Madness: project nexus
Содержание:
- History
- Главные персонажи
- Overview
- Силы и навыки персонажа
- Past
- Включить режим производительности Nvidia
- Arena Waves
- Disquieted One
- Terrible Experiment
- Trivia
- Story Mode
- Features
- Trivia
- Trivia
- Что сделать в первую очередь
- Face Gear
- MADNESS: Project Nexus выдает ошибку об отсутствии DLL-файла. Решение
- Еще больше ухудшить графику в MADNESS: Project Nexus (режим «картошки») — выключить сглаживание и т.п.
History
Arena mode
N51 makes their sole appearance in the siege arena stage Hard Sell, where they attempt to destroy an artifact that the S.Q have excavated from the Nevadean Supermall. It is unclear why N51 wants to do this, but they are highly motivated enough to where they have sent entire platoons to carry out this mission. This makes them the only opposing force in Arena Mode to directly and intentionally sabotage S.Q operations.
Also unlike other arena enemies, N51 makes use of sophisticated squad tactics to accomplish their objective. They hold cover in their staging areas, initiate pincer attacks to overwhelm the objective, and can place demo charges on the shutter doors to allow their troops a quicker point of ingress. Each unit serves a particular role in the siege.
Главные персонажи
Хэнк Дж. Уимблтон
Хэнк Дж. Уимблтон — главный герой сериала. Он союзник Сэнфорда и Деймоса. Его главными врагами являются Шериф, Иисус, Трикки, Аудитор и бойцы A.A.H.W. В Madness Combat 1 и Madness Redeemer он выглядит как обычный персонаж Безумия, но это меняется на протяжении всей серии, и он в конечном итоге получает свое фирменное черное пальто и красные очки в более поздних эпизодах.
Иисус
Иисус был одним из величайших противников Хэнка. До конца Madness Consternation он всегда был главным антагонистом серии. В отличие от многих других персонажей, он обладает многими сверхъестественными способностями, самой печально известной из которых является способность создавать зомби из мертвых. В начале он был связан с A.A.H.W., Но позже дезертировал из организации.
Трикки
Трикки еще один могущественный враг Хэнка, а позже и Иисуса. Он первоначально появился как член A.A.H.W., который живет только немного лучше, чем средний ворчун. Однако со времени Madness Depredation он стал очень грозным убийцей. Его главный источник силы якобы исходит от Невероятностного драйва, который превратил Трикки в демонического монстра в конце Madness Antipathy после его очевидной смерти.
Шериф
Главный антагонист в Madness Redeemer и Madness Avenger, Шериф был лидером A.A.H.W. перед Аудитором. В отличие от других главных героев, Шериф обладал небольшими боевыми навыками. Он не появлялся в сериале с момента его смерти в Madness Avenger.
Аудитор
Главный антагонист с момента Madness Inundation, Аудитор — очень мощная сущность, которая ведет A.A.H.W. Он обладает многими магическими способностями, которые делают его чрезвычайно трудным противником для убийства.
Сэнфорд и Деймос
Сэнфорд и Деймос являются второстепенными героями серии Madness Combat. Дебютировав в Madness Depredation, дуэт, похоже, является союзником Хэнка. Они являются главными героями в эпизодах наполнителя (таких как Madness Combat 5.5) и в Madness Aggregation.
Overview
Arena Combat is generally extremely different than the main story, having its own story as well as having new mechanics, features, and stages.
Arena Combat follows the player character, who is named based on the player’s choice. The player character arrives on a bus to Nevada Central, a city in the farther reaches of the Nevada wasteland.
This game mode is centered around building your character from nothing, starting at extremely low level and leveling up slowly as they progress and fight more enemies. As the player progresses, they unlock more of the story as well as more arenas to fight in, items, skills, and features for the Headquarters.
Силы и навыки персонажа
Большая часть навыков и способностей Хэнка, как и его внешний вид, претерпевали изменения от серии к серии, что, однако, не мешало некоторым оставаться неизменными. Одной из таких неизменных черт является его незаурядные навыки рукопашного боя, а также прекрасное владение практически любым видом холодного оружия, что позволяло ему проделывать свой кровавый путь сквозь десятки врагов. Ещё одной постоянной чертой этого персонажа можно назвать его рефлексы, ловкость и обострённое понимание своего окружения, которые лучше всего проявляли себя в те моменты, когда Хэнк вёл бой с несколькими противниками одновременно, совершая прыжки, сальто в воздухе, а также уклонения, которые не мог повторить практически ни один персонаж этой вселенной. В некоторых моментах сериала Хэнку с лёгкостью удавалось отражать пули с помощью меча, или другого оружия ближнего боя. Особо стоит выделить и навыки этого героя в использовании огнестрельного оружия, зная что практически в каждом эпизоде точность огня Хэнка была крайне высокой не смотря на постоянную смену оружия. Так, к примеру, в Безумие 5 он смог расстрелять большую группу агентов и зомби во время прыжка, что заняло всего лишь несколько секунд. Сила Хэнка также показала себя с исключительной стороны в большинстве эпизодов, и особенно в Безумии 6. В Безумие 7 он голыми руками вырвал сердце человека и смог оторвать несколько кусков от тела другого.
Возможности Хэнка переносить ранения, похоже, не превосходят таковых у других персонажей во вселенной Безумия, но его болевой порог можно назвать феноменально высоким: он получал, и переносил как крайне сильные удары, способные ломать кости обычного человека, встречаясь в бою с Маг Агентами, демонической сущности Трикки, Аудитора и Иисуса, так и пулевые ранения разной степени тяжести, но всё равно оставался способным продолжать бой. Одной из серий, наиболее ярко показывающих это, была Безумие 7, в которой Хэнк получил удар от Маг Агента: Torture, а после был подожжён и принял удары от Трикки, обратившегося в демоническую форму. Ещё одним примером может послужить сцена из Безумия 4, когда Хэнк разрезал голову зомбированного агенту, несмотря на прямое ранение в шею.
Благодаря действиям Деймоса и Сэнфорда в Безумие 9 тело Хэнка претерпело генетическое улучшение в одной из установок, которые применяются в процедуре по созданию Маг Агентов. Это новое тело превосходило обычных Маг Агентов как в силе, так и в ловкости, что помогло в уничтожении Маг Агента: V3. В Безумие 10 во время битвы с Аудитором Хэнк получает травму руки, но затем временно получает контроль над нимбом Аудитора, что позволило ему вылечить ранение и обрести новые силы. С этого момента Хэнк получает способность перенаправлять энергию нимба, превращая её в энергетические разряды, которые он может выпускать из своей изменённой руки. Эта новообретённая способность сыграла решающую роль в последней битве Хэнка с Аудитором и Маг Агентом: V4.
Past
It was officially announced by both Swain and Krinkels on Madness Day 2013, and a Kickstarter campaign was made in the year 2014. The kickstarter ended with $64,214 pledged, and 1,271 backers. Only $49,198 was successfully pledged, not counting the money from fake backers and the money that went to Kickstarter and Amazon fees.
According to The-Swain, M:PN is meant to be an extension of Madness: Project Nexus (Classic) the same way M:PN was an extension of the Madness series.
The-Swain revealed that M:PN will support PC, Mac, and Linux, and they hope to get it on Steam. Console support is also possible in future, depending on if the game will sell well on Steam.
Включить режим производительности Nvidia
После установки драйвера для видеокарты от компании Nvidia можно ускорить работу MADNESS: Project Nexus с помощью режима производительности. Это немного упростит графику в игре, но повысит FPS
Обратите внимание, что этот метод доступен только в случае, если у вас видеокарта с чипом от Nvidia. Вот как это сделать:
- В нижнем правом углу экрана, в трее, нажать правой кнопкой мыши на иконку «Настройки NVIDIA»;
- В открывшемся окне справа выбрать вкладку «Параметры 3D»;
- Нажать на опцию «Регулировка настроек изображения с просмотром»;
- Справа поставить флажок напротив «Пользовательские настройки с упором на:»;
- Передвинуть «ползунок», который находится ниже, в крайнюю левую позицию «Производительность»;
- Снизу нажать на кнопку «Применить».
Далее необходимо запустить MADNESS: Project Nexus и убедиться, что все отображается корректно. Если возникают проблемы, то нужно вместо «Пользовательские настройки с упором на:» выбрать «Настройки согласно 3D-приложению».
Arena Waves
As of Version 1.5, the wave system is structured like this;
- Wave 1: Grunts, hand-to-hand combat, grunts armed with appear near the end. About 24 A.A.H.W. Units. Note: the player will most of the time lose due to not having any stats, skills or weapons.
- Wave 2: The first half has melee weapons. The scond half introduces enemies with . 25 A.A.H.W. Units, including one Agent at the end.
- Wave 3-4: Mostly Grunts, one Agent, mostly pistols, some melee. About 33 A.A.H.W. Units.
- Wave 5-6: Half Agents, half Grunts. One of the 33 A.A.H.W. Units will be an A.T.P. Engineer, appearing at the end of the waves.
- Wave 7-11: Agents to Grunts ratio increase steadily, but 41 AAHW Units including one A.T.P. engineer.
- Wave 12: The first G03LM Mk1 (These appear every 12 waves until Wave 36) in addition to the same 41 A.A.H.W. Units.
- Wave 13-16: Introduces use of more advanced weaponry like and . 49 A.A.H.W. Units. Only one Grunt in comparision to the four Agents (and the sole A.T.P. Engineer at the end of the waves).
- Wave 17-28: One A.T.P. Soldat at the end of each wave. No Grunts. A.T.P. Engineer frequency scaled up, replacing the Grunts. At first, Agent to Engineer ratio is still favorable to Agents. Afterwards, Engineer to Agent ratio increases steadily. Note: AAHW Unit Count unknown after Wave 24. In some hacked versions, before Wave 28, AAHW Units may appear with Rifles.
- Wave 24: Two G03LM Mk1s in addition to 49 enemy units.
- Wave 28: Introduces , however in small numbers at first. Only one Agent.
- Wave 29-30: Many A.T.P Engineers and Soldats, only one Agent.
- Wave 31-35: No Agents; A.T.P Engineers and Soldats only. Soldat to Engineer ratio goes up steadily early. In some hacked versions, Riot Guards appear.
- Wave 34: Introduces , only one of which at first. Only one A.T.P. Engineer.
- Wave 36: Three G03LM Mk1s, along with only A.T.P. Soldats.
- Wave 37-48: One-Three G03LM Mk1(s), one-three , only A.T.P. Soldats.
- Wave 49+: Increasing amounts of G03LM Mk1(s) and G03LM Mk2(s), only A.T.P Soldats.
The normal Arena Mode seems to break at Wave 60+: Wave 60 and every wave afterwards have the chance to never end, even after killing all enemies (only occurs after G03LM or G04LM rounds).
Disquieted One
The Disquieted One.
All denizens of Nevada share a bond. You see this more clearly than anyone, which is why you alone know that this is a terrible thing. That bond is slavery to a machine that only you have glimpsed, an algorithmic system that puppeteers the actions of the oblivious masses. There is only one solution. One way out. You must sever that bond with your fellow Nevadeans, one life at a time.
There is definitely something terribly wrong with you.
Welcome to Nevada…you’re going to fit right in.
Stats | |
---|---|
Strength | 8 |
Dexterity | 2 |
Endurance | 10 |
Tactics | 2 |
Focus Skill: Melee
Weak Skill: Acrobatic
Once you have the Improvised Weapon skill, its effect apply to ALL melee weapons…So long as you can hold them with one hand.
Once you have the Positioning skill, you’ll teleport the distance between you and your target while you’re wielding a melee weapon.
Growing up, you were the reason the neighborhood outdoor pets became indoor pets.
Slashing damage +20%
Guns simply lack the personal touch of a fine blade.
Ranged damage -20%
Imprints: 1
Terrible Experiment
The Terrible Experiment.
You were born from a test tube, grown in a vat, and spent most of your life surrounded by glass and cryo fluid. You were the plaything of countless, unscrupulous experiments, which left you with scars, mental instability, and a bubbling hated for your tormentors.
And then one day they let you simply walk out of the laboratory where you were constructed…But why?
Stats | |
---|---|
Strength | 6 |
Dexterity | 5 |
Endurance | 6 |
Tacitics | 4 |
Focus Skill: Acrobatic
Weak Skill: Ranged
Opponents startled by your takedowns and gruesome kills don’t just react with surprise…They’ll take off running!
Fury fuels your fearsome fists.
Unarmed damage + 2
You react to flames like Frankenstein’s monster.
Damage from fire +25%.
Imprints: 0
Trivia
- Weapons like the minigun or the urinal can be obtained through hacking the save file.
- In the first level of Episode 1, at some point the tutorial will talk about the TAC-Bar. If you stay in the room and let the text say all it has to say, you will unlock a secret medal.
- In Arena Mode, there is a medal «Slaughter Rank: Genocider» which is achieved when you kill 53,594 enemies. This is a reference to the Dead Rising Zombie Genocider achievement in which you kill the entire population of Willamette, Colorado being 53,594 people.
- In Arena Mode of Madness: Project Nexus (Classic), Jesus’ halo is missing. However, The-Swain, the main programmer, has stated that it was merely a mishap.
- In the four screen terminals of Episode 1.5 the two bottom screens shows various flashes of Smile.jpg, one of the few well known internet creepypastas.
- At level 1, squadmates start out with 3 skills/perks (for each section) where as Subject 1v02P 6 (the character you play in arena) does not, making grunts of the same level more skilled/powerful than you.
- You can easily subdue Phobos by rapidly firing Magic Bar to him.
- When Krinkels was asked who’s idea it was to the Slaughter Rank: Genocider achievement, he replied with: «I am an enormous Dead Rising fan, what can I say?»
- The M249’s description has a misspelling: «Extreme capacity! Reloading is a pain in the ass, but chances are that everone will be dead before you even need to reload.»
Story Mode
Church and Jorge are first encountered by their soon-to-be rivals Sanford and Deimos near the end of the stage The Boom Factory, being their ultimate obstacle in their quest for the explosives to use on the Sheriff’s Station Fortress gate. In this fight Church is equipped with a a pair of electrified gloves that resemble defibrillators.
The duo returns in The Scenic Route, making a surprise appearance by breaking through the ceilings of the sewers. This time Church and Jorge have equipped themselves with plates of armor for extra protection. While Jorge changes up his weapons (now wielding a flamethrower and a riot shield instead of his rifle from last time) Church continues to use the same electrified gloves from the last battle. However, this time around they are capable of shooting electric charges from their electrified gloves, serving as a ranged attack.
Church’s third appearance is in Flood Control, where they make yet another surprise appearance, leaping out of the water while equipped with diving suits. Unlike the last two fights, Church and Jorge challenge Sanford and Deimos to a fair tag-team battle, simply because they are «bored». During this battle Church is equipped with an electrified trident, which can extend to grab/attack targets from afar much like Sanford’s Hook, as well as the usual electric knuckles. Once either Church or Jorge is killed, the «fair fight» policy is revoked and several MERCs will storm the arena.
The pair’s final appearance is in The Rush. Once more revived, they are now armored like Tower Guards, with Church wielding a hi-tech Heavy Machine Gun and some type of Grenade Launcher, both powered by Dissonant Reality energy, given their purple lights. However before the fight can begin they are crushed to death by Mag Agent: Gestalt. During the credits, Church and Jorge are shown being revived yet again by MERC.
Features
Story Mode
Uncover the secrets of Project Nexus in the Story Mode. It includes 19 stages and 7 hub worlds:
-
The Outskirts
- The Escape
- Power Play
- Road to Nexus City
-
Industrial Sector
- Warehouse Raid
- The Boom Factory
- The Station Fortress
-
Residental Sector
- Inner City
- Beat the Streets
- The Scenic Route
-
Commercial District
- Seeking Asylum
- Sleeper Labs (M:PN)
- Deep Storage
-
Mining Sector
- Flood Control
- Chasms
- The Last Leg
-
Science Tower
- Base Jumping
- Shakedown
- Climb
- The Rush
-
Abandoned Sector
No Levels.
There are multiple playable characters, such as:
-
Hank J. Wimbleton
- Hank P. Wimbleton
- Hank W. Wimbleton
- Hank P. and Hank W. are Co-Op exclusive characters in stages where only Hank J. is present.
- Sanford
- Deimos
- 2BDamned — Co-Op exclusive character in stages with Sanford and Deimos
- Victor — Co-Op exclusive character in stages with Sanford and Deimos
- Dr. Jebadiah Christoff/Savior/Jeb
Arena Mode
Crack the Mandatus Code with the help of 2BDamned, build your own agency and empire in the Nevada Central. Train your own custom Madness combatant to be the most deadly killing machine in Nevada.
Complete contract missions to advance the story, fight in multiple different stages with different sub-gamemodes, such as:
- Battle Rooms — classic arena experience
- Siege — defend objectives from waves of enemies
- Infiltration — Clear the room out of all enemies and proceed to the next room
Arena mode currently offers 4 different stages and 2 contract mission, with more content on the way. In future, you will be able to customize your blood color, face textures, change names of your hirelings and more.
When creating a new character, you have a choice of choosing one of the many origins:
- Noob
- Undercover agent
- Experiment
- Mercenary
- Patient
- Tinkerer ( 1 Imprint Required )
- Disquieted ( 1 Imprint Required )
- Massive ( 2 Imprints Required )
Origins affect your playstyle, and each origin has pros and cons, as well as one unique ability (with the exception of Noob). Origins have skill tree focuses and weaknesses. In the focus skill tree, you can gain all the skills and with each skill you learn you get double points to your attributes. In the weakness skill tree, you don’t get any attribute points and you can’t learn the 3 last core 3 skills from that tree.
Playground Mode
Ever wondered who would win in a fight between a mag agent and 300 grunts? Now you can find out yourself!
Spawn all enemies you can meet in the game (with the exception of a few bosses), arm yourself with different weapons of your choosing, become your favorite character and play some nice music to accompany you in your crazy playground adventures. In playground mode, you can spawn different characters, morph into characters, spawn weapons and play music.
Trivia
- According to some documents in the Station Fortress, many fatal workplace accidents have happened to the same workers over the course of many years. This is an early indication that the Mercs are a client for Nexus Life Insurance Pro. Further evidence of this in The Chasms in the form of old emails from Dr. Crackpot attempting to sell them on the idea.
- Originally, in older versions of the game, MERCs were entirely gray scale with the exception of dull red pauldrons.
- In the concept art, the Sargent and Captain were planned to be the opposites of one another, with the Sargent being stronger than the captain. They have since swapped roles.
- When asked if MERCs were going to become canon in the animated series, Krinkels replied with «everything from mpn is canon».
- The Mercs seem to have an alliance with Dr. Christoff, who looked after them while they performed dangerous work in the mining sector. Christoff also has close ties with The Sheriff, being one of Christoff’s trusted associates.
Trivia
- Madness Combat 7 is the only official Madness Combat animation in which two or more types of Mag Agents are seen in the same episode, they being Mag Agent: Torture and Mag Agent: V2, and one of the only four official Madness flashes to have more than two Mag Agents.
- Mag Agents and Demon Tricky are the only characters so far to be seen with fingernails.
- In Madness Combat 11: Expurgation, when Hank pulls off the Mag Skeleton’s mask, it reads «JUST DO WHAT COMES NATURAL». This is a throwback to the start of Madness Combat 6: Antipathy.
- Krinkels does have plans to add more Mag units.
- Krinkels has stated that Mag Agents as a whole are among the physically strongest of all Madness Combat characters, being able to deadlift more than any other character.
- According to the Science Tower Museum in MADNESS: Project Nexus, the first Mag Agents were created from cultured meat applied to a steel and carbon fiber skeleton. The Unfinished Mags appear to be in the middle of this procedure. The A.A.H.W. does not seem to build their Mag Agents this way, judging by the Agent Magnification Chamber in Madness Combat 9: Aggregation, as well as the fact that the AAHW have «Half-Mags», which would make no sense if they used the Nexus Core method, as the mags they use are created from scratch, rather then pre-existing subjects.
- Oddly enough, in MADNESS: Project Nexus, with the exception of Gestalt, all Mag Agents in the game lack their distinctive claws from the animation series.
Что сделать в первую очередь
- Скачайте и запустите всемирно известный CCleaner (скачать по прямой ссылке) — это программа, которая очистит ваш компьютер от ненужного мусора, в результате чего система станет работать быстрее после первой же перезагрузки;
- Обновите все драйверы в системе с помощью программы Driver Updater (скачать по прямой ссылке) — она просканирует ваш компьютер и обновит все драйверы до актуальной версии за 5 минут;
- Установите Advanced System Optimizer (скачать по прямой ссылке) и включите в ней игровой режим, который завершит бесполезные фоновые процессы во время запуска игр и повысит производительность в игре.
Face Gear
«Take your inner badass to the next level with some sweet gob gear.»
Face gear offers the third highest amount of protection on average, but not beating the Eyewear average by much. Again, face gear is mainly for decorative purposes. The following is a list of face gear in order from weakest-strongest, heaviest-lightest, common-uncommon. There are 16 different types of legitimately obtainable face gear.
Gear | Price | Armor | Weight | Notes |
---|---|---|---|---|
$100 | None | |||
$100 | None | Worn by Krinkels | ||
$100 | None | |||
$100 | None | Worn by scientists in Story Mode | ||
$3000 | None | As seen on Hank | ||
$250 | 0.5 | Light | ||
$250 | 0.5 | Light | ||
$250 | 0.5 | Light | ||
$8200 | 2 | Medium | One of the best available face gear | |
$8200 | 2 | Medium | One of the best available face gear |
MADNESS: Project Nexus выдает ошибку об отсутствии DLL-файла. Решение
Как правило, проблемы, связанные с отсутствием DLL-библиотек, возникают при запуске MADNESS: Project Nexus, однако иногда игра может обращаться к определенным DLL в процессе и, не найдя их, вылетать самым наглым образом.
Чтобы исправить эту ошибку, нужно найти необходимую библиотеку DLL и установить ее в систему. Проще всего сделать это с помощью программы DLL-fixer, которая сканирует систему и помогает быстро найти недостающие библиотеки.
Если ваша проблема оказалась более специфической или же способ, изложенный в данной статье, не помог, то вы можете спросить у других пользователей в нашей рубрике «Вопросы и ответы». Они оперативно помогут вам!
Благодарим за внимание!
Еще больше ухудшить графику в MADNESS: Project Nexus (режим «картошки») — выключить сглаживание и т.п.
Если MADNESS: Project Nexus запускается, но сильно тормозит, то перед началом всех процедур следует снизить графику до минимума через настройки игры. Если это не помогло, то придется прибегнуть к помощи сторонних программ для настройки видеокарты:
- NVIDIA Inspector для видеокарт от Nvidia;
- RadeonMod для видеокарт от AMD.
Загрузив программу, запускаем ее. В случае с NVIDIA Inspector нужно запускать файл nvidiaProfileInspector.exe, а не nvidiaInspector.exe. Сверху, в строке «Profiles:» можно выбрать любую игру, которая поддерживается драйверами Nvidia.
Ниже представлены все доступные настройки. Их много, но для того, чтобы ухудшить графику в игре до «картофельной», вполне достаточно всего нескольких, которые находятся в разделе «Antialiasing».
Наибольший прирост производительности дает изменение этих двух параметров:
- Texture filtering — LOD bias;
- Antialiasing — Transparency Supersampling.
Каждая из этих настроек имеет разные значения. Некоторые из них могут делать картинку в MADNESS: Project Nexus неудобоваримой, поэтому следует попробовать разные комбинации значений, которые дают более-менее сносное играбельную картинку.
В случае с RadeonMod все аналогично: нужно найти настройки, отвечающие за отображение текстур и снижать их до тех пор, пока FPS в игре не станет достаточно высоким.