Hollow hill (twilight forest)
Содержание:
- Trivia[]
- Декорации[]
- Anatomy of a Robust Twilight Oak [ edit ]
- Tactics[edit]
- Темный лес
- Unimplemented Major Landmarks[edit]
- Функции
- Enchanted Forest[edit]
- Dark Forest[]
- Minor Landmarks[edit]
- Use as a Base or Home[edit]
- Путь к Боссу[]
- Тактика боя
- Как в майнкрафте убить сумеречного лича
- Эффекты прогрессирования
- Процесс создания портала:
- Fighting[]
Trivia[]
- The Twilight Lich can be damaged and killed by his own fireball explosions or by a Fire Staff.
- Twilight Lich’s Twilight Lich minion can’t take damage in any way possible.
- (Possible bug) Using an Ender Giant Sword, the Lich minions were easily defeated in 2-3 hits.
- It is possible to get the minions to hit the Twilight Lich by putting the Twilight Lich in between you and the minion.
- The zombie minions, like regular zombies, have a chance to spawn with armor equipped, a chance which increases as the battle progresses.
- The Twilight Lich only spawns once, although there could be multiple Twilight Lich Towers, each containing a Twilight Lich.
- The Twilight Lich’s shields will be destroyed by any armor-piercing damage, like Scepter of Twilight, Scepter of Life Draining and Rapier (one hit = one shield destroyed).
- The Twilight Lich CAN teleport outside the castle, making fighting much harder since its teleport range is very far outside its castle.
- Twilight Lich’s shields are destroyed based on number of attacks, not attack damage. This means you can throw snowballs to destroy the shields.
Декорации[]
Для того чтобы сумеречный лес выглядел красиво и нестандартно, существует много декоративных блоков и эффектов. Одни из самых распространенных — это светлячки и цикады. Ниже перечислены декорации и их описание.
Название | Изображение | Описание |
---|---|---|
Светлячки | Очень часто встречаются на обычных и на грибных деревьях. Испускают слабый свет, а вокруг них производится анимация света. Если долго смотреть на них, то они зашевелятся, можно добыть рукой. Сильно украшают Сумеречный лес. | |
Цикада | Встречается реже, чем светлячки и только на сумеречных дубах. Издает громкое потрескивание с анимацией выхода частиц, изображающих звук. Если долго смотреть на неё, она зашевелится, можно добыть рукой. | |
Факелтон | Встречаются на потолках пещер или в Полых холмах. Выглядят как жёлтые светящиеся ягоды на зелёном стебле, испускают слабый свет, немного освещают подземелья. Дропают факельные семена, которые участвуют в крафте пера феникса, более эффективном крафте факелов (5 за раз), и 4 горсти этих ягод нужны для перезарядки королевы лунных червей (посредством крафта). Не могут быть посажены. Само растение можно собрать ножницами. | |
Верёвочные корни | Встречается на потолках пещер или Полых холмов. Подобны лианам, но по ним нельзя залезть или спуститься. При удалении блока все блоки корней под ним удаляются. | |
Зачарованные растения | Встречаются в зачарованном лесу, это могут быть высокая трава, лианы, листва или папоротник, они мигают каждый своим набором оттенков. Можно добыть ножницами и пересадить на любой блок земли. |
Anatomy of a Robust Twilight Oak [ edit ]
A Robust Twilight Oak is, without contest, the largest type of tree found in the Forest and is potentially the most efficient method of generating logs, as a single sapling and piece of Bone Meal can net the player several hundred or even up to a thousand logs. However, the tree will be difficult to cut down due to its sheer height and the sheer amount of logs present. Robust Twilight Oaks can sometimes reach up to the build limit of Y = 256. Offshoots will be present, made of Twilight Oak Wood with a sphere of Twilight Oak Leaves on top. Cicadas and Fireflies will nest on the side of the tree.
A typical Robust Twilight Oak has a trunk diameter of anywhere from 3 to 9 blocks. The oak is always hollow, even if barely so, with Vines winding up the inside, presumably to allow the player to climb up to the top of the tree to be able to chop it down or view the entirety of the forest around the player. The Robust Twilight Oak contains offshoots with leaves and a massive crown of leaves on top of itself.
Tactics[edit]
First of all, the most important thing about the encounter is: The amount of damage the hydra takes is based on where you hit it. This goes for both melee and ranged damage. The most vulnerable spot is it’s open mouth. Ranged damage from over twenty blocks away is completely ignored
The Hydra has three attacks, the first being its fire breath. The breath deals fire damage, and also a bit of physical damage. However, it is easy to outrun it as it has a bit of travel time. A Hydra head will open its mouth to reveal tiny flames before using this attack.
The second, and probably more dangerous, is the fireball attack. It acts much like TNT, and usually doesn’t explode right after hitting the ground. A Hydra head will open its mouth and emit smoke before shooting 3 fireballs.
The third, and probably the most dangerous, is the bite attack. It does a load of damage, killing players if they don’t have strong armor. A Hydra head will lower itself, open its mouth, and make a small growl before biting.
If you plan to engage it in melee combat, it is suggested that you use Fire Resistance potions, wear a set of NanoSuit, and wield a Nano Saber (or better). If possible, use QuantumSuit instead of NanoSuit to ensure an easy victory. During the fight it is advised to hug the base of its body. If its breathing fire at you (close-mid range), run in a circle. The fire is not instant and takes a moment to travel to its destination, giving you the time to dodge it. Once the fire stops, attack the head until its mouth closes (You can attack regardless of it attacking or not). Always keep up close to the body, as it’ll allow you more time to attack, without compromising your security.
If you prefer being ranged, try reflecting the fireballs its shooting like you would that of a ghast. The fireballs do a lot of damage to the Hydra (about 1/8th). If you’re not as good about reflecting the fireballs, simply try hitting its opened mouth with an enchanted Bow, or a Mining Laser. If using the laser, remember to use a battery pack with a lot of EU in it.
You can also use some method of flight, such as an Electric Jetpack to aid in your battle. With practice, you can get a large number of critical hits in.
When the attacked head loses enough health, it dies off, allowing two new ones to sprout (The maximum number of heads that can spawn is seven). Once the Hydra has reached seven heads, it can be killed for good once its health bar has been drained. Despite this being one entity, each head can attack a different person. Regardless of this, you will never find yourself targeted by two heads at the same time.
The Hydra spawns only once, although there could be multiple Hydras.
If you cant be bothered with all this effort, simply punch one head off, and run around it in circles and it will shoot its-self until death, and you still get all the loot.
Темный лес
Этот биом является очень темным и запутанным. Вдобавок ко всему пребывание в нем накладывает эффект слепоты на игрока. Убийство Гидры дает иммунитет к слепоте. Темный лес опасен, но ваше первое задание — найти руины крепости рыцарей-фантомов.
Крепость рыцарей-фантомов
Под темным лесом (иногда и под прилегающими территориями) находятся крепости падших рыцарей. Нижние уровни крепости полностью запечатаны, поэтому вам придется совершить ритуал открытия крепости. Для этого в руинах на поверхности темного леса, под деревьями, необходимо найти вход в комнату с трофейным пьедесталом. На него необходимо поставить трофей любого убитого ранее босса. После этого щит вокруг крепости рухнет, и вы получите доступ к ее подземным этажам.
После входа в крепость вы должны найти и убить рыцарей-фантомов, чтобы можно было перейти к следующему заданию. Карминитовые механизмы деревянной башни теперь будут вам подчиняться.
Деревянная башня
Темная башня находится на небольшой поляне в самом центре темного леса. Растения в этом месте красноватых, осенних цветов. Темная башня была местом многих опасных экспериментов. Но Высший Гаст, которого вы должны победить, находится на самом верху Темной башни
Обратите внимание на то, что трофеи Высшего Гаста появляются в сундуке. Вы обязаны подобрать эти вещи с земли, недостаточно просто положить их в инвентарь
Простое взятие из сундука НЕ СРАБОТАЕТ.
