Ключ-карты

Graphical User Interface (GUI)[]

The editor is divided into two separate sections. The main section is represented by a grid, with each square representing a room. The grid is divided into three colors to represent the respective zones: white for the Light Containment Zone, red for the Heavy Containment Zone and yellow for the Entrance Zone. A pink row and an orange row represent the checkpoints between the zones. When a room is placed, it will be represented by a shape inside the square depending on the type of room; rooms with two entrances/exits are represented by a rectangle with two openings, rooms that have a 90º turn will be a smaller square with two openings on adjacent sides, and so on. At the top of the grid are three tabs which allow the user to switch between editing the configuration for the main facility, the and the path through . The maintenance tunnels use an all-white grid of the same size as the main facility’s, whereas SCP-860-1 uses a grid with squares that are four times as large.

The left-hand sidebar has two tabs which will allow the user to switch between editing the map and viewing it in 3D. The sidebar displays a list of every room in the game, more specifically every room listed in . Underneath the list are a short description of the selected room, and a drop-down menu which will allow the user to select an event. Below the drop-down menu are a description of the selected event, as well as a slider which allows the user to adjust the probability of the chosen event happening.

The editor’s other functions are covered by the options at the top of the window. «File» allows the user to create a new map, open a pre-existing map, or save the current map. «Options» allows the user to toggle whether newly-placed rooms are assigned an event by default or toggle the visibility of adjacent doors in the 3D viewer. It also allows the user to adjust the size of the zones, edit the author’s name and description of the map, and alter the camera for the 3D viewer. «Help» allows the user to view information for the map editor program, as well as read the instruction manual.

Уровни

Уровень 1

Это самый низкий уровень доступа ключ-карты. Этой карточкой можно открыть двери в и . Карточку можно найти на шкафчике в боковой комнате на , на столе и в боковой комнате SCP-970. Цвет — жёлтый. Можно улучшить в SCP-914 до 2-го уровня или Omni.

Уровень 2

Карточка более высокого уровня, может использоваться для открытия дверей в , камеры содержания SCP-513, SCP-895 и SCP-914. Её можно найти в , и (с определённым шансом) . Цвет — золотистый. Можно улучшить до 3-го уровня или Omni.

Уровень 3

Нужна для входа почти во все камеры содержания SCP-объектов, открытия двери в , , , и для прохождения из в . Находится в и (с определённым шансом) . Цвет — оранжевый. Можно улучшить до 4-го уровня или Omni. Самый большой шанс, что при улучшении в режиме Тонко она превратится в MasterCard или игральную карту.

Уровень 4

Эта карта может использоваться для открытия , камер содержания SCP-008, SCP-079 и SCP-106. Её можно найти в SCP-049. Цвет — ярко-оранжевый. Можно улучшить до 5-го уровня или Omni.

Уровень 5

Можно найти в и SCP-106. Требуется для входа в , камеру содержания SCP-035 и для прохождения из в . Цвет — красный. Можно улучшить до Omni. Судя по контенту, представленному в NTF Mod, именно этой картой пользуются МОГ.

Omni

Карта, по свойствам аналогичная ключ-карте пятого уровня. Эту карту можно получить, улучшив карту пятого уровня на Тонко или любую другую карту на Очень тонко в SCP-914. Цвет — синий, с логотипом SCP не в фокусе. Предупреждение о передаче карты персоналу с более низким уровнем допуска отсутствует. Скорее всего, она разрешается в использовании персоналу со всеми уровнями доступа, но в определённом количестве использований.

В поздних версиях (начиная с 1.3) Omni-карту получить почти невозможно, однако, чем больше достижений получил игрок, тем больше шанс получения этой карты.

Instructions[]

The user can place rooms by selecting one from the left-hand sidebar, then left-clicking a space on the grid. Right-clicking on a pre-existing room will delete it from that space.

Left-clicking a room on the grid will bring up a box below it. Here the user is able to adjust the room’s rotation or modify which events can occur in addition to the probability of the event occurring, should the event type allow it. For instance: the user can choose whether or not SCP-106 will traverse in the , or the likelihood of SCP-173 spawning in a certain . It is also possible to rotate a room by selecting the room on the grid and then left-clicking in the desired direction they wish to rotate it. The user can also click-and-hold then drag to rotate the room.

It should also be noted that the user must click the «Deselect» button after selecting a room from the sidebar before attempting to edit a space on the grid, otherwise they could end up overwriting the room.

All custom maps are able to be accessed from the «» menu.

Rooms[]

Room Parameter Room Value
, and SCP-173’s before the breach. Placed automatically in every map.
SCP-173’s and after the breach.
SCP-008’s
SCP-012’s
SCP-035’s
SCP-049’s
SCP-079’s
SCP-096’s
SCP-106’s
SCP-205’s
SCP-372’s
SCP-513’s
SCP-860’s
SCP-895’s
SCP-914’s
SCP-966’s
SCP-1123’s
SCP-1162’s
Broken Variation of the
A hallway and storage room being affected by SCP-970
Large Fan Variation of the
Floor Lights Variation of the
Third Door Variation of the
Indented Walls Variation of the
Elevator Variation of the
Variation of the
Variation of the
No Catwalk Variation of the
Entrance Zone Variation of the
Second Entrance Zone Variation of the
Entrance Zone Variation of the
Entrance Zone Variation of the
Entrance Zone Variation of the
Heavy Containment Zone Variation of the
Entrance Zone Variation of the
Broken Variation of the
Entrance Zone Variation of the
Heavy Containment Zone Variation of the
with SCP-173 Spawn
Corner Variation of the
T-Shaped Variation of the
Second T-Shaped Variation of the
Four-Way Variation of the
Variation of the
Variation of the
for Light Containment and Heavy Containment
for Heavy Containment and Entrance
Entrance to Gate A
Gate A
Gate B
Pocket Dimension
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector