Ork units

Aircraft[]

Unit Tier Description Weapons Actions Attributes Cost Upkeep
7 Airborne transport unit.
Twin-Linked Tesla Destructor
Tesla: Increases the attacks. Heavy: Reduces the accuracy after moving. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of tesla weapons.
Necrodermis Repair
Restores the hitpoints.
Free action
Cooldown: 1
Cost: 30
Jink
Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
Free action
Cooldown: 3
Supersonic
Increases the movement.
Consumes action points
Cooldown: 3
Armour: 7Hitpoints: 24Morale: 12Movement: 6 21 ( 4) 30 3
8 Versatile airborne fighter unit.
Death Ray
Blast: Hits multiple group members of the target unit. Heavy: Reduces the accuracy after moving. Lance: Limits the armour of the target unit.
Twin-Linked Tesla Destructor
Tesla: Increases the attacks. Heavy: Reduces the accuracy after moving. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of tesla weapons.
Necrodermis Repair
Restores the hitpoints.
Free action
Cooldown: 1
Cost: 30
Jink
Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
Free action
Cooldown: 3
Supersonic
Increases the movement.
Consumes action points
Cooldown: 3
Armour: 7Hitpoints: 24Morale: 12Movement: 6 24 ( 4) 40 4

Stationary[]

Unit Tier Description Weapons Actions Attributes Cost Upkeep
Headquarters unit that represents the fortress city’s defenses.
Boltgun
Bolt Weapon: The boltgun, or bolter, fires small missiles known as ‘bolts’. Each self-propelled bolt explodes with devastating effect once it has penetrated its target. There are many variations of boltguns, from the short-barreled bolt pistol to the Vulcan mega-bolter often mounted on Titans and other super-heavy vehicles. Rapid Fire: Doubles the attacks at half range. Upgrade: Increases the armour penetration of bolt weapons.
Twin-Linked Lascannon
Heavy: Reduces the accuracy after moving. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of las weapons.
Set Rally Point
Sets the rally point for newly produced units in this city.
Free action
Armour: 6Hitpoints: 64Morale: 10Movement: —
Fortification that automatically gathers resources from adjacent special resource features.
Twin-Linked Lascannon
Heavy: Reduces the accuracy after moving. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of las weapons.

Researchable

Krakstorm Missile Silo
Barrage: Does not require line of sight, but cannot overwatch. Large Blast: Hits multiple group members of the target unit. Ordnance: Increases the armour penetration against vehicles and fortifications. Not usable by infantry after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of flamer, grenade, missile and blast weapons.
2x Heavy Bolter
Bolt Weapon: The boltgun, or bolter, fires small missiles known as ‘bolts’. Each self-propelled bolt explodes with devastating effect once it has penetrated its target. There are many variations of boltguns, from the short-barreled bolt pistol to the Vulcan mega-bolter often mounted on Titans and other super-heavy vehicles. Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of bolt weapons.
Armour: 10Hitpoints: 32Morale: 10Movement: — 5 Cooldown 10(Per existing Fortress of Redemption) 2
10 (Only with )Massive fortification with a devastating long-range cannon.
Aquila Macro-Cannon
Apocalyptic Mega-Blast: Hits multiple group members of the target unit. Primary Weapon: Increases the armour penetration. Sonic Boom: Increases the damage against flyers. Upgrade: Increases the armour penetration of flamer, grenade, missile and blast weapons.

Researchable

4x Heavy Bolter
Bolt Weapon: The boltgun, or bolter, fires small missiles known as ‘bolts’. Each self-propelled bolt explodes with devastating effect once it has penetrated its target. There are many variations of boltguns, from the short-barreled bolt pistol to the Vulcan mega-bolter often mounted on Titans and other super-heavy vehicles. Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of bolt weapons.
Armour: 11Hitpoints: 96Morale: 12Movement: — 120 12

Геймплей

Индивидуальные квесты

Каждая фракция в игре имеет свою сюжетную линию, состоящую из очереди квестовых заданий, к каждому из которых игрок может приступить как только ему это позволит его стратегическая хватка. За выполнение сюжетных заданий фракция может получить разные бонусы.