Unimplemented Major Landmarks[edit]
There are currently five major landmarks that exist in the game’s code, but the generation of which in the world has currently been disabled. These are the Glacier Maze, the Quest Island, the Druid Grove, the Floating Ruins and the Knight Stronghold. No known generation code exists for these such that they would generate within a world, and the generation of them can only be controlled by the editing of the game code to remove the parameter that disables their generation. Doing so may crash the game, corrupt worlds, cause grievous errors to the client or to the computer the client is running on, or possibly worse. Caution is very much advised when doing this. This is untested.
The Glacier Maze and the Quest Island are the only Major Landmarks that may generate in Glacier or Lake biomes (see Twilight Forest Landmarks/Generation. This explains the reason why Glaciers and Lakes can never contain landmarks.
Функции
Что же делает ядро дерева шахтера? Оказывается, оно выполняет те же самые функции, что и дерево, только его уникальность в том, что вы можете его переносить с места на место, и тут совершенно не нужно выращивать само дерево, не нужно использовать костную муку для скорейшего роста, да и вообще, не нужна земля. Просто спускаетесь вниз либо в пещеру, либо копаете ход.
Это ядро я установила на уровне 13, рядом с пещерами, и вот сколько всего было подтянуто буквально минут за 10
А если сами копаете, то тогда обязательно выкопайте сначала небольшую «комнату» примерно 6 на 6, а уже потом ставьте ядро на пол. Почему нужно такое большое помещение? Руды начнут тут же генерироваться вокруг, и иногда так получается, что они сгенерироваться могут прям на том месте, где стоите вы, и тогда, если у вас не будет места, куда отойти, вы просто погибнете бесславно в блоках.
Можно, конечно, отключить ядро дерева шахтера в майнкрафт, нажав по нему правой кнопкой мыши, все собрать, а затем снова включить.
Enchanted Forest[edit]
The Enchanted Forest is a rare and wonderful find. It is notable for its ever-changing foliage hues, which cycle between several shades of blue, green and a combination of the two. Vanilla trees spawn here in lieu of canopy trees, which can still be found but in far fewer numbers. The Enchanted Forest is the only biome where it is possible to find the Quest Grove containing the Questing Ram. It offers the potential to receive one of each color of wool needed to feed the Ram, a potentially very powerful gift for starting players or a good booster for players that have progressed far. If an Enchanted Forest is found, a Quest Grove will always be present .
Dark Forest[]
The Dark Forest unlocks after defeating the Lich, and is a very dense and dark forest, so hostile mobs spawn even during the day. The Center Dark Forest biome, located in the center of the Dark Forest, doesn’t unlock until the Phantom Knights in the Dark Forest are defeated.
Phantom Knights
Phantom Knights are found in Goblin Knight Strongholds in Dark Forests. Upon finding an entrance to a Goblin Knight Stronghold, a boss trophy of any kind must be placed atop the Trophy Pedestal, which can be picked up as soon as the Stronghold is unlocked. The Goblin Knight Stronghold is a big maze, and the Knight’s Tomb is found somewhere on the second and third lowest levels. Upon entering the Knight’s Tomb, 6 Phantom Knights spawn, and all must be killed for the Dark Tower, as well as the Center Dark Forest to unlock. The fight is a more normal fight; each of the Phantom Knights fights like a common enemy, except that they are stronger. Upon defeat, a chest is placed in the center of the Knight’s Tomb, which contains a Knight Phantom Trophy, along with several enchanted Knightly tools and Phantom armor.
Ur-Ghast
The Ur-Ghast resides at the very top of the Dark Tower, which is in the center of Dark Forests. The Dark Tower is full of enemies, mostly Nether-related, as well as puzzles involving keys and Redstone. Important things to know prior to ascending the Dark Tower are that Vanishing Blocks and Disappearing Blocks can be right-clicked, which removes them. Vanishing Blocks and Disappearing blocks both look like Encased Towerwood, but have red squares in the center, but if they are next to blocks that have a red hourglass-like symbol, a key must be found before they can be removed by right-clicking. The Ur-Ghast fight has a vague but important mechanic. Normal attacks against the Ur-Ghast deal very little damage; damage must be dealt by entering one of the areas to the side of the arena, killing the Carminite Ghastlings, and activating the Ghast Traps by stepping on the nearby pressure Ur-Ghast Trophy. Defeating the Ur-Ghast is necessary to unlock the Twilight Highlands.
Minor Landmarks[edit]
Minor Landmarks typically contain a small amount of monsters, if any, have no boss monsters and only a small quantity of loot. Minor Landmarks are sprinkled randomly throughout the landscape and do not appear on a Magic Map. Minor Landmarks do not follow the grid pattern of Major Landmarks. Minor Landmarks are always accompanied by a Minor Feature biome with size of 1 square meter, similar to how Major Landmarks function. However, whereas there will always be a Major Feature biome at coordinates both divisible by 256, the pattern of Minor Feature biomes is random and will follow the pattern of the generation of Minor Landmarks.
Use as a Base or Home[edit]
The Lich Tower can, provided that it has been conquered fully, be used as a fully-functional base. The libraries have more than enough bookshelves to fully activate an Enchanting Table, and the empty rooms can easily be converted into farms. The Lich Tower will need some repairs to make it completely safe for habitation, such as repairing the main staircases to prevent any falls, and removal of all magical spawners to prevent monsters from invading. The Tower will also need to be heavily lit up, as there are many nooks and crannies that can attract unwanted creatures if not sufficiently lit. The many treasure chests found throughout the tower provide ample storage space. Lastly, the tower is also high enough to provide a view for miles from the top.
Advantagesedit
- Preconstructed Enchanting rooms.
- Chests are already there for storage.
- Excellent view — most Lich Towers are as high as a .
- Plenty of resources to be found within, particularly Potions.
- The Lich’s room can be re-made into a Mob Grinder, using the four-way water and dark area grinder method.
- No traps, unlike the Labyrinth or Dark Tower.
Disadvantagesedit
- Needs to be lit up heavily, using plenty of light-emitting resources.
- Broken stairways will need to be repaired.
- Very real possibility of falling to death.
- Can be confusing to navigate (though a long-term stay will likely lessen this).
- Several of the blocks that make up the towers’ structure are infested with Silverfish.
- Pre-inhabiting monsters pose a threat to anyone trying to take over the tower, though with proper planning they will pose little problem.
Путь к Боссу[]
Места, через которые игроку придётся пройти, чтобы добраться до верхнего этажа башни, это населённые ифритами фермы адского нароста, зельеварочные цехи и маленькие библиотеки, цехи переплавки, лабиринты из восстанавливающихся исчезающих блоков, лабиринты из забора (защищёны антистроителями в глубине лабиринта), водохранилища со спрутами, костры, маленький садик, строительные леса из тёмной древесины, в которых для того, чтобы подняться на вершину, игроку придётся поискать уступы и лестницы, и, наконец, зоны, где чтобы подняться наверх, игроку необходимо научиться использовать карминитовые строители, а ошибка граничит с падением с большой высоты, защищены антистроителями. Цель игрока — пройти через все зоны закрытого доступа и попасть в разрушенную вершину башни — отделы по изучению карминита, где ему предстоит сразиться с мобом-боссом Высшим гастом. Здесь есть рамки с рецептоми карменита, целый и сломанный карменитовый реактор. Но путь ему будут преграждать специальные механизмы с замками. Чтобы открыть их, игроку, по пути собирая многочисленные сокровища, придётся найти ключи доступа (по 4 ключа на каждую закрытую дверь). Можно так же обойти локдаун с наружной стороны башни, но высота будет очень велика, не говоря уже о том, что с внешней стороны башни патрулируют десятки взрослых карминитовых гастов — стражей.
Интересные факты
- Высота башни более 220 блоков, что делает её самым высоким доступным сооружением, так как последние блоки нередко находятся на высоте 255, что является верхней границей игрового мира. По этой причине желание полностью восстановить башню обречено на провал.
- Восстанавливающиеся, исчезающие и др блоки можно скрафтить (включая карминитовый реактор).
Тактика боя
Из-за специфических атак этого босса лучше надевать на себя броню из сталелиста, чешуи Наги или же алмазную, а также иметь зелье огнестойкости и силы. И желательно Гидру сразить быстрее, ибо чем больше у неё голов, тем сложнее будет её победить, и тем сложнее будет потом, если вы умерли, забрать свой инвентарь, если у вас по какой-то причине не было серебряного или золотого амулета сохранения.
Гидру рекомендуется атаковать по тем головам, у которых открыт рот, так можно нанести большой урон. Туловище босса не получает урон.
Огненное дыхание
Гидра может дышать огнём, что значительно усложняет процесс сражения с этим боссом. Однако, когда Гидра использует эту атаку, она не может быстро разворачиваться в сторону игрока, что при наличии зелья огнестойкости позволяет просто стрелять в самое беззащитное место босса — голову — из лука, но есть вероятность промахнуться.
Не лишним будет отметить, что лук будет наносить урон гидре лишь на небольшом расстоянии (в пределах досягаемости огненного дыхания), что делает его не самым эффективным средством борьбы с ней.
Бомбы
Эта атака позволяет Гидре убивать всё живое в радиусе 24 блоков. Во время подготовки к этой атаке, у Гидры дымится пасть, а потом вылетают три бомбы, которые в случае не попадания в цель просто отскакивают от земли, что можно использовать против самой же Гидры, если нет возможности атаковать её по самому уязвимому месту. Но следует быть осторожным: взрыв такой бомбы равен взрыву ТНТ, а если их много в одном месте, то это практически верная смерть.
Укус
Пожалуй, самая неприятная атака Гидры. Однако, это возможность атаковать её в челюсть, что наносит гораздо больший урон, нежели попадания в другие части её тела.
Укус наносит большой ущерб и может убить игрока сразу, если у него нет брони или же она слабее алмазной. Но, тем не менее, это является самым удачным шансом убить Гидру.
Как в майнкрафте убить сумеречного лича
Многие игроки после создания портала в Сумеречный лес сталкиваются с проблемой: в каком порядке убивать боссов мода Twilight Forest? Потому как сразу после вашего первого посещения этого мира вокруг территорий, на которых «обитают» боссы висит нечто наподобие стены, которая не позволяет ломать блоки и бить мобов внутри нее. Эта «стена» означает, что для того чтобы попасть на эту зону, вам необходимо убить предыдущих боссов. В данной статье мы расскажем, в каком же порядке нужно убивать боссов Сумеречного леса.
Другими словами, первой мы убиваем Нагу, вторым мы убиваем Сумеречного лича, третьим Гидру и четвертым боссом, которого нам останется убить, будет Высший гаст.
Нажав на название любого из боссов Twilight Forest в таблице, вы сможете увидеть его краткое описание и характеристики.
Тактики убийства каждого конкретного босса Сумеречного леса представлены по ссылкам ниже:
- тактика убийства Наги;
- тактика убийства Сумеречного Лича;
- тактика убийства Гидры;
- тактика убийства Высшего Гаста.
Эффекты прогрессирования
Если вы хотите отклониться от системы прогрессирования, она будет оказывать на игрока определенное воздействие, дабы не дать тебе обойти систему.
Защита структур
Основной метод прогрессирования — защита структур, которые не были разблокированы. Блоки в таких местах будут несокрушимы, сундуки будут закрыты, а монстры не будут получать урон.
Защита биомов
В дополнение к защите структур, окружающий их биом также может быть защищен. Защита биомов оказывает влияние на погоду и климат в этом биоме. Также на игрока могут накладываться различные негативные эффекты, такие как прямой урон или же условия, мешающие игроку находиться в защищенном биоме (эффекты слепоты, горения и др.).
Процесс создания портала:
- Что характерно, для портала нам не нужны какие-то особые блоки, нужно всего лишь выкопать яму 2х2, окруженную блоками травы (не земли, а именно травы!).
- Затем нужно взять в руки ведро, подойти к водоему и набрать в ведро воды нажатием правой кнопки мыши. Эту процедуру нужно проделать два раза и вылить воду в противоположные углы ямы, так, чтобы вода заполнила все пространство.
- После этого обкладываем края ямы желтыми цветками.
- Теперь надо будет просто-напросто бросить в воду алмаз и БЕЖАТЬ! Не спрашивайте почему, просто бегите! Все дело в том, что портал активируется ударом молнии, а он, как известно, убивает персонажа при любом количестве здоровья и при любом состоянии брони. Не забудьте об этом, иначе есть вероятность, что растеряете все вещи.
Fighting[]
The Naga
The Naga has 120 health, but takes more damage when hit in the head than the rest of it’s body.
The Naga will slither around the arena, taking out any blocks that are in front of it.
The Naga has two main attacks:
- The Naga will look directly at a player and make a rattling sound before charging straight into them twice.
- If a player is above the ground, the Naga will jump into the air, taking out the blocks below that player.
If you shield the Naga as it is charging at you and you make contact, the Naga will be stunned for a few seconds, allowing you to get in a few hits.
The Naga struggles to move through water, making it an ideal situation to attack it.
The Twilight Lich
The Twilight Lich has 100 health, but cannot be damaged at first.
The Lich has 3 phases:
Phase 1:
- The Lich will be surrounded by a series of shields, preventing it from taking damage.
- The Lich will create two doppelgangers. These doppelgangers are darker than the Lich itself.
- All 3 Liches will have one of two particles around them that indicate what projectile they are about to fire.
- If the particles are teal, that Lich will fire an Ender Pearl, hit these back to the main Lich much like you would with a Ghast’s fireballs.
- If the particles are orange, that Lich will fire a fireball that explodes on contact with a block or entity, being able to deal massive damage to multiple players at a time, including potentially one-shotting them.
- You can also take out a shield by throwing a Splash Potion of Healing at the main Lich.
- Once you have destroyed all the Shields on the main Lich, it will switch to Phase 2.
Phase 2:
- The Lich will continue to fire projectiles, but the two doppelgangers will disappear.
- The Lich will start summoning Zombies, replacing them whenever any are killed.
- These Zombies are tinted green and have more health than regular Zombies.
- These Zombies can spawn with weapons and as babies, so be careful when cleaning them up.
- If enough Zombies are killed, the Lich will switch to Phase 3
Phase 3:
The Lich will stop summoning Zombies, instead aggressively pursuing the player it’s aggroed on with a Golden Sword.
The Hydra
The Hydra has 360 health and can only be damaged by hitting one of its heads with a melee weapon or fireball.
The Hydra has three main attacks, indicated by the projectile coming out of each head’s mouth.
- If the head is emitting smoke particles, it will shoot 3 fireballs at the player it is targeting.
- If the head is emitting fire particles, it will breathe fire toward the player it is targeting.
- If the head is emitting water particles, it will lower itself down and look at the player it is targeting. After several seconds, the head will roar and charge in the direction it is facing, one-shotting any players it hits.
- This attack will only happen when a player is close to the Hydra itself.
- Due to the head lowering itself to the player’s level, it is a prime opportunity to attack that head with melee.
When a head has taken enough damage, it will die, and two more heads will sprout in its place.