Мод: небесный эфир [1.17+]
Содержание:
Другое[]
Название | Изображение | Описание |
---|---|---|
Плащ ловкости | Надевается в слот плащей интерфейса игрока. Даёт игроку способность взбираться на неровности в 1 блок без прыжков. | |
Золотое перо | Надевается в необозначенные слоты интерфейса игрока. При падении или прыжках игрок не падает, а парит. Спускаясь при парении на 1 блок по высоте можно пролететь на 2 блока по горизонтали. Что позволяет совершать прыжки на более длинные дистанции и не получать урона при падении с большой высоты. Два пера надевать сразу бесполезно, эффект парения будет такой же, как и от одного пера. В версии 1.9 pre3 оно заменено на плащ валькирий. | |
Плащ валькирий | Надевается в слот плащей интерфейса игрока. Даёт игроку способность парить при падении. Добавлен в версии 1.9 pre3 вместо золотого пера. | |
Конфеты | Еда восстанавливающая 10xголода, то есть максимум. | |
Железный пузырь | Надевается в необозначенные слоты интерфейса игрока. Позволяет находиться под водой сколько угодно долго. | |
Плащ невидимка | Надевается в слот плащей интерфейса игрока. Делает игрока невидимым, но монстры всё равно будут видеть и атаковать. | |
Жизненный осколок | Для использования его нужно взять в руку и нажать ПКМ. Осколок исчезает и добавляет дополнительное сердечко к новой полоске жизней сверху. Всего можно использовать 10 таких осколков и в результате у вас будет 10 своих сердечек и 10 дополнительных. Дальнейшее использование осколков не даёт эффекта. Новые сердечки просто увеличивают вашу полоску жизней и восстанавливаются так же, когда игрок сыт или получает эффект регенерации. Эти сердечки сохраняются после смерти, так что это очень полезный бонус. | |
Камень регенерации | Надевается в необозначенные слоты интерфейса игрока. Даёт дополнительную регенерацию. Восстанавливает 1 ()единицу жизни каждые 10 секунд. Надевать сразу 2 камня бесполезно, регенерации такая же как и с одним. В сравнении с ним стандартная регенерация от сытости в 2 раза быстрее, она восстанавливает 1 ()единицу жизни каждые 5 секунд. Но камень работает всегда, даже если нет сытости, а если есть, то общая регенерации будет ещё быстрее. | |
Отталкивающий щит | Прочность щита 512 единиц. Он надевается в слот для щита интерфейса игрока. Покрывает тело игрока защитным полем, отталкивающим все снаряды обратно. Щит теряет единицу прочности после каждого отражения снаряда. Поле активно только когда игрок стоит на месте. Если же идти, красться, прыгать или парить в воздухе, то защитное поле неактивное. Щит полезен против мобов стреляющих снарядами по игроку, таких как скелеты, гасты, ифриты и зефиры. А от взрывов и прямых атак щит никак не защищает. | |
Плащ Эфира | Надевается в слот плащей интерфейса игрока. Не даёт никаких бонусов. Это просто украшение. | |
Инструменты валькирий | Инструменты валькирий по прочности(1562) и возможности добычи блоков аналогичны гравититным инструментам. Но у гравититных инструментов рабочая дистанция 4 блока, а у этих 10 блоков. То есть можно добывать блоки с большого расстояния. Дополнительно эти инструменты можно зачаровывать. |
Dungeons[]
Dungeons in the Aether are much more complex than in normal world. Each of them will have a boss which has to be defeated to get the Key required to open the Treasure Chest located inside the dungeon boss room. Blocks which make up the main structure of the dungeon cannot be destroyed or obtained until the boss of the dungeon is defeated.
Bronze Dungeon
Bronze Dungeons have entrances that are located on the sides of normal islands. Bronze dungeons can have a varying number of rooms. Non-boss rooms contain sentries which attack the player, and sometimes have chests on 4×4 tables. Some of these chests are Mimics, however. The boss of this dungeon can’t be attacked with a sword. He can, however, take damage from any tool (pickaxe, shovel, etc.). 9 blocks on the floor of each antechamber aren’t minable at all. The boss room’s walls are only minable once the boss is dead.
Silver Dungeon
Silver Dungeons are located within structures resembling a parthenon in the sky. These have multiple floors, typically three, each with multiple rooms. Most rooms have chests inside them, and while the majority of the chests are fake (Mimics), others contain some items. Silver Dungeons are inhabited by Valkyries, which only attack when the player attacks them. When playing on Peaceful, Valkyries still appear, but will teleport away when the player tries to attack them. Killing a Valkyrie yields a single Victory Medal. The boss of this dungeon can only be attacked by presenting it with 10 Victory Medal, which can be done by right-clicking on it with the Victory Medals in hand. The Silver Dungeon boss can be attacked with any weapon.
Gold Dungeon
Gold Dungeons are located within spherical islands with lots of Golden Oak trees growing on top of them. This dungeon normally will only have the boss room in it, with no treasure/mob rooms beforehand. The Sun Spirit cannot be killed by attacking it directly and must be killed by hitting the white object he throws back at it multiple times. Every time it is hit with the white object, it sends out a smaller version of itself to attack the player. Once the player kills the Sun Spirit, the sun will finally set in the Aether. Before the player kills the Sun Spirit, the sun will never go down.
If the player fails to kill the Sun Spirit, their spawnpoint will be reset over lava, forcing the player to delete the map.
Datenwerte[]
Kreaturen
Kreatur | Datenwert |
---|---|
Aerwhale | 100 |
Cockatrice | 101 |
Swet | 102 |
Zephyr | 103 |
Sheepuff | 104 |
Phyg | 105 |
Aechor Plant | 106 |
Sentry | 107 |
Slider | 108 |
Valkyrie | 109 |
Home Shot | 110 |
Fire Monster | 111 |
Fire Minion | 112 |
Firo Ball | 113 |
Moa | 114 |
Flying Cow | 115 |
Aerbunny | 116 |
Whirlwind | 117 |
Slider Host Mimic | ??? |
Labyrinth’s Eye | ??? |
Sentry Guardian | ??? |
Blue Aechorplant | ??? |
DungeonGolem | ??? |
DungeonGolemSentry | ??? |
DungeonSentry | ??? |
GoldZephyr | ??? |
ThunderZephyr | ??? |
Blöcke
Block | Datenwert |
---|---|
Aether-Portal | 165 |
Aether-Dirt | 166 |
Aether-Gras-Block | 167 |
Enchanted Aether-Gras-Block | 167 — 1 |
Quicksoil | 168 |
Holystone | 169 |
Mossy Holystone | 169 — 1 |
Icestone | 170 |
Aercloud | 171 |
Blue Aercloud | 171 — 1 |
Gold Aercloud | 171 — 2 |
Purple Aercloud | 171 — 3 |
Aerogel | 172 |
Altar | 173 |
Incubator | 174 |
Skyroot Log | 175 |
Golden Oak Log | 175 — 1 |
Skyroot Plank | 176 |
Skyroot Leaves | 177 |
Golden Oak Leaves | 178 |
Skyroot Sapling | 179 |
Golden Oak Sapling | 180 |
Ambrosium Ore | 181 |
Ambrosium Torch | 182 |
Zanite Ore | 183 |
Gravitite Ore | 184 |
Enchanted Gravitite | 185 |
Carved Trap | 186 |
Angelic Trap | 186 — 1 |
Hellfire Trap | 186 — 2 |
Mimic Chest | 187 |
Treasure Chest | 188 |
Carved Stone | 189 |
Angelic Stone | 189 — 1 |
Hellfire Stone | 189 — 2 |
Light Carved Stone | 190 |
Light Angelic Stone | 190 — 1 |
Light Hellfire Stone | 190 — 2 |
Locked Carved Stone | 191 |
Locked Angelic Stone | 191 — 1 |
Locked Hellfire Stone | 191 — 2 |
Locked Light Carved Stone | 192 |
Locked Light Angelic Stone | 192 — 1 |
Locked Light Hellfire Stone | 192 — 2 |
Pillar | 193 |
Pillar Dole | 193 — 1 |
Zanite Block | 194 |
Quicksoil Glass | 195 |
Freezer | 196 |
White Flower | 197 |
Purple Flower | 198 |
Aether Bed | 199 |
Christmas Leaves | 200 |
Decorative Christmas Leaves | 200 — 1 |
Present | 201 |
Bush-Fruit | 202 |
Bush-Stem | 203 |
Crystal Leaves | 204 |
Crystal Fruit Leaves | 204 — 1 |
Holystone Stair | 205 |
Mossy Holystone Stair | 206 |
Icestone Stair | 207 |
Skyroot Plank Stair | 208 |
Carved Stone Stair | 209 |
Angelic Stone Stair | 210 |
Hellfire Stone Stair | 211 |
Holystone Wall | 212 |
Mossy Holystone Wall | 213 |
Icestone Wall | 214 |
Skyroot Fence | 215 |
Carved Stone Wall | 216 |
Angelic Stone Wall | 217 |
Hellfire Stone Wall | 218 |
Sun Altar | 219 |
Holystone Brick | 220 |
Skyroot Log Wall | 221 |
Aether Grass | 222 |
Blue Skyroot Leaves | 223 |
Blue Skyroot Sapling | 224 |
Darkblue Skyroot Leaves | 225 |
Dungeon Chest | 226 |
Dungeon Keyhole | 227 |
Blue-Orange Fruit Sapling | 228 |
Blue-Orange Fruit Leaves | 229 |
Orange Fruit Tree | 230 |
Dungeon Keyhole Vanishing Block | 231 |
Skyrootdungeon Keyhole Vanishing Block | ??? |
Skyrootdungeon Keyhole | ??? |
Gegenstände
- VictoryMedal 17000
- Key 17001
- Lore Book 17002
- Moa Egg (int:17003
- Blue Music Disk 17004
- Golden Amber 17005
- Aechor Petal 17006
- Stick 17007
- Dart 17008
- Dart Shooter 17009
- AmbrosiumShard 17010
- Zanite 17011
- Bucket 17012
- Pick Skyroot 17013
- Pick Holystone 17014
- Pick Zanite 17015
- Pick Gravitite 17016
- Shovel Skyroot 17017
- Shovel Holystone 17018
- Shovel Zanite 17019
- Shovel Gravitite 17020
- Axe Skyroot 17021
- Axe Holystone 17022
- Axe Zanite 17023
- Axe Gravitite 17024
- Sword Skyroot 17025
- Sword Holystone 17026
- Sword Zanite 17027
- Sword Gravitite 17028
- Iron Bubble 17029
- Pig Slayer 17030
- Vampire Blade 17031
- Nature Staff 17032
- Sword Fire 17033
- Sword Holy 17034
- Sword Lightning 17035
- Lightning Knife 17036
- Gummie Swet 17037
- Hammer Notch 17038
- Phoenix Bow17039
- Cloud Parachute 17040
- Cloud Parachute-Gold 17041
- Cloud Staff 17042
- Life Shard 17043
- Golden Feather 17044
- Valkyrie Lance 17045
- Iron Ring 17046
- Gold Ring 17047
- Zanite Ring 17048
- Iron Pendant 17049
- Gold Pendant 17050
- Zanite Pendant 17051
- Repulsion Shield 17052
- Aether Cape 17053
- Leather Glove 17054
- Iron Glove 17055
- Gold Glove 17056
- Diamond Glove 17057
- Zanite Glove 17058
- Zanite Helmet 17059
- Zanite Chestplate 17060
- Zanite Leggings 17061
- Zanite Boots 17062
- Gravitite Glove 17063
- Gravitite Helmet 17064
- Gravitite Bodyplate 17065
- Gravitite Platelegs 17066
- Gravitite Boots 17067
- Phoenix Glove 17068
- Phoenix Helm 17069
- Phoenix Body 17070
- Phoenix Legs 17071
- Phoenix Boots 17072
- Obsidian Glove 17073
- Obsidian Body 17074
- Obsidian Helm 17075
- Obsidian Legs 17076
- Obsidian Boots 17077
- Neptune Glove 17078
- Neptune Helmet 17079
- Neptune Chestplate 17080
- Neptune Leggings 17081
- Neptune Boots 17082
- Regeneration Stone 17083
- Invisibility Cloak 17084
- Agility Cape 17085
- White Cape 17086
- Red Cape 17087
- Yellow Cape 17088
- Blue Cape 17089
- Pick Valkyrie 17090
- Axe Valkyrie 17091
- Shovel Valkyrie 17092
- Healing Stone 17093
- Ice Ring 17094
- Ice Pendant 17095
- Blue Berry 17096
- Gingerbread Man 17097
- Candy Cane 17098
- Candy Sword 17099
- White Berry 17100
- Swet Ball 17101
- Sentry Boots 17102
- Valkyrie Gloves ???
- Valkyrie Helmet ???
- Valkyrie Chest ???
- Valkyrie Leggplate ???
- Valkyrie Boots ???
- Valkyrie Cape ???
- Valkyrie Music Disc ???
- Rainbow Strawberry ???
- Enchanted Berry ???
- Dexterity Cape ???
- Cug Key ???
- Guardian Key ???
- Host Key ???
- Orange ???
Changes[]
New Blocks
- Green, Purple, and Storm Aerclouds (each with unique properties)
- Continuum Ore (drops Continuum Orbs)
- Skyroot Crafting Table (functionally like a normal one)
- Slider Labyrinth Totem (teleports to the new Slider’s Labyrinth)
- Orange Trees (new crop plant)
New Items
- Mouse Ear Cap
- Crystal EXP Bottle (allows you to store EXP)
- Piggy Bank (allows you to store coins)
- Continuum Orb (gives random items, consumed on use)
- Cornstarch Bowl
- Skyroot Bowl
- Enchanted Berry
- Wyndberry
- Rainbow Strawberry (increases mining speed and resistance)
- Orange
Gameplay
- Night now comes naturally as opposed to only appearing when using a Sun Altar
- Quicksoil was largely buffed
- Enchanted Gravitite was given a new texture
- Books of Lore button removed
- Gravitite Armor has received new textures
- Wyndberries now drop from Carrion Sprouts and can be enchanted into Rainbow Strawberries
Mobs
-
Zephyrs have received numerous changes
- They now have a new model and texture
- They no longer shoot out snowballs
- They can now knock players upwards, resulting in players taking fall damage
- They now tilt while flying
- Aerwhales have received a new texture and have lower spawn rates (as of current build, are removed)
- Swets now have lower spawn rates
- Poison Darts from Aechor Plants now give the nausea and poison effect to players as opposed to tinting their screen and making them move uncontrollably
- Cockatrices have received numerous changes
- Their purple markings also now glow at night, but this does not give off actual light
- Their models have been greatly improved
- Aerbunnies can no longer be hit if they are above you, and will not take damage if they collide with blocks due to players jumping
- Carrion Sprouts have had their models slightly changed, removing their heads and instead having the petals up and covered, like a shield.
Dungeons
- Dungeon blocks can no longer be broken, with the exception of Carved Stone and Divine Stone
- Dungeon Keys do not drop as items, and are instead kept inside a GUI
Misc
- An optional Aether II launcher
It is self-updatable.
is available
- Multiplayer is not currently supported in the 1.10.2 build
- New inventory options, such as Book of Lore (currently removed).
- Donators now can change textures of Moas
- New Menu API
- Includes Official Aether Server button
- In the Official Aether Server, donators will have a donator tag to the left of their username in the chat
- However, as of right now, the Official Aether Server is down, so this function will not work.
- Allows players to choose different title screens
- Lets players select music they want to play at the title (not in the 1.10.2 build at the moment)
- Includes Official Aether Server button
Upcoming
- +10 New Aether Biomes
- +10 New Aether mobs
- Lanterns
- The Book of Lore will return greatly expanded
- Moa Armor
- Moa Genetics
- Entities and items that fall through the Aether will return to the Overworld
- Party member coordinates will be near their health
- Aerbears and Aerbear villages
- Angel mobs
- Edison (Merchant NPC)
- Returning Silver Dungeons and Gold Dungeons
- Valkyrie Corpses
Aether II mod features
The main objective of the Aether II Mod is to add an opposite kingdom to Nether that is in the sky and is called Aether. This comes from the Greek “clear sky”.
This new kingdom brings new furniture, mobs, and accessories. To enjoy all this you must first get there and for that, you must start from Glowstone to make a lower portal formation, in the corners below place a bucket with water and cross the portal, at that moment you will create an Aether.
In Aether II Mod you will get new minerals like the Ambrosium and the Gravitite and with them, you can make new armors that have innovative abilities. Here is a list of these and their characteristics:
- Zanite armor gives iron level protection because it is strengthened with use.
- Gravitite armor, with diamond level protection, will help you jump six blocks without causing damage to the fall.
- Armor of Neptune, like the previous one, offers diamond level protection and allows you to cross water at high speed.
- Armor Phoenix, will protect you against lava and fire but if you fall into the water it will be transformed into Obsidian Armor.
- Obsidian armor is stronger than diamond armor and offers you much more protection.
- This mod will allow you to form a group without worries because the option of Party, gives you the vision that health, hunger, armor and the number of coins that all participants have the group.
- In appearance, this world is full of floating islands. In Aether II mod there are new blocks of different types, natural, mineral, plants, among others. The terrain is formed with Aether dirt mainly and are covered by Aether Grasses.
- The weapons and tools are made of the same materials. As for the tools, push the blocks and the enemies if they are sand or gravel.
Extra Features:
- The altar is used to enchant tools and weapons which makes them much more lasting and deadly.
- The dungeons or dungeons are in Aether II Mod much more complicated than in normality. In each one there is a boss that you must defeat in order to have the key that opens his gray chest; You can not destroy or use the structure of the dungeon until you finish with the boss. There are dungeons of bronze, silver, and gold, then I’ll tell you some details of each one:
- Bronze dungeons: do not attack the boss with a sword because it does not harm him, use any tool. In each room, there are sentinels that will attack you. These dungeons can have any number of rooms.
- Silver Dungeons: located in the Parthenon’s of heaven, on its three floors there are rooms with chests but many are fake. There are Valkyrie in every room that only attack when you attack them first. So, you can attack the boss with any weapon.
- Gold dungeon, are on spherical islands covered with golden trees. To kill the boss you must hit the bank object that you repeatedly throw until it is destroyed.
Совместимость[]
Этот мод (Aether II) совместим ли с другими крупными техническими модами или с модами, которые добавляют новые измерения? Может ситуация такая же, как и с модом Terra Firma Craft, Aether II будет конфликтовать с другими модами. Ответьте пожалуйста на вопрос. Заранее спасибо Shadow Ore 10:58, 9 июля 2013 (UTC)
- Мод Aether II совместим с многими модами! Точно могу сказать,что мод не совместим с NEI,клиент работает,но в моде сразу появляются баги. Если есть совпадения в ID предметов,то это легко исправить в конфиге,если таков имеется. Также могут быть совпадения в Dimension ID,Item ID,Block ID,Creature ID.
- Его скорее можно назвать нейтральным. Специальной совместимости для него нет — у него всё своё и на другие моды не влияет. Поскольку он написан под Forge, то конфликтов с другими модами должно быть меньше. И не забывайте, что сейчас версия мода имеет название альфа и в ней много багов.—Atributz 17:49, 2 августа 2013 (UTC)
Dungeons:[]
Bronze-Dungeon
Den Bronze-Dungeon findet man auf den fliegenden Inseln im Aether. Den Eingang zu diesem Dungeon findet man in einem Tunnel mit einem oder zwei Räumen aus Holystone oder bemoostem Holystone. Im Bronze-Dungeon trifft man auf Steinwächter in Form von Schleimen, die ähnlich einem Creeper explodieren, aber weniger Schaden anrichten. Die anderen Gegner, auf die man trifft, sind Mimics – falsche Truhen, die den Spieler, wenn man versucht die Truhe zu öffnen, angreifen.
Endgegner
Endgegner des Bronze-Dungeons ist ein großer Steinwächter, Slider genannt. Er bewegt sich nur in gerader Richtung, was es relativ einfach macht, ihn mit ein wenig Taktik zu besiegen. Man findet ihn in einem Raum auf einem 4×4 Blöcke großen Tisch. Er greift erst dann an, wenn man ihn mit einer Spitzhacke schlägt. Er erleidet Schaden durch alle Werkzeuge, außer durch Schwerter. Der Slider wird nach einer bestimmten Zeit schneller in seinen Angriffen, seine Augen leuchten dann rot.
Hat man den Slider besiegt, erhält man sieben bis neun gehauene Steine und einen Bronzeschlüssel. Ebenso erhält man das Achievement „Like a Bossaru“.
Silber-Dungeon
Den Silber-Dungeon findet man auf den fliegenden Inseln in Tempeln, ähnlich dem griechischen Parthenon. Er ist von vielen Wolken umgeben und besteht aus verschiedenen Räumen, die durch Treppen verbunden sind. In diesen Räumen befinden sich Podeste mit Truhen darauf. Die meisten der Truhen sind Mimics, die beim Versuch die Truhe zu öffnen, den Spieler angreifen. In den Räumen laufen Valkyrien herum, die aber nur dann angreifen, wenn sie vom Spieler angegriffen werden. Auf Schwierigkeitsgrad „Friedlich“ teleportieren sich die Valkyrien, bevor man sie angreifen kann. Tötet man eine Valkyrie, so erhält man eine Siegesmedaille. Die Valkyrien können durch rechtsklick angesprochen werden, hält man dabei eine Siegesmedaille in der Hand, erscheinen verschiedene Dialoge.
Endgegner
Den Endgegner findet man in einem Raum mit zwei goldenen Eichen, einem Thron und zwei Wasserstellen. Ebenso ist etwas Leuchtstein zu finden. Man kann den Endgegner erst angreifen, wenn man zehn Siegesmedaillen (durch Rechtsklick) präsentiert. Er kann mit jeder Art von Waffe angegriffen werden.
Gold-Dungeon
Gold-Dungeons findet man in Bereichen, wo kleine Wäldchen aus Goldeichen wachsen. Dieser Hangar-ähnliche Dungeon besteht nur aus einem Raum mit Höllenfeuer-Steinen, es gibt keine weiteren angrenzenden Räume. Daher gibt es hier auch nur den Endgegner, den Sonnengeist, zu finden. Manchmal finden sich am Eingang des Dungeons kleine Löcher als Fallen im Boden, aus denen man nur durch Platzieren von Blöcken wieder herauskommt. Der Raum hat an den Seiten einen hervorstehenden Absatz und manchmal kleinere Lücken, in denen man Holystones sieht.
Endgegner
Der Sonnengeist greift erst an, wenn man ihn mehrfach mit Rechtsklick anspricht. Bevor er angreift, verspottet er den Spieler. Er kreist durch den Raum und schießt Feuerbälle ab. Diese verursachen nicht viel Schaden, schlimmer ist es, wenn man den Endgegner berührt, was drei Schadenspunkte verursacht. Der Sonnengeist kann nicht durch Attacken mit Waffen oder Werkzeugen besiegt werden. Die einzige Möglichkeit ihn zu besiegen besteht darin, die von ihm abgeschossenen Eiskugeln mit einem Bogen oder Pfeilwerfer zurück zu schießen. Wird der Sonnengeist getroffen, spawnt er eine kleinere Version von sich, die den Spieler attackiert. Dies sollte schnellstmöglich geschehen, da diese Gegner viele Schadenspunkte verursachen. Nach ungefähr 10 Eiskugel-Treffern ist der Endgegner besiegt, spawnt aber nochmals eine kleinere Version von sich, die besiegt werden muss.
Что нужно взять с собой
Даже тем, кто хочет надолго покинуть обычный мир, начав новую жизнь в Эфире, рекомендуется взять с собой немного вещей.
- Верстак. Всё равно из обычных досок и из досок небесного дерева получается один и тот же верстак.
- От 10-20 штук или лучше несколько стопок какого нибудь блока, чтобы можно было прикреплять сбоку (тыква не подходит), и не падающего вниз (песок и гравий не подходят). Мало-ли, портал появится на крошечном облаке, или хуже того в воздухе.
- Лук и стрелы. Может, нужно будет поубивать зефиров, а они летают в воздухе.
- Сёдла, если вы захотите путешествовать с удобствами на летающих свиньях, летающих коровах или птицах моа. Заметьте, что в этой модификации, сёдла можно скрафтить по такому рецепту:
References[]
- https://www.youtube.com/watch?v=q1693pwxiAc?t=2m40s
- https://ask.fm/kingbdogz/answers/112290512141
- http://www.aetherii.com/forums/page/1/m/18024753/viewthread/12530132-updates-in-mutation-mostly-confirmed
- https://www.youtube.com/watch?v=eiLCghYHR08?list=PLECxplR5ILuE5Z9P92zKZdakiOoaKeQ06
-
- https://ask.fm/kingbdogz/answers/112294226701
- http://www.aetherii.com/forums/m/18024753/viewthread/12530132-updates-in-mutation-mostly-confirmed
- https://www.youtube.com/watch?v=UONw9AlIdB8?t=16m15s
- https://ask.fm/kingbdogz/answers/112289257485
Data values[]
Accessory data values are:
Name | ID name | DV |
Bone Ring | aether:boneRing | 4237 (dec), 108D (hex), 1000010001101 (bin) |
Candy Ring | aether:candyRing | 4236 (dec), 108C (hex), 1000010001100 (bin) |
Crystal EXP Bottle | aether:rystalBottle | 4204 (dec), 106C (hex), 1000001101100 (bin) |
Daggerfrost Locket | aether:daggerfrostLocket | 4231 (dec), 1087 (hex), 1000010000111 (bin) |
Golden Ring | aether:goldenRing | 4135 (dec), 1027 (hex), 1000000100111 (bin) |
Golden Pendant | aether:goldenPendant | 4138 (dec), 102A (hex), 1000000101010 (bin) |
Ice Ring | aether:iceRing | 4180 (dec), 1054 (hex), 1000001010100 (bin) |
Ice Pendant | aether:icePendant | 4181 (dec), 1055 (hex), 1000001010101 (bin) |
Iron Bubble | aether:ironBubble | 4121 (dec), 1019 (hex), 1000000011001 (bin) |
Iron Ring | aether:ironRing | 4134 (dec), 1026 (hex), 1000000100110 (bin) |
Iron Pendant | aether:ironPendant | 4137 (dec), 1029 (hex), 1000000101001 (bin) |
Lucky Bell | aether:luckyBell | 4233 (dec), 1089 (hex), 1000010001001 (bin) |
Mouse Ear Cap | aether:mouseEarCap | 4196 (dec), 1064 (hex), 1000001100100 (bin) |
Piggie Bank | aether:piggieBank | 4205 (dec), 106D (hex), 1000001101101 (bin) |
Regeneration Stone | aether:regenerationStone | 4170 (dec), 104A (hex), 1000001001010 (bin) |
Skyroot Ring | aether:skyrootRing | 4238 (dec), 108E (hex), 1000010001110 (bin) |
Zanite Pendant | aether:zanitePendant | 4139 (dec), 102B (hex), 1000000101011 (bin) |
Zanite Ring | aether:zaniteRing | 4136 (dec), 1028 (hex), 1000000101000 (bin) |
Introduction[]
The Aether is an inverse to The Nether, with the Aether being large solid areas in empty space while The Nether is empty space in large solid areas. Its main features are large floating islands and formations of Aerclouds, which are solid cloud-like blocks. There are many new mobs such as Aerwhales and Cockatrices, items and blocks in the Aether, some being entirely different from those in the Overworld, but few are similar to overworld mobs.
To get to the Aether, one must first make a Aether Portal formation out of Glowstone, and place water with a water bucket in one of the top corners. When the player step through the portal for the first time, a portal will spawn in a randomly generated Aether.