Например, возможность усилить способности, снаряжение одному из ваших героев, либо, в некоторых ситуациях, наградой выступает определённое количество ресурсов и дополнительный юнит.

Игровая система

Не стоит забывать, что вселенная Warhammer в первую очередь настольная игра, и Games Workshop взяли за основу игрового баланса 7-ую редакцию настольной игры Warhammer 40,000.

Во время боя герои и подразделения могут прикрывать друг друга, отступать, перехватывать ходы и атаки подразделений противника, а также использовать свои дополнительные способности, открывающиеся по мере исследований.

По всем канонам настолки и сеттинга в Warhammer 40,000: Gladius – Relics of War отсутствуют дипломатия и торговые отношения. То есть готовьтесь только воевать и захватывать.

Ресурсы

В игре есть шесть основных ресурсов:

  • еда;
  • руда;
  • энергия;
  • исследования;
  • влияние;
  • лояльность.

Каждая из фракций имеет свои особенности использования ресурсов. Например, у ордена космодесанта продовольствие и руда совмещены в один ресурс.

Условия существования

Ландшафт и фауна планеты весьма коварны и не прощают ошибок. С помощью ландшафта подразделения могут получить различные бонусы, или же, наоборот, случайно оказаться в ловушке, рушащей все ваши планы. Не стоит забывать и о не менее пестрой фауне Гладиус-Прайм — чем дальше ваш патруль от города или заставы, тем больше у него шансов быть съеденым, порабощенным или просто убитым.

Планета, к тому же поделена на несколько климатических регионов: тропический, арктический, вулканический и пустынный. Каждый регион влияет на бонусы строительства. Очевидно, что, например, в арктическом регионе город будет вырабатывать больше руды, чем еды.

Игровое поле представляет собой гексагональную карту. По карте среди ландшафта разбросаны клетки, которые при захвате превращаются в заставу, обеспечивая небольшой прирост конкретного ресурса и опорный пункт для вашей фракции. Вместе с этим у игрока есть возможность захвата ценных а главное могущественных артефактов (Реликтов) дающих бонус сразу всей его армии.

Победа в игре может быть достигнута двумя способами.

  1. Завершить сюжетную линию.
  2. Победить всех игроков.

Герои и исследования

У каждой из сторон конфликта имеются три уровня героев и все они требуют отдельного исследования. Герои – полевые командиры, ведущие вашу армию к победам. Чем выше уровень героя, тем большими положительными бонусами он сможет наделить стоящих рядом юнитов, либо с большей вероятностью сможет помешать врагам нанести сокрушающий удар. Помимо героев получать уровни могут любые юниты, но способности они приобретают лишь за счет исследований.

Фракции имеют 10-ти уровневое древо технологий. С уникальными юнитами в конце, например Мастодонтом у орков или Бэйнблэйдом у гвардии.

Механика игры

В игре нужно делать все постепенно. Сначала необходимо будет изучить технологии на незнакомой вам планете. А затем можно и напасть на территорию противника, используя физические и боевые способности каждого воина в вашей игровой команде. Скачать Warhammer 40000 Gladius Relics of War через торрент возможно в бесплатном режиме с нашего игрового портала. Одной из главных составляющих этой версии игры станет борьба за ценные ресурсы и артефакты, которые хранятся в недрах планеты. Бои будут жаркими и весьма опасными.

Какие же тайны хранит в себе планета? Что это за древнее зло, стремящееся вырваться на поверхность планеты? Именно это выясните вы и вся ваша команда десантников. Смело сражайтесь с вашими противниками и получайте хорошие игровые вознаграждения в этой яркой и динамичной игре с трехмерной графикой!

Особенности Warhammer 40000 Gladius Relics of War

  • Бои. Вы станете сражаться не только с землянами, а еще на планете вас будут ждать коварные гоблины и монстры, которые не дадут вам легко завладеть важными артефактами.
  • Воины. В процессе игры вы будете улучшать обмундирование и доспехи ваших космических десантников. Ваши бойцы – это реально крутые десантники, которые умело будут атаковать все расы, доступные в игре.
  • Планета. Очень необычные локации представлены на планете. Вы должны изучить каждый уголок, чтобы там найти весьма ценные предметы. Да и здешние технологии вам как игроку предстоит изучить.

На этой странице по кнопке ниже вы можете скачать Warhammer 40000 Gladius Relics of War через торрент бесплатно.

Музыка и графика

Меня лично порадовала функция HRTF. Очень редко в стратегиях применяется настройка, увеличивающая остроту и объемность звучания. Может показаться, что подобное там без надобности, но какая атмосфера нескончаемой войны без сочных звуков отскоков гильз или старых добрых поражающих элементов?

Действительно. Чем всегда славился Вархаммер, так это качественным саундтреком, и по этому поводу претензий у меня нет. Музыка медитативная, что позволяет сосредоточится, и в тоже время мрачная, что позволяет быть погруженным в атмосферу весьма продолжительное время. Единственное что здесь не так — это музыкальное разнообразие, я бы разбавил плеер еще парой — тройкой маршей.

О графической составляющей проекта, к сожалению, не смогу отметить ничего сильно выдающегося. Не всегда плавная анимация заставляет задуматься, а сами модельки подразделений в тусклых текстурах планеты иногда кажутся куском мыла. И это в 2018 году. Единственное, что действительно радует глаз – аутентичные арты Games Workshop.

Aircraft[]

Unit Tier Description Weapons Actions Attributes Cost Upkeep
7 Well-equipped flying fighter unit.
Quad Ion Turret (Standard)
Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
Burst Cannon
Assault: Classification. Upgrade: Increases the armour penetration of burst and rail weapons.
Jink
Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
Free action
Cooldown: 3
2x Seeker Missile
Seeker missiles are one-shot weapons usually guided to their targets by markerlights, though they can be fired independently as well.
Free action
Consumes movement
Cooldown: 5
Technology: Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
Armour: 6Hitpoints: 24Morale: 6Movement: 6 21 ( 4) 15 15 3
9 Flying bomber unit that auto-marks enemies for increased damage and deploys interceptor drones.
Twin-Linked Missile Pod
Assault: Classification. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
Jink
Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
Free action
Cooldown: 3
2x Seeker Missile
Seeker missiles are one-shot weapons usually guided to their targets by markerlights, though they can be fired independently as well.
Free action
Consumes movement
Cooldown: 5
Technology: Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
Pulse Bomb
Free action
Consumes movement
Cooldown: 3 Massive Blast: Hits multiple group members of the target unit. Bomb: Fixed accuracy. Upgrade: : Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
Deploy Interceptor Drone
Deploys temporary Interceptor Drone. Shares cooldown with other drone deployment abilities.
Free action
Cooldown: 5
Range: 1 Summon: Classification.
Armour: 6Hitpoints: 24Morale: 6Movement: 6 24 ( 4) 20 20 4

Что сделать в первую очередь

  1. Скачайте и запустите всемирно известный CCleaner (скачать по прямой ссылке) — это программа, которая очистит ваш компьютер от ненужного мусора, в результате чего система станет работать быстрее после первой же перезагрузки;
  2. Обновите все драйверы в системе с помощью программы Driver Updater (скачать по прямой ссылке) — она просканирует ваш компьютер и обновит все драйверы до актуальной версии за 5 минут;
  3. Установите Advanced System Optimizer (скачать по прямой ссылке) и включите в ней игровой режим, который завершит бесполезные фоновые процессы во время запуска игр и повысит производительность в игре.

Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War, скачанная с торрента не работает. Решение

Такие версии игр использовать не просто неудобно, а даже опасно, ведь очень часто в них изменены многие файлы. Например, для обхода защиты пираты модифицируют EXE-файл. При этом никто не знает, что они еще с ним делают. Быть может, они встраивают само-исполняющееся программное обеспечение. Например, майнер, который при первом запуске игры встроится в систему и будет использовать ее ресурсы для обеспечения благосостояния хакеров. Или вирус, дающий доступ к компьютеру третьим лицам. Тут никаких гарантий нет и быть не может.

К тому же использование пиратских версий — это, по мнению нашего издания, воровство. Разработчики потратили много времени на создание игры, вкладывали свои собственные средства в надежде на то, что их детище окупится. А каждый труд должен быть оплачен.

Поэтому при возникновении каких-либо проблем с играми, скачанными с торрентов или же взломанных с помощью тех или иных средств, следует сразу же удалить «пиратку», почистить компьютер при помощи антивируса и приобрести лицензионную копию игры. Это не только убережет от сомнительного ПО, но и позволит скачивать обновления для игры и получать официальную поддержку от ее создателей.

Infantry[]

Unit Tier Description Weapons Actions Attributes Cost Upkeep
Basic infantry unit.
5x Gauss Flayer
Gauss: Scales the minimum damage with the hitpoints of the target unit. Rapid Fire: Doubles the attacks at half range. Upgrade: Increases the armour penetration of gauss weapons.
5x Necrodermis Repair
Restores the hitpoints.
Free action
Cooldown: 1
Cost: 30

Researchable

5x Dimensional Corridor
Teleports to a tile adjacent to a city or Monolith.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 3
Technology:
Cost: 15
Armour: 6Hitpoints: 15Morale: 12Movement: 3 15 ( 3) 15 1.5
1 (Only with )Close combat infantry unit that ignores enemy overwatch.
5x Flayer Claws
Melee: Cannot overwatch. Shred: Increases the damage. Upgrade: Increases the armour penetration of melee weapons.
5x Necrodermis Repair
Restores the hitpoints.
Free action
Cooldown: 1
Cost: 30
5x Aura of Fear
Reduces the morale of adjacent enemy units each turn.
Radius: 1
Passive action Fear: Reduces the morale each turn.

Researchable

5x Dimensional Corridor
Teleports to a tile adjacent to a city or Monolith.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 3
Technology:
Cost: 15
Armour: 6Hitpoints: 15Morale: 12Movement: 3 15 ( 3) 15 1.5
2 (Only with )Medium-range armoured infantry unit.
5x Tesla Carbine
Tesla: Increases the attacks. Upgrade: Increases the armour penetration of tesla weapons.
5x Necrodermis Repair
Restores the hitpoints.
Free action
Cooldown: 1
Cost: 30

Researchable

5x Dimensional Corridor
Teleports to a tile adjacent to a city or Monolith.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 3
Technology:
Cost: 15
Armour: 8Hitpoints: 15Morale: 12Movement: 3 18 ( 3) 20 2
4 Powerful anti-armour infantry unit.
2x Heavy Gauss Cannon
Gauss: Scales the minimum damage with the hitpoints of the target unit. Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of gauss weapons.
2x Necrodermis Repair
Restores the hitpoints.
Free action
Cooldown: 1
Cost: 30

Researchable

2x Dimensional Corridor
Teleports to a tile adjacent to a city or Monolith.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 3
Technology:
Cost: 15
Armour: 8Hitpoints: 16Morale: 12Movement: 3 18 ( 3) 20 2
5 (Only with )Extremely mobile infantry unit that passes through terrain and enemies with equal ease.
2x Whip Coils
Melee: Cannot overwatch. Swiftstrike: Increases the attacks. Upgrade: Increases the armour penetration of melee weapons.
2x Necrodermis Repair
Restores the hitpoints.
Free action
Cooldown: 1
Cost: 30
Armour: 8Hitpoints: 16Morale: 12Movement: 5 21 ( 4) 30 3
6 Elite jump infantry unit.
5x Rod of Covenant (Melee)
Melee: Cannot overwatch. Upgrade: Increases the armour penetration of melee weapons.
5x Rod of Covenant (Ranged)
Assault: Classification.
5x Necrodermis Repair
Restores the hitpoints.
Free action
Cooldown: 1
Cost: 30
5x Jump Pack
Flies across obstacles to the target tile.
Free action
Consumes movement
Cooldown: 3
Effect: +1.0 movement, +1.0 movement max

Researchable

5x Dimensional Corridor
Teleports to a tile adjacent to a city or Monolith.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 3
Technology:
Cost: 15
Armour: 8Hitpoints: 20Morale: 12Movement: 3 21 ( 4) 30 3

Terrain Types[]

Name Special rule Tile Resources Description
Arctic -20% +20% On most human-habitable planets, the icy, treeless ‘arctic’ climates are located towards the poles of the planet. On Gladius Prime, however, ancient climate management means the frozen regions are less predictably-distributed.
Coast Here sits the ruin of an Imperial fishery; there, the abandoned summer villa of a ranking Imperium bureaucrat; there, a camp of desperate, feral human survivors, eking out an existence from the ocean’s bounty.
Desert -20% +20% In these bare regions, precipitation is so low as to make life impossible, save for slow-growing extremophiles and the most alien anhydrous lifeforms. The clear land and skies are perfect for solar-capture devices, however.
Grassland +20% Whether natural plains or once-inhabited regions scoured clean by unholy warp energies, these rolling fields are the most fertile places on the planet, perfect for Imperium-approved crops.
Ocean Who knows what treasures have been swept into Gladius’ mighty seas? What long-lost artefacts lie crusted with coral amidst its deep-ocean smokers and light-fearing sea aberrations? Given the richness of the land, no-one has ever explored these questions.
Savanna +10% Mixed woodland and grassland proliferates here, atop the inevitable human and xenos ruins, making for a landscape that’s both fertile and home to the planet’s unique ore-rich ‘trees’.
Tundra +10% A stark landscape dominates here, where short growing seasons and low temperatures offered only a bitter existence for the erstwhile human settlers. Food can still be found here, but hydroponic or intensive systems are required for survival.
Volcanic -20% +20% Here, the massive sub-surface pressure triggered by the warp chaos has created seismic eruptions on the surface. For those races willing to risk their lives (or their slaves’ lives), it’s a rich area for ore exploitation.

Heroes[]

Unit Tier Description Weapons Actions Attributes Cost Upkeep
1 Iconic hero unit with versatile abilities.
Staff of Light
Assault: Classification.
Voidblade
Entropic Strike: Scales the minimum damage with the hitpoints of the target unit. Melee: Cannot overwatch. Rending: Increases the damage and armour penetration. Upgrade: Increases the armour penetration of melee weapons.
Necrodermis Repair
Restores the hitpoints.
Free action
Cooldown: 1
Cost: 30
Void Strike
Performs a Voidblade attack with increased attacks.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 3
Defensive Protocols
Increases the armour of the Lord and adjacent allied Necron infantry.
Free action
Cooldown: 3
Radius: 1
Dynasty
Increases the population limit of cities.
Passive action
Royal Guard
Summon temporary Triarch Praetorians.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 5
Range: 1 Summon: Classification.

Researchable

Dimensional Corridor
Teleports to a tile adjacent to a city or Monolith.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 3
Technology:
Cost: 15
Armour: 8Hitpoints: 12Morale: 12Movement: 3 18 ( 3) 20 40 2 4
2 Hero unit with powerful support abilities.
Staff of Light
Assault: Classification.
Necrodermis Repair
Restores the hitpoints.
Free action
Cooldown: 1
Cost: 30
Resurrection Orb
Restores the hitpoints of the target allied unit.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 3
Range: 2
Chronometron
Increases damage reduction of the target allied unit.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 1
Range: 2
Mindshackle Scarabs
Reduces the morale of the target enemy unit.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 1
Range: 2
Solar Pulse
Reduces the accuracy of enemy infantry and monstrous creature units in the area.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 5
Radius: 3 Blind: Reduces the accuracy.

Researchable

Dimensional Corridor
Teleports to a tile adjacent to a city or Monolith.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 3
Technology:
Cost: 15
Armour: 6Hitpoints: 9Morale: 12Movement: 3 18 ( 3) 20 40 2 4
3 Hero unit with exceptional close combat capabilities.
Warscythe
Armourbane: Increases the armour penetration. Melee: Cannot overwatch. Upgrade: Increases the armour penetration of melee weapons.
Necrodermis Repair
Restores the hitpoints.
Free action
Cooldown: 1
Cost: 30
Jet Charge
Increases damage reduction and flies across obstacles to the target tile.
Free action
Consumes movement
Cooldown: 3
Effect: +1.0 movement, +1.0 movement max
Bloody Crusade
Increases the attacks.
Passive action
Destruction Protocols
Increases the damage taken for adjacent enemy units.
Radius: 1
Passive action
Reaper
Increases the armour and accuracy. Jet Charge recharges when the Destroyer Lord gains experience from combat.
Free action
Cooldown: 10

Researchable

Dimensional Corridor
Teleports to a tile adjacent to a city or Monolith.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 3
Technology:
Cost: 15
Armour: 8Hitpoints: 18Morale: 12Movement: 3 21 ( 4) 30 60 3 6

Stationary[]

Unit Tier Description Weapons Actions Attributes Cost Upkeep
Headquarters unit that represents a city’s defenses.
Gauss Flayer
Gauss: Scales the minimum damage with the hitpoints of the target unit. Rapid Fire: Doubles the attacks at half range. Upgrade: Increases the armour penetration of gauss weapons.
Particle Whip
Large Blast: Hits multiple group members of the target unit. Ordnance: Increases the armour penetration against vehicles and fortifications. Not usable by infantry after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of blast and template weapons.
Set Rally Point
Sets the rally point for newly produced units in this city.
Free action

Researchable

Construct Gauss Pylon
Powerful defence turret that shields allied Necron units.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 5
Range: 3
Technology:
Cost: 120
Armour: 6Hitpoints: 64Morale: 12Movement: — 20 20(Per existing city) 6 for each city beyond the first
10 (Only with )Powerful defence turret that shields allied Necron units.
Gauss Annihilator
Destroyer Weapon: Increases the damage. Skyfire: Increases the accuracy against flyers. Reduces the accuracy against ground units that are not skimmer, jetbike or jet pack. Upgrade: Increases the armour penetration of gauss weapons.
Aura of Fear
Reduces the morale of adjacent enemy units each turn.
Radius: 1
Passive action Fear: Reduces the morale each turn.
Phase Shift Generator
Increases the invulnerable damage reduction of the Gauss Pylon and adjacent allied Necron units.
Radius: 1
Passive action
Armour: 10Hitpoints: 96Morale: 12Movement: — 33 ( 6) 120 12

A Simple Example Mod[]

By editing \Data\World\Blueprints\WorldParameters.xml you can add an option for larger maps. The original file contains the following code:

<sizes>
	<size dimension="27 27" recommendedPlayers="2"/>
	<size dimension="33 33" recommendedPlayers="3"/>
	<size dimension="38 38" recommendedPlayers="4"/>
	<size dimension="46 46" recommendedPlayers="6"/>
	<size dimension="53 53" recommendedPlayers="8"/>
</sizes>

We can add a new line at the end to make a new map size, 80×80 with recommended player count of 16:

<sizes>
	<size dimension="27 27" recommendedPlayers="2"/>
	<size dimension="33 33" recommendedPlayers="3"/>
	<size dimension="38 38" recommendedPlayers="4"/>
	<size dimension="46 46" recommendedPlayers="6"/>
	<size dimension="53 53" recommendedPlayers="8"/>
	<size dimension="80 80" recommendedPlayers="16"/>
</sizes>

Now we must also locate the string reference, otherwise the game will crash. We do this by modifying \Data\Core\Languages\<…your language…>\WorldParameters.xml. The original file contains the following code:

<language>
	...
	<entry name="Size" value="World Size"/>
	<entry name="Size0" value="Tiny"/>
	<entry name="Size0Hint" value="%1%: Recommended for 2 players."/>
	<entry name="Size1" value="Small"/>
	<entry name="Size1Hint" value="%1%: Recommended for 3 players."/>
	<entry name="Size2" value="Medium"/>
	<entry name="Size2Hint" value="%1%: Recommended for 4 players."/>
	<entry name="Size3" value="Large"/>
	<entry name="Size3Hint" value="%1%: Recommended for 6 players."/>
	<entry name="Size4" value="Huge"/>
	<entry name="Size4Hint" value="%1%: Recommended for 8 players."/>
	...
</language>

where the … represent other code in the file but not directly pertinent for our mod. We want two follow the same structure as the above code and add two new lines at the end:

<language>
	...
	<entry name="Size" value="World Size"/>
	<entry name="Size0" value="Tiny"/>
	<entry name="Size0Hint" value="%1%: Recommended for 2 players."/>
	<entry name="Size1" value="Small"/>
	<entry name="Size1Hint" value="%1%: Recommended for 3 players."/>
	<entry name="Size2" value="Medium"/>
	<entry name="Size2Hint" value="%1%: Recommended for 4 players."/>
	<entry name="Size3" value="Large"/>
	<entry name="Size3Hint" value="%1%: Recommended for 6 players."/>
	<entry name="Size4" value="Huge"/>
	<entry name="Size4Hint" value="%1%: Recommended for 8 players."/>
	<entry name="Size5" value="Gigantic"/>
	<entry name="Size5Hint" value="%1%: Recommended for 16 players or more."/>
</language>

Drones[]

Unit Tier Description Weapons Actions Attributes Cost
2 Basic combat drone unit.
3x Twin-Linked Pulse Carbine
Assault: Classification. Pinning: Temporarily reduces the movement of the target fearful infantry unit and prevents it from doing overwatch attacks. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
2 Combat drone unit with scouting capabilities.
3x Burst Cannon
Assault: Classification. Upgrade: Increases the armour penetration of burst and rail weapons.
Scout
Reveals all tiles in the area.
Free action
Cooldown: 3
Radius: 3
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
2 Drone unit that prevents tile movement.
3x Gravity Wave Projector
Prevents unit movement on target tile.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 1
Range: 1
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
2 Drone unit that increases the range of allied pulse weapons.
3x Pulse Accelerator
Increases the range of pulse weapons of target allied unit.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 1
Range: 1
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
3 Drone unit that repairs units, clears tiles and founds new cities.
Found City
Consumes the unit to found a new city. Cities can only be found where there are no other cities within a 4 tile radius. Each city after the first decreases loyalty in all cities by 6.
Consumes action points
Consumes movement
Cost: 20, 20 (Per existing city)
Clear Tile
Restores the tile to its normal state and clears it of wire weed, imperial ruins and forests, one at a time.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 1
Range: 1
Cost: 2.5, 2.5
Repair
Restores the hitpoints of the target allied vehicle, fortification or T’au unit.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 1
Range: 1

Researchable

Construct Tidewall Gunrig
Heavily armed fortification that can be moved by transporting troops.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 10
Range: 1
Technology:
Cost: 20, 20
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3 18 ( 3) 10 10Upkeep: 2
3 Drone unit that shields allies.
Project Shield
Increases the damage reduction of target allied unit.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 1
Range: 1 Shielded: Increases the damage reduction.
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
4 Drone unit that marks enemies for increased damage.
Markerlight
Increases the ranged accuracy of T’au against the target enemy unit. Reduces the ranged damage reduction of the target enemy unit against T’au. Ends after the target enemy unit is attacked by T’au.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 1
Range: 2 Target Acquired: Increases the ranged accuracy of T’au against the unit. Reduces the ranged damage reduction of the unit against T’au. Ends after the unit is attacked by T’au.
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
5 Drone unit that conceals allies.
Stealth Field
Increases the ranged damage reduction of target allied unit.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 1
Range: 1 Shrouded: Increases the ranged damage reduction.
Armour: 6Hitpoints: 4Morale: 6Movement: 3
7 Shielded combat drone unit.
3x Missile Pod
Assault: Classification. Upgrade: Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
9 Advanced anti-air drone unit.
3x Twin-Linked Ion Rifle (Standard)
Rapid Fire: Doubles the attacks at half range. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
Turbo-Boost
Increases the movement.
Consumes action points
Cooldown: 3
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector