Golden freddy

Personality

Before given life, Golden Freddy was a fun and loving preformer who wanted nothing more to entertain the children until one night, he and his friends were given life by the three souls of the Nightmare and had their own personalities and powers. After they were put out of service, Golden Freddy had turned from nice to pure evil and wanted nothing more than to destroy the new and toy animatronics so he and his pals could be back on the stage once again. His revenge turned him into a power hunger, and a madman. He, like Nightmare, is also unforgiving of failures as he destroyed Freddy’s eye for not completing his task, and beat him for not doing as so, the same resulted with Bonnie and Foxy as he nearly killed Bonnie but was attempting to kill Toy Chica and broke Foxy’s jaw.

He eventually realises his mistake after killing the Toy Robots and turned to the good side, helping and bring back to life the toy robots and defending them when needed to. He was shown to be very protective over his new friends, going as much as to killing his old friend Springbonnie, who is now known as Springtrap, to protect them from him as he has grown to be dangerous.

Ultimate Custom Night

When he appears after lowering your tablet, pull it back up quickly to get rid of him! Staring at him for too long will end your run with an unpleasant surprise!
 

— Ultimate Custom Night Description

Gameplay

Golden Freddy’s withered form will occasionally teleport in the Office in his usual slumped form. There are two ways to fend him off. The first involves flicking the monitor up like in the first game. The second involves putting on the Freddy Mask to make him disappear. If the player fails, Golden Freddy will attack the player causing the night to end.

He is also used to trigger Fredbear’s jumpscare through a specific process. To do it, the player must have Golden Freddy’s AI on 1, with everyone else at 0. The player must then search for 10 Faz-Coins around the camera system in order to buy a Death Coin from CAM 07. Once the player has obtained a Death Coin, they must have Golden Freddy teleport into the office, by repeatedly looking at and bringing down the monitor. This step proves quite repetitive as Golden Freddy is only set at level 1, meaning he rarely makes an appearance. Once the player triggers Golden Freddy, they must quickly click on the Death Coin icon at the top left of the screen. Doing so will activate Fredbear’s jumpscare and give the player a game over.

Old Man Consequences Minigame

If all other characters are set to 0 and Old Man Consequences’ AI is set to 1, catching a fish will result in being sent to the «Fourth Layer Deep Area» from FNAF World. Speaking with OMC here will result in him telling Golden Freddy, «Come and sit with me a while,» prompting the player to press enter. When this is done, OMC concludes, «Leave the demon to his demons. Rest your own soul. There is nothing else.»

Void Cutscene

After unlocking every cutscene the player unlocks this cutscene of Golden Freddy from the first game sitting in a dark void twitching violently while getting dragged into the darkness away from the camera.

«Void» — The soundtrack that plays during the cutscene.

Интересные факты

  • В файлах FNaF 2, как и другие сломанные аниматроники, он называется Old (рус. Старый).
  • До выхода второй части FNaF «Золотой Фредди» являлось фанатским прозвищем данного персонажа, а сам Скотт хотел назвать его Yellow Bear (рус. Жёлтый Медведь). Однако, почти перед самым выходом игры создатель игр решил внять фанатам игры. Это подтверждает то, что спрайт Старого Золотого Фредди назывался «Yellow Bear», а в Своей ночи он уже был назван как «Golden Freddy».
  • Это единственный из сломанных аниматроников, у которого не видно зубов эндоскелета, хотя и есть некоторые признаки обладания последним. Например, металлические части между коленями и щиколотками.
  • Когда Сломанный Золотой Фредди появляется в офисе, провода от его эндоскелетных ног врезаются в его костюм.
  • В мини-игре «SAVE THEM

    Шанс его появления в мини-игре равен 4%.

    » он каждый раз появляется в случайной комнате.

  • Если приглядеться к скримеру, то можно заметить, что шляпа Сломанного Золотого Фредди немного сдвинута влево.
  • Золотой Фредди не может отключить фонарик, когда появляется или исчезает.
  • Он, как Сломанный Фокси и Марионетка, может атаковать игрока даже при поднятом планшете.
  • Сломанный Золотой Фредди — один из пяти аниматроников, которые могут атаковать только из коридора, другие — Сломанный Фредди, Сломанный Фокси, Игрушечный Фредди и Марионетка.
  • В мобильной версии игры, вместо того, чтобы плавно раствориться, находясь в Офисе, Сломанный Золотой Фредди резко исчезает и нападает на игрока.
  • Несмотря на его состояние, в Своей Ночи и UCN он не имеет приставки «Сломанный».
  • Если в Своей Ночи установить интеллект

    Также на этом уровне ИИ он чаще появляется в двух своих видах одновременно: в виде костюма и в виде головы.

    Золотого Фредди на отметку «20», то он может напасть без предупреждения, не появляясь ни в офисе, ни в коридоре.

  • Существует редкий баг. Если игрок немедленно поднимет монитор при появлении Сломанного Золотого Фредди в офисе, его спрайт может возникнуть на камере.
    • Скотт объяснил, что это был баг текстур, но он решил его оставить.
    • Есть ещё один редкий баг — Сломанный Золотой Фредди может быть одновременно виден и в офисе, и в коридоре.
  • Несмотря на его схожесть со Сломанным Фредди, у Сломанного Золотого Фредди отсутствует галстук-бабочка, а также имеется лишь одна пуговица на животе.
  • Появление его головы в коридоре отдалённо напоминает появление головы Кошмарного Фредбера в шкафу.
  • Его летающая голова в коридоре имеет отражение. Это довольно странно, ведь он — призрак. Скорее всего, это недоработка Скотта.
  • В мобильной версии на седьмой ночи, если его ИИ выставлен на 20, он может быть невероятно активен и появляться в офисе или коридоре каждый раз, когда вы будете убирать монитор.
  • Сломанный Золотой Фредди может появиться на второй ночи FNaF 2, но шанс его появления невероятно мал.
  • Костюм Cломанного Золотого Фредди относится к золотой коллекции костюмов, в которых может находиться человек.
  • В отличие от Золотого Фредди из первой части, его скример имеет анимацию.
  • Его скример звучит чуть громче и резче, нежели скримеры остальных персонажей.
  • Скример Золотого Фредди в Ultimate Custom Night — кадр скримера из второй части игры.
    • Также для его скримера используется отдельный фрейм.
    • Это единственный персонаж, для скримера которого используется отдельный фрейм.
  • Если в Ultimate Custom Night выбрать только Золотого Фредди и поставить его ИИ на 1, то при использовании на нём Монеты смерти, появится секретный скример Фредбера.

В играх

Five Nights at Freddy’s 2

Фредди менее активен, чем Бонни и Чика, однако, он действует аналогичным образом. Фредди активируется с третьей ночи, как и его аналог из первой части игры. Он начинает свой путь с комнаты Запчасти/обслуживание, как и все сломанные аниматроники, но выходит позже остальных, и далее перемещается в Главный коридор, а оттуда в Комнату для вечеринок 3, где смотрит в камеру. Далее он выходит в коридор, чтобы попасть в Офис.

В отличие от других старых аниматроников, Фредди заходит в Офис реже всех. Однако, он всё ещё довольно активен. Как и Сломанная Чика и Сломанный Бонни, он недостаточно активен на вторую ночь, чтобы вторгнуться в Офис. Как и Игрушечный Фредди, он заходит в Офис через коридор, но, в отличие от игрушечного аналога, в коридоре у него всего одна фаза.

Когда Фредди стоит в коридоре и игрок опускает монитор, Фредди появится в Офисе. У игрока есть не более 2 секунд, чтобы надеть маску Фредди и спастись от смерти. Если игрок не наденет маску, то Фредди убьёт игрока, когда тот поднимет монитор или снова попытается надеть маску. Фредди также способен сам опустить монитор или снять маску с игрока, если защита не удалась. Если игрок успел надеть маску, Сломанный Фредди уходит в Запчасти/обслуживание и начинает свой путь сначала. Игрок также должен опасаться длительного просмотра монитора, когда Сломанный Фредди стоит в коридоре, т.к. в таком случае он нападает сразу же.

Сломанный Фредди также появляется в мини-играх: в «Спаси их» он следует за Марионеткой в попытке остановить Уильяма Афтона, в «Раздай торты детям» его целая версия раздаёт торты голодным детям в пиццерии, а в «Подари подарки. Подари жизнь» Марионетка надевает маску оригинального Фредди на один из трупов детей.

В настраиваемой ночи он активен в следующих испытаниях:

Название испытания 20/20/20/20 Цирк Фредди Испытание Кекса Лихорадка Фазбер Золотой Фредди
20 20 5 10 20

Five Nights at Freddy’s 4

Целая версия Сломанного Фредди появляется в рекламе из телевизора в доме Афтонов в мини-играх. Там же можно увидеть игрушку Фредди в комнате Кэссиди и его маску на одном из хулиганов.

Five Nights at Freddy’s World

Сломанный Фредди появляется как одно из препятствий в мини-игре «Foxy.exe». Если игрок будет перемещаться по второй локации слишком быстро и коснётся появившейся в результате этого текстуры медведя, то получит «удар»-скример. Если это был третий такой «удар», мини-игра завершится поражением.

Freddy Fazbear’s Pizzeria Simulator

Первозданная версия Фредди появляется в кат-сценах, а маску Фредди также можно увидеть надетой на один из трупов детей с изображения на мониторе во время финального монолога Генри.

Five Nights at Freddy’s: Help Wanted

FNaF 2

Его появление и поведение идентично его поведению и появлению в оригинальной игре франшизы. Единственным отличием является то, что у него есть анимации передвижения на камерах, в коридоре и в офисе.

Он появляется на испытании Кошелёк или жизнь, где необходимо одевать его маску, если медведь находится за дверью, когда время вышло. В противном случае игрока ожидает скример и окончание игры.

Five Nights at Freddy’s AR: Special Delivery

  • This is the first game (excluding the end-of-night cutscenes from Five Nights at Freddy’s 2) where Golden Freddy can stand up.
    • This is also the first game where Golden Freddy can stand up during in-game attack phases.
    • However, Golden Freddy does not stand up straight and instead stands up sort of hunched and wonky.
  • Unlike other animatronics, Golden Freddy’s animations show his endoskeleton not attaching his pieces together, resulting in them appearing very choppy.
  • Unlike previous appearances, Golden Freddy is actually colored completely golden (including his teeth) besides his normal yellow shade of color on him.
  • Golden Freddy emits the same scream audio as Freddy Fazbear, however the audio is edited.

Background[]

Ignited Golden Freddy first appears as a full form in The Joy of Creation: Story Mode and will appear in a revamp of the game in The Joy of Creation: Ignited Collection. He is known to appear in no other games beyond these two.

He is supposedly the force behind everyone attacking the family in the game, as his defeat in Attic leads to the rest of the characters in the game who have the task of killing the human characters to disappear after the event, never appearing again in future events. This does not include Ignited Golden Freddy himself, as he appears in the present day in the first opening cutscene for Basement outside the final window. As well as this, Ignited Golden Freddy is known for his demands to Nick Cawthon, urging him to return to the Cawthon residence as he waits outside for him via altering his memories to contain the message of «COME BACK» when he ends up misremembering. Ignited Golden Freddy made this demand in order to give himself the advantage and finally kill Nick by his own hand 20 years later.

Ignited Golden Freddy is the source of every newspaper that appears in the house, from the default newspapers given to Nick in the present day to the secret newspapers given to the level protagonists in the past. It can be deduced from this that he tells Nick to return to the house in order to find out for himself what happened before he is led up to the Attic and murdered by a hiding Ignited Golden Freddy.

History[]

From a very young age, he was separated from his mother to forcibly enter the world of the music industry, beginning to work at an early age and being forced to divest himself of all his toys or amusements, these being exchanged for more and more work.

He grew up with the teachings that money is everyone’s fortune and that that is the only thing that matters. However, Golden is tired, he no longer thinks that money is the best thing and the only thing that makes him hope that one day he will be free from his «prison» are his friends.

From the beginning of the Second Season, he opts to become independent and basically escape from home, for which he ends up living among trash and his luck, near the school where the protagonists go.

Variados

Five Nights at Freddy’s 2

Pelúcia de Golden Freddy em Five Nights at Freddy’s 2. Essa pelúcia pode ser obtida após completar o modo «Golden Freddy» na Custom Night.

Réplica do microfone de Golden Freddy de Five Nights at Freddy’s 2. Esse microfone pode ser obtido após completar «Fazbear Fever» presente no modo Custom Night.

O ícone de Golden Freddy na tela de personalização da Custom Night.

Golden Freddy na cutscene depois da Noite 3 em Five Nights at Freddy’s 2.

Golden Freddy com Chica e Bonnie encarando o jogador durante a cutscene.

Outros

Golden Freddy junto com todos os personagens da série de Five Nights at Freddy’s.

Golden Freddy junto com todos os personagens da série, com o primeiro endoesqueleto mudado.

Golden Freddy junto com todos os personagens da série, com o segundo endoesqueleto mudado.

Golden Freddy junto com todos os personagens da série, agora juntos com uma versão normal de Fredbear.

Appearance

Games

Golden Freddy appears to be a cross between Freddy and Fredbear with missing eyes. His hat and bow tie appear to be tinted dark blue, as opposed to Freddy’s black ones and Fredbear’s purple ones, though this may be the result of lighting. In the office, he has extremely small white pupils, but the close-up of his face doesn’t show them. Golden Freddy is the Animatronic ghost version of a dead child, named Cassidy.

His paws are facing palms up. It is also possible that there is an endoskeleton in the suit. If one looks at the arms, a few wires and parts of the endoskeleton are visible, which share the same coloration as his accessories, though this may just be cords holding together the separate pieces of his suit. His jaw hangs open and his head is tilted to the right. He is also presented in a sitting, slouched position as if he were deceased.

In the second game, Golden Freddy now takes a form mimicking Withered Freddy’s and Fredbear’s appearance as a unique model of his own. He appears to be in a decrepit state, much like the other withered animatronics, with a missing left ear, and a good deal of damage with loose wires and exposed parts. Also, similar to the other withered animatronics, he now has upper teeth, wires are coming out of his empty sockets and shoulders, and small bits of the suit are faded and ripped. His arms and legs seem darker than the rest of his body.

His head is noticeably thinner than Withered Freddy’s. He seems to be more visibly clutching his microphone rather than having it lay on his palm. Unlike his form in the first game, he seems much shorter, his pupils are not visible, and he appears to have a black bow tie, with his lower jaw blocking it from view. If one looks closely, he has a black button on his chest, similar to Withered Freddy. His head also seems to be tilting to the left rather than to the right.

In Five Nights at Freddy’s AR: Special Delivery, his appearance is the same as in the first game, but he is now completely golden, including his teeth, and he is shinier. He is also seen moving its limbs for the first time in its workshop animation, albeit less fluidly, in contrast to other animatronics, and there does not seem to be an endoskeleton within him, making the cause of its ability to move its limbs unknown.

Books

In the novel trilogy and the Fazbear Frights series, Golden Freddy is described simply as being a molded golden bear with a periwinkle hat and appears to be a cross between Freddy and Fredbear. Due to being a springlock suit, it can be presumed it had five fingers. In the Fazbear Frights, Golden Freddy has the body of Andrew inside him.

Audio

Description Audio
Golden Freddy’s ambiance.
His ambiance, slowed down & decoded, revealing Golden Freddy’s voice.
Golden Freddy’s Haywire.
Golden Freddy’s Jumpscare.(Warning: Loud)

Quotes

A list of Golden Freddy’s quotes, all but two of which are reused from all the other characters that speak, minus 8-Bit Baby.

  • «It’s Me»
  • «I hope you enjoyed my visit. I got a special delivery, just for you.» (Freddy Fazbear)
  • «Arrrrrrrgh you scared yet?!» (Foxy)
  • «Hello?» (Balloon Boy)
  • «If you keep your eyes closed, nothing bad will happen to you. I promise.» (Circus Baby)
  • «You will not be spared. You will not be saved.» (Springtrap)
  • «I just love parties.» (Toy Chica)
  • «What do we have here, someone hiding from me?» (Toy Bonnie)
  • «Did someone order a new friend?» (Toy Freddy)
  • «I really thought you would look a lot happier to see me…» (Mangle)
  • «Greetings, from the fire!» (Jack-O-Chica)
  • Screaming (Possibly «NOOOO!»)

Personality

Cassidy/Golden Freddy, similar to her Fazbear Frights’ counterpart, Andrew, is a vengeful and mysterious animatronic that holds an immense amount of hatred towards William Afton, this led to Cassidy attaching herself to William’s soul to ensure that he can’t die. It’s implied that he created the pizzeria and the animatronics in Ultimate Custom Night as a way to torture him for all eternity for his actions. His hatred seems to be so immense that he refuses to rest like the other souls, as shown in his cutscene in Ultimate Custom Night, his hatred for William and refusal to let him die is partially the response for William’s return as Glitchtrap inadvertently allowing Afton to inflict more pain, destruction, and death upon innocent people.

However, upon realizing what Old Man Consequences told Cassidy to move on and let William die, Golden Freddy has now seemed to better control his hatred for William, as he realizes that now he has to set aside his rage to stop William’s actions in Five Nights at Freddy’s AR: Special Delivery. He is also the only delivery animatronic in Five Nights at Freddy’s AR: Special Delivery to be aware of William’s actions and is also aware that he is being controlled by the virus in the game which makes him kill people who play the game along with the other delivery animatronics. However, unlike the other delivery animatronics, he is still possessed by the spirit of Cassidy and still has control of himself.

Интересные факты

  • В отличие от первой части, где игрушки появлялись без вмешательства игрока (кроме Золотого Фредди, для получения которого нужно было кликнуть несколько раз на плакат с Фредди), во второй части нужно правильно проходить все мини-игры (кроме игр после четвёртой и пятой ночей).
  • Также теперь мини-игры влияют не на концовку, а на возможность сыграть в шестую ночь.
  • У мини-игр после второй, третьей и пятой ночей имеются 2 варианта финала (как и у обеих мини-игр первой части).
  • В отличии от первой части, где защитой была маска Фредди, во второй мы защищаемся маской Бонни.
  • Если в офисе уже проходил аниматроник (Т.Фредди, Т.Бонни, Спрингтрап и.т.д.), то он повернётся к игроку и через несколько секунд убьёт его.
  • Странно, что на Т.Бонни и Спрингтрапа в офисе маска реагирует, а за пределами нет. Но возможно в офисе они его не распознают, а когда выходят то они понимают, что это был охранник. Или же в игре такие условия.
  • В игре, как и в первой части, технологии звонка шагнули далеко вперёд, по сравнению с большинством фан-игр (Парень из Телефона стал Парнем из Ноутбука).

General

  • Golden Freddy, along with his withered incarnation from Ultimate Custom Night, is one of three animatronics in the series to have a non-animated jumpscare, the others being Nightmare and Nightmarionne (both in Five Nights at Freddy’s 4

    They both have a trait unique to themselves, Nightmare/Nightmarionne restarts the game from the «Warning» message while Golden Freddy forces the game to close.

    ).

  • When asked about the story behind Golden Freddy, the first game’s developer Scott Cawthon said in an interview with Geeks Under Grace, «Sometimes things just ‘happen’ during the game making process. I can’t explain Golden Freddy.«
  • It is believed that the spirit haunting Golden Freddy is a child named Cassidy as implied in the Five Nights at Freddy’s: Survival Logbook.
  • Notably the only game in the franchise that Golden Freddy is completely absent from is Five Nights at Freddy’s: Help Wanted

    He will likely also remain absent from Five Nights at Freddy’s: Security Breach, as the game focuses more on a new era that contains elements from previous games, similarly to Help Wanted.

    .

Внешний вид

Модель внешности персонажа аналогична Золотому Фредди. Фредбер является антропоморфным аниматроником-медведем жёлтого окраса. Корпус персонажа состоит из матовой тканевой обшивки, покрытой тёмными, запятнанными участками. Фредбер имеет округлую голову. На его макушке поставлена небольшая лоснистая фиолетовая шляпа-цилиндр. По обе стороны головы расположены округлые уши со слегка заострёнными концами. Внутренняя, вдавленная, часть ушей имеет, аналогичную им самим, форму; тыльная сторона ушей и их бортики имеют ярко-горчичный оттенок. На лице медведя проделаны два, далеко расставленных, круглых отверстия чёрных глазниц, внутри которых расположены по круглому белому светящемуся зрачку. Над глазницами аниматроника расположены плоские дугообразные брови, сужающиеся к центру. Ниже, в середине лица антагониста, установлена громоздкая овальная челюсть, лимонного оттенка, с линейным центральным выемом по всей её оси, по обе стороны от которого намечены три круглых чёрных точки. Крайняя часть морды увенчана крупным лощёным овальным носом аналогичной расцветки. Около обеих сторон челюсти образованы выпирающие области, очерчивающие щёки, или выпуклые пучки меха персонажа. Под верхней составляющей головы поставлена массивная нижняя челюсть квадратной, округлённой, формы, со схожим линейным выемом, оканчивающимся в средней её части. На внутреннем краю челюсти закреплены восемь сглаженных квадратных зубов белого цвета. Позади основного ряда видны также плоские квадратные металлические зубы эндоскелета Фредбера. Голова плотно соединена с торсом робота, который, в свою очередь, имеет объёмистую грушеподобную форму. В верхней части груди аниматроника размещён глянцевый фиолетовый галстук-бабочка, имеющий по два сглаженных «крыла» с каждой стороны. В середине торса обрисована выпуклая грушевидная фигура живота, чётко рассмотреть которую в игре не представляется возможным. Из верхней плечевой зоны робота исходят шарнирные металлические крепления, на которых установлены скруглённые цилиндрические плечи жёлтого цвета, соединённые, аналогичным плечевому, суставом, с предплечьями схожей комплекции. С предплечьями спряжены кисти рук, представляющие пясть с толстыми короткими пальцами, которые, подобно туловищу, трудно увидеть. Остальные части тела так же находятся вне поля зрения игрока.

Разработка

  • 13 июня Five Nights at Freddy’s был представлен в Steam Greenlight.
  • 14 июня трейлер Five Nights at Freddy’s был выложен на YouTube.
  • 24 июля на сайте инди-игр IndieDB вышла демо-версия игры, подготовленная пользователем animdude.
  • 8 августа полная версия игры вышла на игровом сайте Desura.
  • 18 августа Five Nights at Freddy’s был принят на Steam Greenlight, а затем официально выпущен на платформу Steam для ПК.
  • Порт для Android был выпущен 25 августа в магазине Google Play Store самим Скоттом.
  • Порт на iOS был выпущен 11 сентября в App Store самим Скоттом.
  • Версия для Windows Phone была выпущена 2 декабря вместе со второй игрой.
  • Игра была выпущена в магазине Clickteam Clickstore в неизвестную дату Скоттом Коутоном (Scott Cawthon).
  • 29 ноября 2019 г. игра вышла для Nintendo Switch и Xbox One. Версия для PlayStation 4 вышла с задержкой.

Обновление игры

Версия 1.1 — самое первое обновление для игры, вышедшее спустя неделю, после выхода игры.

  • В данном обновлении Скотт исправил баг с планшетом, однако он всё равно возникает на слабых устройствах.
  • После первого обновления, во время скримера Бонни и Чики кнопки дверей не будут пропадать.

Версия 1.121 — это очередное обновление для игры. Оно добавляет небольшие нововведения в игру и исправляет небольшие баги.

Если на компьютере установить дату на 31 октября, то в офисе появятся декорации хеллоуинской тематики. Никакую роль в сюжете они не играют.

Версия 1.13 — это обновление для игры, вышло 29 августа 2014 года. В этом обновлении были исправлены баги и добавлены небольшие изменения.

  • Если пройти свою ночь на ИИ 20/20/20/20, вы получите третью и финальную звезду в игре. Сам разработчик игры Скотт Коутон считал, что эту ночь пройти невозможно — до того, как её прошёл и показал тактику её прохождения ютубер Markiplier, отчего сам Скотт был сильно удивлён.
  • Также после данного обновления при установке ИИ в своей ночи на 1/9/8/7 появляется скример Золотого Фредди.

Версия 1.131 — это ещё одно обновление для Steam-версии игры.

Номер телефона на газете «Help Wanted» изменён с 1-888-FAZ FAZBEAR на 1-555-FAZ-FAZBEAR.

Версия 1.132 — это последнее обновление игры.

Максимальное разрешение окна увеличено с 720p до 4К.

В играх

Five Nights at Freddy’s: Security Breach

После того, как Пиццаплекс закрывается и в нём оказывается заперт мальчик Грегори, Глэмрок Фредди становится его помощником. Он вводит ребёнка в курс дела, даёт ему советы и помогает выжить

По ходу игры у игрока появляется возможность забираться внутрь Фредди, чтобы безопасно передвигаться по комплексу, не привлекая внимание антагонистов, однако подобное передвижение ограничено. У Глэмрок Фредди есть уровень заряда, который постепенно истощается; после полного истощения аниматроника необходимо зарядить на специальной установке, иначе вновь использовать его не выйдет.

Appearance

Oddly, he retains a shape similar to that of his appearance in the Stage 01 minigame. He is notably pudgier than in previous games. He also possesses a purple hat and bow tie as opposed to his traditional black. As opposed to his appearance in both Five Nights at Freddy’s and Five Nights at Freddy’s 2, he appears to have brown eyes.

As a plush, he has his original black, hollow eyes with white pupils inside. The pupils will follow the child at any time. He also has a black nose as opposed to the brown one Fredbear has. He also has two black buttons, similarly to Freddy from Five Nights at Freddy’s 2.

While Golden Freddy doesn’t represent himself as a nightmare in gameplay, he is majorly replaced by Nightmare Fredbear.

Speculation

The curly black haired kid who appears in Golden Freddy is speculated to be Andrew, implied to be the curly black haired kid in The Man in Room 1280. In the epilogues, Detective Larson concludes that the Stitchwraith could be connected to the Freddy murders. This could imply that Andrew is one of William Afton’s murder victims who later possessed Golden Freddy.

It is also speculated that Kelsey is just a physical manifestation of Andrew that resembles Golden Freddy, as shown by his odd knowledge about springlock suits, similar to how Andrew created physical manifestations of himself in The Man in Room 1280 in the form of a grinning boy wearing an alligator mask.

Примечания

  1. Это значение роста вычислено путём сравнения модели Сломанного Фредди с моделями других персонажей, рост которых известен — Цирковой Бейби (219 см), Фантайм Фредди (183 см) и Фантайм Фокси (180 см).
  2. Хотя в играх такое наименование ни разу не указывалось, его можно найти в файлах FNaF 2.

  3. Знаменитый Уильям Афтон — это человек, ответственный за создание аниматроников, которых мы все знаем и любим.

    — Один из неиспользуемых Фаз-фактов


  4. Маленькие души, заключённые в тюрьмах моих созданий, теперь настроены на новую цель и используются так, как я никогда бы не смог вообразить.

    — Слова Генри в Безумной концовке

  5. Пиццерия из рекламы в телевизоре дома Кэссиди не может быть ничем иным как первой «Freddy Fazbear’s Pizza», т.к. это первая пиццерия с классической четвёркой, «предыдущее место», откуда в 1987 году свезли Классических аниматроников в новую пиццерию, а также именно в ней Телефонный парень записывал инструктажи по надеванию пружинных костюмов (в конце некоторых записей он упоминает Пиццерию Фредди Фазбера, а не Семейный ресторан Фредбера, а единственным рестораном с классической четвёркой и пружинными аниматрониками является «Fredbear & Friends»).
  6. «Fazbear Frights #1: Into the Pit», рассказ «В бассейн с шарами» — переместившись в прошлое, Освальд оказывается в пиццерии 1985 года, где чудовище убивает группу детей; этот эпизод является аллегорией инцидента с пропавшими детьми.
  7. Это имя указано на могиле, которая при наложении изображений находится на месте маски Фредди из концовок в FNaF 3, в в FFPS.
  8. Об этом сообщает одна из газетных вырезок:

    Местная пиццерия «Freddy Fazbear’s Pizza» под угрозой закрытия департаментом здравоохранения, в связи с жалобами на неприятный запах, исходящий от столь любимых животных-аниматроников. Родители связались с полицией и сообщили, что заметили кровь и слизь вокруг глаз и ртов аниматроников. Один из родителей назвал их «ожившими трупами».

  9. Из слов Телефонного парня, каждый из Игрушечных аниматроников оснащён системой распознавания лиц для поиска убийцы детей, что объясняет причину нападений на Майкла, так как он упоминает, что очень похож на своего отца, который и является преступником. Тем не менее Сломанные аниматроники и Марионетка сконструированы иначе, из чего вытекает, что одержимые роботы могли жаждать отмщения, но также перепутать Майкла с Уильямом.

Gallery[]

Teasers

Golden Freddy’s face seen hidden in the upper part of the Community Quest graphic.

Golden Freddy’s teaser

Ditto but the in-game version.

Gameplay

Golden Freddy’s jumpscare.

Golden Freddy’s Workshop animation.

Ditto but broken

Golden Freddy seen with glowing eyes in the workshop.

Golden Freddy’s intro sequence.

Golden Freddy’s defeat animation.

Assets

Golden Freddy’s Plushsuit icon.

Ditto but hidden.

Golden Freddy’s plushsuit package.

Golden Freddy’s shop render.

Golden Freddy’s CPU.

Ditto but hidden.

Golden Freddy’s CPU icon.

Golden Freddy’s map icon.

Golden Freddy’s lure.

Golden Freddy Head

Golden Freddy’s avatar icon.

Ditto but with the peppermint background.

Golden Freddy’s profile pack.

A faz-coin bundle that comes with Golden Freddy & his CPU.

Golden Freddy’s head that appears in the intro sequence to his encounters.

The «It’s Me» that appears in the intro sequence to his encounters.

its albedo texture

its emission texture

its MRAC texture

its normal texture

Renders

A render of Golden Freddy.

Ditto.

An alternate render of Golden Freddy.

Ditto.

A render of Golden Freddy’s Endoskeleton.

Ditto but with glowing eyes.

Golden Freddy’s Render From His Teaser.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector