так как игрок знал, когда наступит война, когда начнётся Смутное время, когда начнёт править Пётр 1-ый и т.д. В связи с этой извещённостью игрок мог предотвратить войну или хорошо к ней подготовиться, тем самым извлечь самую максмальную выгоду.

Также недостатком игры является то, что игрок не может выбрать цель перед началом игры (в отличие от Victoria II, где игрок долже выжить и добиться им самим выбранных успехов; хотя по умолчанию надо пробиться в Великие или Колониальные державы). Кроме того имеются специальные задания; т.е., допустим, захватить ту или иную провинцию к определённому сроку.

Впрочем, в действительности далеко не все игроки стремятся к достижению наибольшего количества очков и не все доводят игру до конца, часто целью игры в Europa Universalis является сам процесс игры. Иногда играющий пытается «отыгрывать» определённую державу, то есть стремится к достижению целей, стоявших перед ней в реальной истории.

Как вводить читы в Europa Universalis 4

Разработчики не стали отходить от стандартов и придумывать новый способ ввода команд, поэтому ограничились привычной для большинства геймеров консолью. Нужно нажать на клавиатуре “~” (тильда, а также буква Ё, если у вас контроллер с русской раскладкой) и в открывшемся окне ввести нужный чит. Чтобы изменения применились, действие следует подтвердить нажатием клавиши Enter.

Количество вводимых команд не ограничено – они прекрасно сочетаются друг с другом, не вызывая конфликтов и поломки игровых механик. Эффекты от ввода аналогичных команд могут суммироваться. С другой стороны, многие читы нельзя будет отменить в рамках текущей игровой сессии, поэтому рекомендуется сохраняться перед вводом команды, чтобы в случае необходимости просто запуститься с чистого сохранения.

Более подробную информацию об использовании команд можно узнать прямо в игре – консольная команда help выдаст весь доступный список читов, а если использовать ее с уточняющим идентификатором в формате help , справочная система выдаст вам полезные сведения по конкретному коду. Это очень удобно и позволяет получить сведения, не отвлекаясь при этом от игрового процесса.

Europa Universalis 5 — A better AI

The Holy Grail of game development and one that must be a thousand times harder when simulating the real world with all its complexity. Diplomacy with an AI is always fraught with bugs and their strategic decisions often leave you scratching your head, and we don’t think anyone expects AI to ever be really good at grand strategy games. However, making them feel more lifelike would be a step in the right direction and Paradox already have the tools to improve it.

Each character in CK3 has their own goals and these can change either in their lifetimes or over multiple generations. Bringing something like this into the behind the scenes calculations for EU5 would add life to the nations. Having their politics and ambitions shift from decade to decade could keep you on your toes far more than knowing everyone will always want more and your neighbour will always hate you over border tension, regardless of anything else.

Keep updated on the latest PC Gaming news by following GameWatcher on Twitter, checking out our videos on YouTube, giving us a like on Facebook, and joining us on Discord. We may also include links to affiliate stores, which gives us a small commission if you purchase anything via them. Thank you.

Основные коды для игры Europa Universalis 4

Список наиболее востребованных кодов для игры, позволяющий получить преимущества в контроле страной, сменить ее политический строй, повлиять на армию популяцию, богатство и многое другое.

Как узнать теги стран?

• Debug_mode – самый полезный чит в игре, так как позволит игроку легко узнавать идентификаторы и тэги стран, просто наведя курсором на ту или иную провинцию. Множество кодов из списка ниже потребуют от вас привязки к этим переменным.
• Date – смена текущей игровой даты на указанную игроком. Нужно вводить в десятичном формате. К примеру, первое число прописывается не как 1, а как 01.
• Event – активация события с заданным цифровым идентификатором. Подробнее об идентификаторах будет рассказано ниже.
• Die – в указанной стране умирает ее правитель (монарх). Аналогичную функцию выполняет команда “Kill”.
• Kill_heir – в указанной стране умирает наследник престола.
• Siege – осада указанного региона досрочно завершается, причем победа засчитывается осаждающей стороне.
• Vassalize – переводит страну с указанным идентификаторам в статус вашего вассала.
• Annex – позволяет инициировать аннексию выбранной страны

Важное условие, чтобы команда выполнилась, эта страна должна находиться в списке ваших вассалов (если ее там нет, используйте предыдущую команду).
• Integrate – позволяет интегрировать указанное государство, если оно находится в числе ваших младших партнеров в союзе.
• Discover – после ввода кода столица отмеченной страны окажется видимой игроку.
• Kill_Cardinal – ввод данного кода мгновенно убивает кардинала.
• Cash – код на деньги, введите необходимое вам значение и получите на руки эквивалентную сумму для вашей фракции.
• Population – позволяет увеличить популяцию населения в определенном регионе на указанное игроком число жителей.
• Manpower – добавляет вашему государству рекрутов. Количество единиц рассчитывается как введенное игроком значение * 1000

Если же вы не станете указывать конкретный параметр, автоматически добавится 50 тысяч человек.
• Add_natives – рост численности коренных жителей (аборигены) региона на заданную величину.
• Add_reformlevel – повышения уровня реформ для фракции Римской Империи.
• Add_opinion – мгновенно улучшает дипломатию с обозначенным государством.
• Add_cb / Remove_Cb – пара противоположных, первая дает повод напасть на ту или иную страну, вторая позволяет убрать тот или иной повод.
• Tag – вбив эту команду, игрок получает возможность мгновенно взять под контроль любую из существующих в игровом мире фракций.
• Add_missionary – страна с указанным идентификатором обзаводится собственным миссионером.
• Add_colonist – страна с указанным идентификатором обзаводится собственным колонистом.
• Add_idea_group – добавление вашей стране отмеченной группы идей.
• Prestige – управляемое вами государство получает указанное число престижа.
• Fow – избавляет выбранную область от “тумана войны” (аналогичную функцию выполняет команда “debug_fow”). Если вы хотите открыть всю игровую карту, просто не заполняйте уточняющий параметр.
• Ti – открытие всех неисследованных земель. Если возникла необходимость отменить изменения, просто введите команду повторно.
• Revolt – в регионе с указанным идентификатором начинается восстание.
• Pirate – в указанном регионе появляются пираты.
• Legitimacy – команда определяет, насколько ваш правитель является легитимным. Легитимность растет при высоких значениях и снижается при малых.
• Own – получите в распоряжение любой расположенный на карте мира регион, просто введя этот код вместе с идентификатором провинции.
• Controll – похожий на предыдущий код, но теперь вы берете под контроль регион насильственным методом (оккупацией).

Коды на очки в Europa Universalis 4

Благочестие, стабильность, дипломатия и многие другие важные параметры в EU4 являются изменяемыми и измеряются в очках. Если не хотите тратить время на ручное развитие, просто накрутите нужную переменную специальной командой.

• Winwars – максимальные очки преимущества в ходе всех ведущихся в данный момент фракцией игрока войн.
• Powerpoints – снабжает игрока очками монарха в указанном количестве (все три существующих в игре типа). Если не вводить конкретный параметр, по умолчанию начисляется их максимальное значение.
• Adm – некоторое количество административных очков.
• Dip / Mil – две команды. Первая позволяет получить в заданном количестве очки дипломатии, другая снабжает игрока военными очками.
• Piety / Stability – команды позволяют обзавестись очками благочестия и стабильности. Как и в предыдущих случаях, здесь не обязательно после кода вводить уточняющую цифру, но тогда выданное игроку значение будет максимизированным.
• Imperial_authority – добавляет очки к имперскому авторитету.

Europa Universalis IV [ править | править код ]

Рецензии
Сводный рейтинг
Агрегатор Оценка
Metacritic 87
Иноязычные издания
Издание Оценка
GameSpot 90/100
IGN 89/100
PC Gamer (US) 91/100
Русскоязычные издания
Издание Оценка
Riot Pixels 95/100

Пятая, не считая дополнений, часть игры Europa Universalis вышла в свет 13 августа 2013 года. Игра начинается 11 ноября 1444 года и заканчивается 31 декабря 1820 года. У каждой страны неповторимая судьба и также неповторимая цепочка событий в её истории. Чёткой цели у игры нет — её ставит сам игрок. Игрок может выбрать любое государство из существовавших на тот момент. Также в игру были внесены несколько существенных изменений. В частности, были убраны шпионы, правда их функции появляются в других аспектах игры, магистраты, правда их заменили, фракции, а также были убраны культурные традиции для найма советников. Ползунки внутренней политики были убраны или заменены на направления развития технологий. Но в игре были и преобразования, и нововведения. В частности, крупным изменениям подверглась система торговли и была разработана новая система национализации провинций.

Europa Universalis — это стратегия с примесью бизнес-симулятора, фэнтези-игры и исторической игры от мастеров из студии Paradox Entertainment AB. Основными издателями игры являются Snowball Studios и Фирма «1С», за перевод Europa Universalis на русский язык отвечает Snowball Studios. Иногда игру еще называют 𧐱陆文明.

Europa Universalis определенно не стоит вашего внимания. Оценки у нее — ниже плинтуса. Рискнете сыграть?

Europe shaping the 5G vision

The European Commission identified 5G opportunities early, establishing a public-private partnership on 5G (5G-PPP) in 2013 to accelerate research and innovation in 5G technology. The European Commission has committed public funding of more than €700 million through the Horizon 2020 Programme to support this activity.

These activities are accompanied by an international plan to ensure global consensus building on 5G. EU investment in 5G research and standards is necessary to support the traffic volume expected by 2025. EU investment will also boost networks and Internet architectures in emerging areas such as machine-to-machine (M2M) communication and the Internet of Things (IoT). 

The Commission adopted a 5G action plan for Europe in 2016 to ensure the early deployment of 5G infrastructure across Europe. The objective of the action plan was to start launching 5G services in all EU Member States by end 2020 at the latest. Following this, it suggests a rapid build-up to ensure uninterrupted 5G coverage in urban areas and along main transport paths by 2025.

The Digital Compass: The European way for the digital decade adopted in 2021 sets the additional target to cover all populated areas with 5G by 2030.

To monitor the progress of the 5G Action Plan and the Digital Decade strategy, the Commission is supporting the European 5G Observatory. The Observatory is a monitoring tool covering major market developments in Europe in a global context. It also reports on preparatory actions taken by Member States such as spectrum auctions and national 5G strategies.

The deployment of 5G networks depends closely upon access to radio spectrum, the basis of wireless technologies. As the rate of connected devices and their use increases, spectrum resources and their uses have to be harmonised across Europe to allow for interoperability of infrastructure across borders. This is the basis for a broad range of services delivered with 5G for consumers, such as new smartphone apps, and professional services for various industrial sectors.

Claims & Warfare

The espionage-based claims system in EU4 was always a rather imperfect and peculiar approximation of historical reality. Even up to the 18th century, strategic marriage was the preferred instrument of territorial acquisition for any ambitious state. So EU5 should emphasise the critical importance of royal marriages and inheritance for generating claims. Once you have a claim in hand, foreign nations can pledge to support or even oppose it, perhaps sparking an international crisis.

Given the centrality of warfare to the series, Paradox could significantly improve it by introducing new unit types and a supply system similar to Imperator. Nations would also ‘pledge’ a percentage of their armies and income to a war, depending on many factors such as trust. The rest of the army would remain neutral to prevent every conflict from escalating into all-out bitter struggles. Another possible mechanic would allow you to decline to engage in an unfavourable battle. You can either stand and fight or immediately withdraw.

More like this: A guide to grand strategy games

EU4 made interesting strides in the realm of warfare, especially in re-working the significance and impact of forts, but these are strategic (and peace-time) decisions. Imperator showed that there is a way of making grand strategy combat more tactical and interesting without going into the weeds of a Hearts of Iron-style system, and it would be good to see a sequel incorporate these newer ideas.

{«schema»:{«page»:{«content»:{«headline»:»Five ideas for Europa Universalis 5″,»type»:»feature»,»category»:»europa-universalis-5″},»user»:{«loginstatus»:false},»game»:{«publisher»:»»,»genre»:»Strategy Gamer»,»title»:»Europa Universalis V»,»genres»:}}}}

Europa Universalis 5 release date

A Europa Universalis 5 release date hasn’t yet been announced, and we don’t expect that to change anytime soon.

Developer Paradox Tinto hasn’t made any official announcement about the game, or confirmed the sequel is currently in development. For now, it looks like the studio plans to maintain focus on EU4 before moving onto the development of Europa Universalis 5 in earnest.

In an interview with Wargamer back in April, series director Johan Andersson said Paradox Tinto will continue developing DLC for Europa Universalis 4 for some time, and aims to release two to three new expansions each year. Andersson said these will likely take the form of smaller expansions that tweak the game’s overlooked geographical areas, and make minor improvements to its existing system.

Cheating commander: Check out these HOI4 console commands

We’ll let you decide whether that’s a good thing in light of Leviathan’s launch problems, but it does all but confirm that Europa Universalis 5 is not on the current development agenda.

More categorically, when we asked Andersson when Europa Universalis 5 might appear, he said: “Eventually, yes. But it’s like, eventually, we’re all gonna die also” – not exactly a vote of confidence for those expecting a hasty EU5 announcement.

Our chat with Andersson did, however, confirm that internal discussions regarding the game are ongoing. A Europa Universalis 5 release date might not be forthcoming, but we can rest assured that the game will appear sometime in the future.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector