Cards

Emotes[]

  • Greetings: Shadows bless you.
  • Farewell: Farewell. Sleep deeply.
  • Oops!: Haste makes for error.
  • Bad Luck: Fate is unkind.
  • Thanks: I am in your debt.
  • Sorry: Veyest Dahn. I am sorry.
  • Mercy: I am not your target. Keep back!
  • Well Played: Well executed.
  • Laugh: Heh…
  • Go for X: X should be your target.
  • Truce X: X. We can help each other, you and I.
  • Threaten X: Sleep with one eye open X
  • Curse: Curse it!
  • Ouch!: Arh! That hurt.
  • Go for Self: Try stop me. It makes the kill sweeter.
  • Truce Self: I don’t do well with partners. They die. Often
  • Threaten Self: I’ll take the throne or lie dead at it feet.
  • Wow: Even I can be surprised.
  • Boast: Blade… Poison… Time… One way or another.

А король-то с гнильцой…

Действие игры разворачивается в фэнтезийном мире, где вместо людей живут фурри из четырех кланов: Волка, Крысы, Кролика и Медведя. И жили все в мире и гармонии, пока король Лев не подхватил какую-то заразу и объявил все кланы вне закона. Вообще, гнильца подтачивала этот мир уже давно, иногда порождая ужасные создания и пытаясь уничтожить все живое как ей и положено, но на этот раз ей в лапы попалась добыча с властью, и последствия не заставили себя ждать. Кланы, естественно, объединятся не стали, решив, что король окончательно упоролся и появился реальный шанс заполучить трон. Так вот, за одну из фракций будем выступать мы, а за остальные три — AI либо живые игроки.

Все кланы представлены в игре двумя персонажами, причем каждый из них обладает своими характеристиками, бонусами и экипировкой. Именно персонаж предопределяет стиль и стратегию вашей игры, путь, который приведет вас к короне. Какого-то имбалансного героя создать не получится, но подобрать что-то под себя, под свои предпочтения можно.

Король-то потихоньку умирает, а именно этот момент означает конец партии. Новый властитель и победитель игры будет выбран по максимальному престижу (в основном зарабатывается победами в драках). С другой стороны, есть и альтернативы — победить короля в честной схватке либо принести в замок четыре камня духа, которые рандомно появляются по всей карте. Если учесть здоровый дух соперничества между игроками, то альтернативные варианты становятся не такими простыми, и могут помочь вашим врагам, если вы облажаетесь.

А чтобы не облажаться, надо развивать своего персонажа, выполняя мини-квесты или просто исследуя мир. Например, можно исследовать какое-нибудь подземелье и найти крутые доспехи (ну или приключения на пятую точку — от этого никто не застрахован), а можно захватить поселение, которое будет выплачивать золотишко каждый ход. Золото — единственный ресурс в игре, и он достаточно важен. Помимо покупки снаряжения и найма спутников, оно поможет вам просто откупиться от бандатов или избежать лишних люлей, предназначенных для всех особо бедных героев по особому указу короля. Однако богатство не так полезно, как улучшаемые характеристики персонажа — атака, дух и магия. Они влияют на урон и возможности игрока в целом, от них и нужно отталкиваться, прежде чем совершать какое-нибудь действие.

Кстати, ну просто нельзя не рассказать об специфичных указах короля. Каждый ход игрок с самым высоким престижем шепчет на ушко королю, какая пакость-указ ждет игроков в этот день. Если вы лидируете по престижу, то вам будет весело, а иначе — не очень. Представьте, мирное утро, игроки начинают свой ход и, бац, король приказал казнить всех, у кого меньше двух золотых… Фрагов он тогда набил немало, и да, было обидно, ведь это не я шепнул этот приказ…

Кратко об игре

Игра Armello вышла еще в 2015 году и она сочетает в себе сразу три жанра: ролевую игру, карточную игру и стратегию. Главная цель игрока — захватить дворец и стать Королем Армелло. Для этого вам предстоит строить планы, выполнять квесты, исследовать территорию, Уничтожать монстров, применяя магию и состязаться с другими игроками. Здесь куча опасности, которая помешает сбыться вашим планам. Хотя многие наверно и так обо всем этом знают, так как игра уже не новая. Но спешим вас сразу обрадовать, что на этой странице представлена та же игра, но в новой версии да еще с новыми дополнениями: Armello Original Soundtrack — Wyld’s Call и Armello — The Usurpers Hero Pack. Эти дополнения расширяют игру новым контентом, новыми героями и заданиями. Так что вы зашли на эту страницу не зря. А чтобы начать игру, вам нужно просто скачать Armello через торрент и запустить на своем компьютере.

Особенности Armello

  • Игру легко освоить, но при этом мастерски играть в нее сможет не каждый. Игра по большей части интуитивна. Игровые механизмы простые, но при этом у вас есть простор и глубина стратегических действий. Для новичков доступен режим обучения.
  • Игра в одно время динамичная и в то же время глубокая. Вы будете динамично проходить квесты, но все это сопровождается сложными и глубинными стратегическими ходами.
  • Вам доступен любой из 8 героев. Каждый из них обладает своими уникальными навыками и индивидуальным характером. Вы можете одевать героя в амулеты и кольца чтобы одержать победу над противниками.
  • Игровой мир будто живой. Он меняется с началом каждой новой игры. В игре также присутствует система динамической генерации зданий, что делайет каждую вашу игру уникальной
  • В Armello существует система смены дня и ночи. Вы можете выполнять действия во время того как противник делает ход., можно использовать карты. А во время вашего хода можно передвигаться по шестигранным ячейкам.
  • Над музыкальным сопровождением трудились музыканты известные всему миру: Майкл Аллен, Лиза Джеррард и Яцек Тушевски.
  • Интересно то, что карты в игре не статичны, а анимированные. Они были нарисованы лучшими художниками и аниматорами со всего мира.
  • Игра очень похожа на настольную. Здесь собрано все самое лучшее из мира настольных игр. Даже систему симуляции броска кубика была разработана специально для этой игры.

На этой странице по кнопке ниже вы можете скачать Armello через торрент бесплатно.

Story[]

Born in the most ordinary of circumstances, Zosha’s beginnings didn’t hint at the story that lay before her. Though even now that there is one to tell, most of those who could tell it, well… are no longer around to do so.

It’s uncertain when or how she found her way from the streets to be the hand of the Night Mother, a shrewd, insidious matriarch within the Rat Clan, but it fast became known throughout Rat lands that Zosha’s mysterious appearance and the Night Mother’s increasing influence were no coincidence.

For years Zosha remained in the shadows, a quiet unassuming figure by the matriarch’s side, dropping a knee, lending her ear at the mere wave of a that jewel covered hand. Though before long, whispers and tavern tales began to find their way across wine soaked tables. It’s hard to tell folklore from fact, but some tales chill bones better than others.

Word of a Hare warrior, once informant to the clan, holed up in his home in the deepest of Rabbit burrows, impenetrable — the mark of the Night Mother found on his corpse before long. Or maybe the boar said to be the size of a house, tusks of ivory, singing songs of Rat favour in taverns, crucified at the very pass he boasted of meeting his Rat contact at. Or perhaps the ever-troublesome, increasingly powerful Bereste family, who having invited the Night Mother for dinner, received Zosha as both guest and executioner. The corpses of wolf rangers discovered in Splintwood Bog, the rat poet Gestan who’d ingested far too much of his mischievous ink, the drowned pups of the lowland raider Black Balkar, who was too stupid to accept the Night Mother’s ever-rare mercy.

As the tales of her mysterious pony-tailed shadow grew, so too did the matriarch’s hold over the clan but when her influence began to reach outside of the Clan Armello, an influence that the Rat Clan’s ruling families would not tolerate. As wherever there is power, envy is sure to be near.

The ruling families’ envy culminated in The Crimson Purge. Many aligned with the Night Mother greeted death that fateful Spring morning, but when they came for the matriarch it was Zosha who defended her surrogate mother, mother of her clan, mother of the night, mother of rats, there in the open streets. With every rotation of her glaive, with every felled betrayer, as the mud ran red with death, this unassuming bodyguard’s legend grew and grew.

The shadowy figure now had a name; the Whirlwind.

In the months after the Crimson Purge, her right to a place among the power-brokers of the Rat Clan unchallenged, the Night Mother, now drunk on power and her seeming invincibility, soon began to make mistakes. Mistakes that, thanks to Zosha, consummate in her abilities and influence, saw that they never saw the light of day. Buried in shadow, laid to rest with the corpses they arose from, these mistakes, these clan-shaking errors, remained Zosha and the Night Mother’s secret. Where orphan became assassin, and assassin became confidant, the Night Mother’s hand had now become her steward.

So when word of the King’s ails came to Zosha, the Night Mother was deeply offended that she was not invited to the meeting of The Four. So as the Heroes’ Call rung true across Armello in search of our next King or Queen, the Night Mother, as always, extended her hand, Zosha, the Whirlwind, but not just to end a life this time. The Whirlwind was to claim the throne, for Armello, for clan, for mother.

Time will only tell, whether Zosha, the Whirlwind will realise her true potential and find the Royal Throne just a little too comfortable to give up.

Emotes[]

  • Greetings: Salutations.
  • Farewell: Goodbye.
  • Oops!: There’s always a margin for error.
  • Bad Luck: Bad luck. But that’s no excuse.
  • Thanks: You have my thanks. Don’t expect it again.
  • Sorry: My regrets.
  • Mercy: Don’t get in my way.
  • Well Played: An excellent strategy
  • Laugh: Hahaha! Oh. Ahem. Hmpf.
  • Go for X: We must end X.
  • Truce X: We can do more together X
  • Threaten X: X… You will curse me on your deathbed
  • Curse: Who’s fault was that?!
  • Ouch!: Ow! That. Ow.
  • Go for Self: Malcontents, come fight. Get it over with.
  • Truce Self: Alliance will only slow me down.
  • Threaten Self: Armello needs order. I must bring order
  • Wow: Speechless.
  • Boast: I will rebuild Armello.

Классика, которая никогда не устареет

В основе Armello лежат типичные элементы настольных игр, такие как игральные кости, карта с квадратиками, точка-финиш, которая означает конец игры, и остальное тоже присутствует. Но все гораздо сложнее, чем могло показаться, такие правила — слишком обыденно. По факту, кубик у нас может быть и не один, и не два, а хоть пять или шесть — все зависит от характеристик персонажа. Карта разбита не по квадратам, а шестиугольникам, прямо как в King’s Bounty. А финишную точку охраняет король, убить которого будет ой как не просто. «Это все детали», — скажете вы, и будете правы, однако таких вот мелочей много, и все это выливается в крайне интересный геймплей, в котором решает не только удача, но и другие факторы.

Прием

Прием

Общий балл
Агрегатор Счет
Metacritic ПК: 75/100 PS4: 74/100 XONE: 80/100 NS: 80/100 iOS: 71/100
Оценка по отзывам
Публикация Счет
TouchArcade iOS:

Согласно Metacritic , Armello получил «в целом благоприятные» отзывы на Windows, Xbox One и Nintendo Switch и «смешанные или средние» отзывы на PlayStation 4 и iOS. GameSpot присвоил игре 8 баллов из 10, отметив, что, хотя в ней можно использовать некоторую «тонкую настройку», она остается «одной из лучших доступных виртуальных настольных игр». PlayStation LifeStyle также присудила игре 8 баллов из 10, заявив: «Это хорошо сбалансированный и красивый игровой процесс, который показывает, что оригинальность все еще возможна в формате, которому много веков назад». IGN был менее позитивным, выставив ему оценку 5,6 из 10, заявив, что «Армелло производит отличное первое впечатление, но у него дурная привычка заставлять вас чувствовать, что вы играете один».

Игра была номинирована на премию «Лучшее изобразительное искусство» на фестивале независимых игр 2016 года .

Gameplay[]

Hero Ability

Zosha’s unique hero ability is Shadow: At Night, Zosha gains Stealth on any type of tile except palace tiles.

Shadow allows Zosha to hide her actions and more easily Ambush enemies at Night, which gives her a combat advantage along with her nighttime bonus die.

Rings

Zosha’s ring selection is designed to either give her an edge in settlement tiles or increase the rewards she gains from each kill, as well as give her the option to boost her Wits stat.

Rat Clan rings grant its heroes benefits on claimed Settlement tiles, or aid them in combat.

Name Effect Unlock
Black Opal Gain Stealth in Settlements, Day and Night. Default
Obsidian At Night gain Scout on all your claimed Settlements. Reach Hero Mastery Level 2 with Mercurio
Ruby First rolled Sword in Battle Explodes. Reach Hero Mastery Level 2 with Zosha
Turquoise Gain Evade and +2 Explode Pool. Win 5 games for the Rat Clan
Tanzanite +1 Gold when you escape a Peril. The Usurpers DLC
Cat’s Eye Get a 1 Gold discount on the first Trickery Card played each turn. The Rivals DLC

Description[]

Elyssia is a white lop-eared rabbit with a large patch of gray over one side of her face, a color her ears also share. Her feet and paws also appear to be darker, and her eyes are colored a rich dark honey. She wears upon her head a yellow hat with a smoky brown-and-white feather.

She is clad in a buttoned white shirt and a grey vest with golden embellishments. A large white ruff encircles her neck, and around her legs are puffy striped pants. She is armed with several architectural tools, including a mallet, a ruler, a knife and a large measuring staff in paw.

Elyssia’s eyes are slanted slyly, suggesting this masterful Rabbit Clan builder isn’t all that she appears to be.

Сюжет и персонажи

Действие игры происходит в «темном сказочном » Королевстве Армелло, мире, наполненном антропоморфными животными, разделенными на многочисленные кланы. Когда нынешний король развращается темной силой, называемой Гнилью, представители этих фракций поднимаются, чтобы отправиться в путешествие, чтобы стать новым королем или королевой вместо него. Хотя теоретически игроки могут немедленно атаковать Короля, у них обычно больше шансов, если они сначала выполнят несколько квестов , которые включают в себя путешествие по доске и каждое связано с коротким повествованием.

Типичный экран результатов боя с персонажами волка Тана и кролика Барнаби.

Базовая игра включает 8 игровых героев, разделенных на 4 клана; Тейн и Ривер (волк), Эмбер и Барнаби (кролик), Меркурио и Зоша (крыса) и Сана и Брун (медведь). Дополнительные герои, в том числе еще два клана, были добавлены в платные расширения DLC. В полностью расширенной игре есть 24 игровых персонажа.

Description[]

The King is a large, golden lion with a huge brown mane and a cream-colored muzzle, hands, and toes. His body is designed in the patterns of rot, striped all over with corrupting purple streaks. Even his eyes bear the rot’s effects, glowing a poisonous violet like that of Banes. He wears armor, shin guards, wristbands, and a necklace emblazoned with his own image, all bright gold and magnificent. His back is clad in a extravagant royal cloak, attached by a large button on his chest in some pictures. The King carries in his hand the Pride’s Edge, a sword which he always keeps by his side. The Crown of Armello sits upon his head.

The King maintains a static Fight, Wits and Spirit stats of 8. He gains one wound every dawn, and one point of Rot every dusk, and his combat ability diminishes with every passing day—making it easier to take the throne by force the deeper the game goes. Every dawn, the player with the most prestige (who by that mechanic is the king’s advisor) will persuade the king to pass a law that has consequences on the world at large and will hinder the other heroes.

Card Decks[]

The Main Card Decks can be drawn from on each hero’s turn if the amount of cards in their hand does not match or exceed their Wits stat. (Example: If a hero’s Wits stat is equal to 4, but they only have 2 cards in their hand, they may draw 2 more cards on their next turn.) The Card Decks are as follows:

Item Cards

Main article: Item Cards

Thane equipping an Item Card on the status screen.

Item Cards are drawn from the Item Deck and have yellow symbols. Items marked as «Equippable» are equipped to a Hero directly, and will provide the designated effect as long as they remain equipped. «Consumable» items, however, only provide an instantaneous effect, and are discarded immediately upon use. Most Item Cards cost gold to play or equip, however, some may cause you to gain rot upon using.

Spell Cards

Main article: Spell Cards

Mercurio playing a Spell Card on Thane.

Spell Cards are drawn from the Spell Deck and have green symbols. Spells can be used to either deal damage or cause ill effects to an opponent from a distance. They may be played on yourself or another Creature for instantaneous effect, or placed on a specific tile as a Peril. Most Spell Cards cost Magic to play.

Trickery Cards

Main article: Trickery Cards

Thane playing a Trickery Card as a Peril on a Settlement tile .

Trickery Cards are drawn from the Trickery Deck and have red symbols. They work much the same as Spells, dealing ranged damage or performing special actions from a distance, with the primary difference being that the cost is represented in Gold, Prestige, or Rot rather than Magic. Also like Spell Cards, they may be played on an enemy directly or on a tile as as Peril.

In-Game Story[]

«Behind every great barrow hidden across the Rabbit Clan plains are a group of craftmasters and architects that lend their knowledge to bolster the power of the great kingdom. Elyssia is one of those masters in the shadows, but unlike them, she can be found at the front of each great barrow too.

Elyssia is the Warden of Warrens, one of the most vital posts in the burrows. She’s responsible for its defense against all enemies. Although an engineer and architect, this rank gives her enormous political sway, enough to bully her way around with impunity. She works, toils, and guides others to do the same. Under her wary supervision, and skillful implementation, many of the Rabbit Clan’s most ambitious projects have been realized. There is a place for those lonely artists held up in workshops developing tiny trinkets. But Elyssia’s dreams are bigger, and there is yet to be one that she has not achieved.

Amid the chaos of the battle for the throne, Elyssia emerges as a pragmatic candidate. What she has done for the Rabbit Clan alone is staggering. Her ambition is tempered by a loyalty to the artistic nature of her craft. Her creative soul is tempered by an unrivaled work ethic. With all the great clans united under her banner, the future of Armello is unlimited.»

Special Decks[]

The Special Card Decks cannot be drawn from like the Main Decks, and instead will be drawn from randomly by the computer in certain situations. For example, if a treasure is rolled via Dungeon Exploration, a Treasure Card will be drawn randomly from the appropriate deck and presented to the finder. (This also applies to rolling a follower.)

Follower Cards

Follower Cards have blue symbols and can be found in Dungeons and through Quests, and may be recruited to a Hero’s party to provide unique bonuses. A Follower Card must be «equipped» to a Hero to take effect, and require the Hero to pay the indicated cost to use them.

Treasure Cards

Treasure Cards (often just referred to as Treasures) are shiny equippable Item Cards that shimmer with bright golden rays. Treasure Cards differ greatly from other equipment cards because their effects are usually much, much more powerful and unique, and furthermore, most Treasures cost nothing to equip. (Rot Treasures like Raven’s Beak Dagger, Poppet and Bane Blade are exclusions to this rule.)

Treasures are also rarer than Item Cards, and can only be encountered by successfully completing Quests or by Dungeon Exploration. (Amber’s Hero Ability makes finding Treasures much easier.)

Gallery[]

Lunging animation, Combat screen.

Default pose, Combat screen.

Combat stance (animated)

Strike animation, preformed on Mercurio (Killing Blow).

Blocking animation, once again with Mercurio.

Thane from the debut trailer.

Thane from the «Horrors & Heroes» trailer.

Thane concept render (side).

Thane concept render (front).

Thane Minuature from Eucl3d.com.

Thane miniature, sideview.

Thane miniature, old prototype.

Hakonsguard Thane skin

Thane on the Choose Hero screen

Hakonsguard Thane portrait

battle pose (Hakonsguard Thane skin)

Hakonsguard Thane (Animated)

concept art

concept art

Trivia[]

  • No Items, Spells, and Trickery Cards

    However, Reddit users claimed some unexplained action supposedly caused Moonbite and other spells to have effect on the King. These claims were later proven to be false, as the players in this situation mistook a Spirit Stone Victory and River’s preemptive strike for a Spell.

    can be played on the King, as this would cause the game to end very easily.

  • It is revealed in the Prologue of Armello (and further explored in his Novella) that it was the King who united the four Clans.
  • As of v1.2.1, it is possible that the King and The Stranger have a bitter backstory. When a Hero enters the Palace gardens, the King orders The Stranger to «Begone, you foul creature». The Stranger, astounded, replies, «What!? That’s no way to greet an old friend!» before slinking from beneath his gaze.
  • In the Armello Novella The King, the King of Armello’s real name is Tau (even though it wasn’t his birth name).
  • He was exiled from his homeland by his brother Isoba.

Strategies[]

All but the Prestige victories revolve around getting into the palace and directly confronting the king. Losing on this confrontation as well as terminating the king results in an immediate loss, as the assaulting party’s prestige score is usually severely impacted, so the game ends with a prestige victory for the next highest player. (However, prestige is not completely subtracted, so there is a possibility at winning in this case IF the kingslaying hero had very high prestige at the time of the attack and all other heroes had next to none. This rule can also be bent if the hero had in his/her party the Squire, who would die instead of the hero.)

The palace can be entered at any time, but a difficult peril must be completed to stay in the tile (regardless of king’s guard being stationed at the tile). Any player that enters (or attempts to enter) loses all of their action points for the turn and gains a bounty. However this does not end the turn. Cards that add an additional action, such as Hot Rot Wine, can be exploited to allow an immediate action after entering the palace grounds (or allow a player another attempt).

A Spirit Stone victory can result in a one turn victory condition, or Heroes such as River can exploit this by entering the palace when the king is at 1 health and then using her passive ability resulting in an easy King Slayer condition.

The king carries three equipment cards, his Crown, Sword, and Armor. His crown is pretty to look at (a Lionheart Breastplate without a shield bonus). His armor circumvents the usual corruption penalty by allowing his wyld dice to count as armor dice instead of being discarded (see combat). His sword is what makes combat «imposing». For every missed die his opponent rolls he steals and rolls it again for himself, meaning for every roll there is a 1/3 chance the king gains an additional dice with a 5/6 chance that it gives him another stat. It’s better to use cards in order to roll as few dice as possible.

Разработка

Armello был анонсирован в сентябре 2012 года как дебютная игра от австралийской независимой игровой студии League of Geeks, первоначально как эксклюзивная игра для iPad, которая должна быть выпущена в следующем году, прежде чем возникнут задержки. В разработке из 15 человек вошли четыре директора: Тай Кэри, Трент Кустерс, Блейк Мицци и Яцек Тушевски, чей общий опыт в игровой индустрии насчитывает 40 лет и 50 реализованных проектов. Кастерс заявил, что он был вдохновлен на создание игры после того, как услышал об успехе Грега Касавина в создании Bastion с такой небольшой командой. League of Geeks начала работу над игрой после восьми месяцев создания прототипов на бумаге и еще 18 месяцев работы над предварительной альфа-версией . Ранняя версия игры была представлена ​​на конференции разработчиков игр в апреле 2013 года, а затем на первой выставке PAX Australia в июле следующего года.

В декабре 2011 года и октябре 2013 года «Лига компьютерных фанатов» получила финансовую помощь от правительства штата Виктория . На Сиднейском кинофестивале 2012 года было объявлено, что « Армелло» был одним из 14 проектов, выбранных из 89, получивших дополнительную поддержку от австралийского федерального государственного органа, финансирующего Screen Australia .

При описании жанра и влияет на титул, в Kusters разбили его как «представьте себе Magic: The Gathering отвечает Final Fantasy Tactics , » и « Игра престолов встречает Кунг — фу Панда » также отметить , что он имеет компоненты настольные игры, карточные игры , и стратегические ролевые игры . Игра также сказал , чтобы обратиться к поклонникам Redwall и The Dark Crystal , а также анимационных работ студии Ghibli , в частности , Унесенные призраками , которая была названа в качестве большого влияния на Armello ‘ направлении искусства s и истории.

В апреле 2014 года команда запустила 30-дневную страницу проекта на Kickstarter, чтобы получить дополнительно 200000 австралийских долларов для помощи в разработке игры на постоянной основе, а также для поддержки выпуска на платформах Windows , OS X и Linux с использованием Steam. услуга. Также была добавлена ​​расширенная цель, расширяющая возможную поддержку планшетов Android и Windows . Также была установлена ​​ориентировочная дата релиза — март 2015 года. 8 мая 2014 года кампания достигла 305 360 долларов США, что позволило успешно профинансировать игру, а также выполнить все расширенные задачи, включая выпуски для двух дополнительных платформ, дополнительные языки, игровые карты и набор фишек зимней карты.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector