K/da

Tournaments[]

This table shows up to the 10 most recent results. For complete results, click here.

Unicorns Of Love Tournament Results — Show Prize as (Local • USD • Euros)
Date Pl Prize Event Last Result Roster
2021-10-07 21 — 22 $22,250$ 22,250€ 19,094.31 Worlds 2021 1 — 3⁠⁠RR  BOSS,  AHaHaCiK,  Nomanz,  Argonavt,  SaNTaS,  Sheepy,  Invi
2021-09-04 1 ₽2,000,000$ 27,499.54€ 23,208.12 LCL 2021 Summer Playoffs 3 : 2⁠⁠CC  BOSS,  AHaHaCiK,  Nomanz,  Argonavt,  SaNTaS,  Sheepy,  Invi
2021-08-08 1 LCL 2021 Summer 12 — 2⁠⁠RR  BOSS,  AHaHaCiK,  Nomanz,  Argonavt,  SaNTaS,  Sheepy,  Invi
2021-05-09 7 — 9 $8,325$ 8,325$8,325 MSI 2021 2 — 6⁠⁠RR  BOSS,  AHaHaCiK,  Nomanz,  Lodik,  SaNTaS,  Sheepy,  Invi
2021-04-17 1 ₽2,000,000$ 26,388.26€ 22,025.12 LCL 2021 Spring Playoffs 3 : 1⁠⁠CC  BOSS,  AHaHaCiK,  Nomanz,  Lodik,  SaNTaS,  Sheepy,  Invi
2021-03-28 4 LCL 2021 Spring 10 — 4⁠⁠RR  BOSS,  AHaHaCiK,  Nomanz,  Frappii,  Lodik,  SaNTaS,  Sheepy,  Invi
2020-10-11 13 — 16 $33,375$ 33,375€ 28,641.47 Worlds 2020 0 — 6⁠⁠RR  BOSS,  AHaHaCiK,  Nomanz,  Gadget,  SaNTaS,  Sheepy,  Invi
2020-08-30 1 ₽2,000,000$ 27,123€ 22,646.6 LCL 2020 Summer Playoffs 3 : 1⁠⁠GMB  BOSS,  AHaHaCiK,  Nomanz,  Gadget,  SaNTaS,  Sheepy,  Invi
2020-08-09 1 LCL 2020 Summer 14 — 0⁠⁠RR  BOSS,  AHaHaCiK,  Nomanz,  Gadget,  SaNTaS,  Sheepy,  Invi
2020-04-26 1 ₽2,000,000$ 26,872.2€ 24,833 LCL 2020 Spring Playoffs 3 : 0⁠⁠RoX  BOSS,  AHaHaCiK,  Nomanz,  Gadget,  SaNTaS,  Sheepy,  Invi
Total Prize:USD 63,950 • RUB 8,000,000

Л[]

Лаг
Низкий отклик на события матча из-за высокой задержки, вызванной проблемами в сети.

Также используется для обозначения низкой производительности компьютера, хотя это не связано с сетевым подключением.

Ластхит

Ласт хит
Нанесение последнего удара по врагу (миньону, монстру, чемпиону). Чемпион, нанесший последний удар по врагу, получает награду за его убийство.

ЛБ
Чемпион Ле Блан

Предмет Гроза Личей (англ. Lich Bane)

Лейн
То же, что и Линия

Лейнер
Чемпион, который наиболее приспособлен к игре на линии, особенно в начальной фазе игры.

Лейнинг
Начальная фаза игры, когда все игроки расходятся по своим линиям. Этот этап сопровождается обильным фармом миньонов, покупкой первых предметов и сравнительно малой плотностью убийств. Конец лейнинг фазы обычно отсчитывается с уничтожения первых одной-двух башен на линиях.

Лив
Выход из игры до окончания матча (обычно подразумевается намеренный). Ливнуть — покинуть игру

Досрочный выход из матча осуждается Кодексом призывателя и служит основанием для бана учетной записи.

Лиш
Тактика боя с нейтральными бойцами, в которых один чемпион отвлекает внимание монстра от чемпиона, наносящего урон (от англ. leash)

Обычно производится в начале игры, если лесник является хрупким чемпионом.

Лол

ЛоЛ
Сокращенное название игры League of Legends

Сокращение от англ. «laughing out loud»

Background

Early Life

At some point in the past, Singed worked alongside Heimerdinger. Although they were initially partners, Heimerdinger did not approve of Singed’s unethical and inhumane methods. As a result, the two of them eventually parted ways.

Contemporary history

At some point after he made his way to Zaun, Singed met Viktor when the latter stumbled across his home as a child. Impressed by the boy’s ship contraption and his interest in his pet Rio, Singed befriended him and the two started to work together. However, Singed’s heartless methods eventually drove Viktor away, leaving him alone once again.

Several years after Vander became the de facto leader of the undercity, Singed found employment under a zaunite crime lord named Silco and invented an addictive performance-enhancing drug called Shimmer. One day, while working on the drug in his lab, he got caught in a massive explosion triggered by zaunite child and suffered severe burns as a result, particularly on the right side of his face. However, this did not end his cooperation with Silco, especially since the latter was able to take control of Zaun with Shimmer.

Recent events

Years after Silco took over the undercity, a dying Viktor, now in his young adulthood, came to Singed for aid and told the latter that he finally understood his convictions. After seeing Viktor’s research on the Hexcore, Singed agreed to support him and gave him a vial of Shimmer to help him find a way to cure his illness.

After Jinx was mortally wounded in her battle with Ekko, Silco took her to Singed for help. Using a highly experimental Shimmer procedure, he was able to save her life and enhance her physical strength, speed, and durability to superhuman levels. At the same time, however, the procedure also permanently changed her eye color to pink and exacerbated her already severe mental instability.

Trivia

  • Singed’s lore shares some similarities with the real-life chemist Fritz Haber. There are also similarities in the ethical implications of both their work.
  • Being present during the first discovery of hextech, he is most likely over 100 years old. His research helps him prolong his life span significantly and he is now trying to gain immortality.
  • Singed’s bio quote, «My deadliest dose shall bear my patron’s name!» is a reference to a line from The Devil’s Dictionary by Ambrose Bierce: «My deadliest drug shall bear my patron’s name!», referring to Mercury.
  • Singed was approached by a Noxian military commander named Emystan to help her break the bitter stalemate of the war in Ionia.
    • Singed is responsible for creating the poisons that decimated Riven’s warband and Master Yi’s Wuju village.
    • Seeing the approval of slaughter of the innocent caused by Singed and Emystan also made Quilleta Varn grew more disillusioned by the empire’s ambitions, which led to her rebel against the empire and the events of Darius’ comic Blood of Noxus.
  • In Evelynn’s pre-rework story The Shadows Beckon, the Vigilnauts that guard Chem-Baron Saito Takeda were augmented by Singed himself.
  • Up until Arcane, Singed’s lore had depicted him as little more than a heartless and sadistic psycopath with no real human emotions. But Arcane has presented a different take on Singed, while still in general dismissive of the death and suffering his work causes, he has empathy and a justification of his actions as helping progress in the the long run. Furthermore he is revealed to have had a daughter whose death he still mourns.
  • A picture of Singed’s daughter is shown to heavily resemble a human Orianna, which has sparked fan theories that he was once her father Corin Reveck.

Relations

  • Yone is the older half-brother to Yasuo, whom he was very close to.
    • Yone taught Yasuo many important lessons when he was young.
    • When Yasuo was running away when accused of killing Elder Souma, 7 Yone was heartbroken and filled with negative thoughts and feelings that fed the azakana he would later confront. When Yone finally caught up, Yasuo was forced to kill his own brother whose death would haunt him for a long time.
    • Later, when Yasuo went to the Spirit Blossom festival in Weh’le, he was confronted by a resurrected Yone who was trying to kill an azakana that pretended to be a monk from the 3 Greenglade Elder’s order. After Yasuo let go of his own past, the brother defeated it and parted way in peace, although Yasuo was expecting Yone wanted vengeance.
  • Yone met Lillia at some point (likely when they were both travelling to the Spirit Blossom festival of Weh’le) and has vowed to protect her from any azakana and Demon of Nightmare.

ЧАСТЬ 3

Киберспортивные турниры

Когда Riot выпустила League of Legends, команда и не задумывалась о том, что кто-то захочет играть в проект на профессиональном уровне, но всё очень быстро изменилось. Началось с того, что фанаты постепенно стали организовывать полупрофессиональные турниры

К лету 2010 года соревновательная сцена League of Legends выросла настолько, что Riot была просто обязана принять её во внимание

Компания анонсировала первый соревновательный сезон и провела его в 2011 году на Dreamhack — на тот момент одном из крупнейших киберспортивных турниров, где помимо League of Legends проходили состязания по StarCraft 2 и Counter Strike.

Player Roster[]

Active

Contract Expiration Notice: To prevent over-reporting of changes, we are keeping players with expired contracts listed here until either (a) an announcement is made from the player or the team about their departure; (b) the player joins another team; or (c) the 2022 season begins & the player is not re-added to the GCD, whichever happens first.

Dates:Approx|Exact

Player Name Role Joined
CIS NoNHoly Aleksandr Ovchinikov Top Laner

Nov 20212021-11-29
NoNHoly, Don Arts, Phlaty, Shiganari, and Lekcyc join.

EU Don Arts Finn-Lukas Salomon Jungler

Nov 20212021-11-29
NoNHoly, Don Arts, Phlaty, Shiganari, and Lekcyc join.

CIS Phlaty Alexey Lemeshchuk Mid Laner

Nov 20212021-11-29
NoNHoly, Don Arts, Phlaty, Shiganari, and Lekcyc join.

EU Shiganari Artjoms Pervušins Bot Laner

Nov 20212021-11-29
NoNHoly, Don Arts, Phlaty, Shiganari, and Lekcyc join.

CIS Lekcyc Alexander Lexikov Support

Nov 20212021-11-29
NoNHoly, Don Arts, Phlaty, Shiganari, and Lekcyc join.

Former

Players are shown for the entire duration of their tenure on the team, with the role and substitute/trainee status they had upon their departure.

Dates:Approx|Exact

Player Name Role Joined Left Next Team
CIS BOSS Vladislav Fomin Top Laner May 20192019-05-22
LCL spot of Team Just is acquired. BOSS, AHaHaCiK, Nomanz, Innaxe, Edward, Invi (Coach), and Tunes (Manager) join.
Oct 20212021-10-11
BOSS, AHaHaCiK, Nomanz, Argonavt, and SaNTaS leave.
None
CIS AHaHaCiK Kirill Skvortsov Jungler May 20192019-05-22
LCL spot of Team Just is acquired. BOSS, AHaHaCiK, Nomanz, Innaxe, Edward, Invi (Coach), and Tunes (Manager) join.
Oct 20212021-10-11
BOSS, AHaHaCiK, Nomanz, Argonavt, and SaNTaS leave.
None
CIS Nomanz Lev Yakshin Mid Laner May 20192019-05-22
LCL spot of Team Just is acquired. BOSS, AHaHaCiK, Nomanz, Innaxe, Edward, Invi (Coach), and Tunes (Manager) join.
Oct 20212021-10-11
BOSS, AHaHaCiK, Nomanz, Argonavt, and SaNTaS leave.
None
CIS Argonavt Andrey Yakovlev Bot Laner Jun 20212021-06-09
Argonavt joins.
Oct 20212021-10-11
BOSS, AHaHaCiK, Nomanz, Argonavt, and SaNTaS leave.
None
CIS SaNTaS Aleksandr Lifashin Support Nov 20192019-11-21
Gadget and SaNTaS join. BOSS, AHaHaCiK, Nomanz, and Sheepy (Head Coach) will remain with the team for .
Oct 20212021-10-11
BOSS, AHaHaCiK, Nomanz, Argonavt, and SaNTaS leave.
None
EU Frappii Antonio Botezatu Sub/Bot Dec 20202020-12-19
Frappii joins.
Oct 20212021-10-07
Frappii leaves.
⁠⁠SPT
CIS Lodik Stanislav Kornelyuk Bot Laner Jan 20212021-01-26
Lodik joins as substitute.
May 20212021-05-31
Lodik leaves.
None
CIS Gadget Ilya Makavchuk Bot Laner Nov 20192019-11-21
Gadget and SaNTaS join. BOSS, AHaHaCiK, Nomanz, and Sheepy (Head Coach) will remain with the team for .
Nov 20202020-11-15
Gadget leaves.
⁠⁠MOUZ
EU Innaxe Nihat Aliev Bot Laner May 20192019-05-22
LCL spot of Team Just is acquired. BOSS, AHaHaCiK, Nomanz, Innaxe, Edward, Invi (Coach), and Tunes (Manager) join.
Nov 20192019-11-14
Innaxe leaves.
⁠⁠S04E
EU Edward Edward Abgaryan Support May 20192019-05-22
LCL spot of Team Just is acquired. BOSS, AHaHaCiK, Nomanz, Innaxe, Edward, Invi (Coach), and Tunes (Manager) join.
Nov 20192019-11-11
Edward leaves.
⁠⁠GMB

Игровой процесс[]

Предметы являются важной частью League of Legends и её геймплея. Зачастую именно предметы позволяют полноценно раскрыть потенциал чемпиона.. Большинство предметов увеличивают характеристики чемпиона, некоторые также предоставляют пассивные или активируемые эффекты

Предметы покупаются у продавца на платформе призывателей за золото. Если у чемпиона достаточно золота для покупки, предмет переходит в его инвентарь, и эффекты предмета начинают действовать немедленно. У чемпиона одновременно может быть 6 предметов и 1 аксессуар.

Большинство предметов увеличивают характеристики чемпиона, некоторые также предоставляют пассивные или активируемые эффекты. Предметы покупаются у продавца на платформе призывателей за золото. Если у чемпиона достаточно золота для покупки, предмет переходит в его инвентарь, и эффекты предмета начинают действовать немедленно. У чемпиона одновременно может быть 6 предметов и 1 аксессуар.

Некоторые предметы предъявляют требования чемпиону для покупки, например, принадлежность к чемпионам ближнего, либо дальнего боя, или наличие заклинания призывателя Кара. Другие накладывают ограничения, например невозможность покупки схожего предмета или ограничение его характеристик.

У чемпиона может быть несколько копий одного и того же предмета, несколько чемпионов могут владеть одинаковыми предметами.

Роль в игре

Основная роль предметов — это повышение характеристик чемпиона. Игрок волен покупать любые доступные предметы и формировать свою уникальную сборку, хотя для каждого класса чемпионов существует определенные рекомендации. Например,  Танкам следует собирать предметы на здоровье, броню и сопротивление магии, а  Магам — на силу умений и ускорение умений. Предметы призваны подчеркнуть сильные стороны чемпиона и уменьшить слабые. Например,  Стрелки имеют довольно низкий урон в начале матча и очень хрупки, но с помощью мощных, но дорогих предметов способны стать настоящими монстрами урона.

В то же время, предметы дают возможность полностью сменить роль, даже на ту, которая явно не предполагается механикой чемпиона или задумкой разработчиков. Например, в зависимости от набора предметов Карма может быть чемпионом  поддержки (предметы на усиление прочности щитов, сокращение перезарядки и установку тотемов), полноценным  магом (предметы на силу умений) или даже  воином (предметы на здоровье, силу атаки и силу умений). Не каждый чемпион может быть настолько разносторонним — любой может взять на себя непопулярную для него роль, но совершенно не обязательно, что он сможет полноценно выполнять задачи, стоящие перед чемпионом выбранного класса. Например, большинство  Стрелков практически не смогут выполнять роль Танка. Это связано с тем, что их начальные защитные характеристики слишком малы, а их арсенал умений не помогает им в этой роли, и раньше чем до середины матча они не смогут выполнять эту роль. В то же время, у них не будет достаточно урона, чтобы выполнять роль Стрелка, из-за чего они долгое время они будут в подвешенном состоянии, оставаясь обузой для союзников.

Помимо характеристик, некоторые предметы также предоставляют активируемые и пассивные эффекты. На ранних этапах матча такие предметы обычно представлены расходуемыми зельями, позже добавляются полноценные предметы с активными компонентами. Эффекты от активных предметов бывают разными: урон, исцеление, установка тотема и др. Они дополняют арсенал умений чемпиона новыми источниками урона или дают защитную способность.

Patch history

For the expanded patch notes, see here.
V11.12
  • General
V11.8
    • Base damage increased to 35 / 50 / 65 / 80 / 95 from 25 / 40 / 55 / 70 / 85.
    • AP ratio increased to 4% per 100 AP from 2% per 100 AP.
— September 2nd Hotfix
  • Bug Fix: Cooldown is now properly reduced for picking Cell Division chunks.

V9.19
    • Heal increased to 4 / 5 / 6 / 7% (based on Let’s Bounce!’s rank) of his maximum health from 4% at all ranks.
    • New Effect: Cooldown is now pingable.
  • New Effect: Now increases Cell Division’s chunk heal to 5 / 6 / 7% of his maximum health.

V9.17
  • Bug Fix: Is now properly disabled when grounded.

V9.12
  • Base damage increased to 25 / 40 / 55 / 70 / 85 from 15 / 30 / 45 / 60 / 75.

    • Knockback changed to 250 units away from where target is hit from 400 units away from Zac’s center.
    • New Effect: Each bounce that hits one or more enemy champions spawns a chunk (hitting the same enemy still spawns a chunk), instead of each enemy champion spawns a chunk the first time they’re hit by a bounce (subsequent bounces on the same enemy won’t spawn additional chunks).
V9.11
    • Slow strength reduced to 40% from 60%.
    • Cooldown increased to 15 / 13.5 / 12 / 10.5 / 9 seconds from 13 / 12 / 11 / 10 / 9.
  • New Effect: Health ratio now scales for 2% per 100 AP.

  • — Rework

    • New Effect:

      • Active: After a small delay, Zac bounces 4 times over 3 seconds, gaining 20% − 50% (based on duration) bonus movement speed as he does so but becoming unable to use basic attacks, , or for the duration. There is a 1-second delay between each bounce.
      • Each bounce deals 140 / 210 / 280 (+ 40% AP) magic damage to all nearby enemies, knocking them back for 1 second and subsequently slowing them by 20% for the same duration.
      • Enemies can be damaged by multiple bounces, with each beyond the first dealing 50% damage but not displacing them.
      • Effect Radius: 300 / 400.
      • Cooldown: 130 / 115 / 100 seconds.
    • Old Effect:

      • Active — First Cast: Zac squishes himself down while charging for up to 2.5 seconds, during which he is , and slowing by 30 / 40 / 50% any enemies standing on top of him.
      • Second Cast: Zac knocks back nearby enemies 275 units over 1 second and deals 150 / 250 / 350 (+ 90% AP) magic damage. If charged for at least 1 second before recasting, Zac instead scoops up enemies on top of him, carrying them towards the target location. While flying through the air, Zac is immune to crowd control.
      • Upon landing, nearby and transported enemies take the same magic damage and are slowed by 25% for 0.5 seconds.
      • Target Range: 700 / 850 / 1000.
      • Effect Radius: 300.
      • Cooldown: 130 / 115 / 100 seconds.

Casting History[]

The 10 most recent games are shown (each line contains all games of a series). Click here to open as a modifiable query.

Casting History — LS
Date Event Round Team 1 Team 2 Score VODs PBP Color
2021-08-20 22:00:00 Unified Grand Prix 2021 Summer Grand Final DIG.A GG.A 3 — 2 CaptainFlowers LS, Nemesis
2021-08-19 22:00:00 Unified Grand Prix 2021 Summer Round 6 TSM.A GG.A 1 — 3 Nemesis LS
2021-03-04 00:00:00 Unified Grand Prix 2021 Spring Grand Final SF NO 0 — 3 CaptainFlowers LS
2021-03-03 00:00:00 Unified Grand Prix 2021 Spring Round 4 ZOO NO 0 — 3 CaptainFlowers LS
2020-10-15 10:00:00 Worlds 2020 Main Event Quarterfinals DWG DRX 3 — 0 Atlus LS
2020-10-10 13:00:00 Worlds 2020 Main Event Day 7 GEN FNC 1 — 0 Atlus LS
2020-10-10 12:00:00 Worlds 2020 Main Event Day 7 LGD TSM 1 — 0 Atlus LS
2020-10-10 11:00:00 Worlds 2020 Main Event Day 7 FNC LGD 1 — 0 Atlus LS
2020-10-08 10:00:00 Worlds 2020 Main Event Day 5 G2 MCX 1 — 0 Atlus LS
2020-10-08 09:00:00 Worlds 2020 Main Event Day 5 MCX SN 0 — 1 Atlus LS

Patch Notes

Patch History

Upcoming
  • PBE (V12.1)
  • Other unreleased content
Teamfight Tactics
Season Twelve Preseason
  • 11.23
  • 11.24
Season Eleven V11.x
Preseason
  • 10.23
  • 10.24
  • 10.25
Season Ten V10.x
Preseason
  • 9.23
  • 9.24
  • 9.24b
Season Nine V9.x
Preseason
  • 8.23
  • 8.24
  • 8.24b
Season Eight V8.x
Preseason
  • 7.22
  • 7.23
  • 7.24
  • 7.24b
Season Seven V7.x
Preseason
  • 6.22
  • 6.23
  • 6.24
Season Six V6.x
Preseason
  • 5.22
  • 5.23
  • 5.24
Season Five V5.x
Preseason
  • 4.20
  • 4.21
Season Four V4.x
Preseason
  • 3.14
  • 3.15
Season Three V3.x
  • (Balance Update)
  • 10a
Preseason
  • 1.0.0.152
  • 1.0.0.153
  • 1.0.0.154
Season Two V1.0.0.x
  • 140b
  • 147b
Season One V1.0.0.x
  • 94b
  • 118b
Closed Beta V0.9.x
  • 22.4
  • 22.7
  • 22.9
  • 22.15
  • 22.16
  • 22.18
  • 25.21
  • 25.24
  • 25.34
V0.8.x
  • 21.110
  • 22.115
2009-x
  • 04-11
  • 04-18
  • 04-25
  • 05-01
  • 05-09
  • 05-15
  • 05-23
  • 05-29
  • 06-06
  • 06-12
  • 06-19
  • 06-26
  • 07-10
Alpha Stage
  • Week 2
  • Week 3
  • Week 4
  • Week 5
  • Week 6
  • Week 7
April Fools’ Patches
  • Urf
  • April Fool’s Patch 2011
  • Cho’Gath Eats the World
  • V4.01
  • Ultra Rapid Fire

Organizations By Appearances[]

Organizations with at least five appearances are listed.
Org # Team # 2011 (S1) 2012 (S2) 2013 (S3) 2014 (S4) 2015 (S5) 2016 (S6) 2017 (S7) 2018 (S8) 2019 (S9) 2020 (S10) 2021 (S11)
⁠⁠ 9 EU ⁠⁠FNC 9 1 3 — 4 12 — 13 3 — 4 5 — 8 2 5 — 8 5 — 8 14 — 16
⁠⁠ 8 NA ⁠⁠C9 8 5 — 8 5 — 8 9 — 11 5 — 8 5 — 8 3 — 4 9 — 12 5 — 8
⁠⁠ 8 NA ⁠⁠TSM 8 3 5 — 8 11 — 12 5 — 8 14 — 16 9 — 12 9 — 12 13 — 16
⁠⁠ 7 CN ⁠⁠RYL 1 2
CN ⁠⁠SHR 1 2
CN ⁠⁠RNG 5 5 — 8 3 — 4 5 — 8 9 — 12 5 — 8
⁠⁠ 6 CN ⁠⁠EDG 6 5 — 8 5 — 8 5 — 8 12 — 13 5 — 8 1
⁠⁠ 6 KR ⁠⁠SKT 5 1 1 1 2 3 — 4
KR ⁠⁠T1 1 3 — 4
⁠⁠ 5 NA ⁠⁠CLG 3 5 12 — 13 9 — 12
EU ⁠⁠CLG.EU 1 3 — 4
NA ⁠⁠CLG.P 1 9 — 10
⁠⁠ 5 LMS ⁠⁠ahq 5 9 — 11 5 — 8 9 — 12 12 — 13 13 — 16
⁠⁠ 5 EU ⁠⁠G2 5 13 — 16 9 — 11 3 — 4 2 3 — 4
⁠⁠ 5 KR ⁠⁠SSW 2 9 — 11 1
KR ⁠⁠SSB 1 3 — 4
KR ⁠⁠SSG 2 2 1

Classification

Quality Tiers

Items are primarily organized by quality tiers. This excludes Consumables and Boots.

Starter
These items are intended as effective starting items at the beginning of the game. These items usually do not build into higher-tier items.
Basic
These items provide a single stat attribute or special effect.
Epic
These items provide additional stats and/or a special effect. Some epic items offer lesser effects of the legendary item(s) that they build into.
Legendary
These items provide the greatest stats and a significant special effect. They do not build into any higher-tier items.
Mythic
These items are similar to Legendary items: they provide the greatest stats and a significant special effect, but additionally provide stats for completed legendary items. Only one item of this tier can be equipped at a time.

Trivia

  • The origin of the word «Yordle» came from a dream that Paul ‘Pabro’ Bellezza had. He had a dream about Yoda and Yaddle from Star Wars, and woke up saying «Yordles».
  • Yordles were previously divided into Yordles and Meglings. The yordles were often seen furry in appearance, while the Meglings had blue skin. Since the «Yordle Unification Pass» development project, both sides of the same race have been unified to share similar features.
  • While originally envisioned as a human child Amumu has been described as a Yordle for most of his presence in the game. His current state is left intentionally ambiguous, with characters in his lore commenting on the possibility of him being a yordle while others scoff at the idea.
    • Amumu might have been the first and the last Yordle emperor of Ancient Shurima.
    • Yordles have been shown to use a visual transmorgrification charm to look human, which may have a role in the ambiguity of his identity.
  • According to a recognition scan made by Vel’Koz, a Yordle’s physiology appears to be «99% fur, 1% glee.»
  • Most yordles were listed as rivals to Tahm Kench on
  • Some say Yordles know secret ways through Runeterra others cannot perceive.
  • Xayah states that Yordles are often erronously thought to be related to the Vastaya, or that humans mistakenly label them as Vastayan.
  • Heimerdinger, Rumble and Ziggs are credited for the creation of Mecha Aatrox, Mecha Malphite and Mecha Zero Sion in  Mecha universe.
  • There is apparently a high general bounty on Yordles in Bilgewater.
Yordle Unification Pass

By Michael ‘IronStylus’ Maurino

A while back we stated the Yordle Unification Pass of 2014 (The Y.U.P.). This kicked off with Heimerdinger. He followed some unintentional design decisions from Ziggs and Lulu. However, at the same time we sat down to do some comparisons of Yordles as a whole and are touching here and there upon a Yordle style guide of sorts. We haven’t been able to yet to write in stone any hard and fast rules, but we have gotten general aspects decided upon. Such as Yordles needing actual ANATOMY, not just being potatoes with huge heads. Another touching on how we possibly want to explain the furry/non-furry aspects of some Yordles versus others. We’re still scratching our heads on the finer points of that, but we’ve got the informal ideas settled.

Either way, as we crunch along, you’ll see Yordles becoming more coherent as a race, at least from a visual side of things where the Champion Update team is concerned. There are also larger discussions about background and other narrative stuff, but we deal mostly with visuals obviously. As we crank through these characters you’ll see some consistency emerge. We have a couple that are in our sites currently which will be touched on in due time!»

А[]

АА
Сокращение от Автоатака.

Агро, Аггро
Текущий приоритет атак ИИ (миньонов, монстров, башен). Сбросить аггро — заставить неигрового персонажа сменить цель.

АД

Сила атаки (от «Attack Damage», «AD»)

Адк
От англ. «Attack Damage Carry». Чемпион, полагающийся на силу атаки, с низким уроном в начале матча, из-за чего его нужно оберегать и защищать («carry»). Обычно чемпион класса  Стрелок на  Нижней линии.

(В предыгровом чате) Обозначение, что игрок желает взять на себя позицию нижней линии в Ущелье призывателей.

Аое

АоЕ
Эффект, действующий по площади, в частности, Умение массового поражения.

АП

Сила умений (от «Ability Power», «AP»)

Армор

Броня

Арпен

Пробивание брони (от «Armor Penetration»)

Атмог
Устаревшая сборка, состоящая из ] Пронзателя Атмы и Доспеха Вармога

Афк
От англ. «Away From Keyboard». Обозначает, что игрок отошел от компьютера и не участвует в игре.

Афкер

Champion skins

This article section only contains champion skins. For all associated collection items, see Vex (Collection).

Original

975
23.09.2021

In the black heart of the Shadow Isles, a lone yordle trudges through the spectral fog, content in its murky misery. With an endless supply of teen angst and a powerful shadow in tow, Vex lives in her own self-made slice of gloom, far from the revolting cheer of the “normie” world. Though she lacks ambition, she is quick to strike down color and happiness, stopping all would-be interlopers with her magical malaise.

Jeannie Tirado

Horace ‘Hozure’ Hsu

Loot eligible

Read More

• Image • Reference

Biography

By Rayla Heide

Starring: Viktor

Mentioned: Blitzcrank, Jayce

Starring Champion

• Image • Reference

Video

Every legend has a beginning.

Starring: Caitlyn, Ekko, Heimerdinger, Jayce, Jinx, Mel, Silco, Singed, Vander, Vi, Viktor

Mentioned: Swain, Teemo, Warwick

• Image • Reference

Short Story • 6 Minute Read

By Rayla Heide

Viktor’s third arm emitted a thin ray of light that welded metal into his left arm with steady precision. The smell of burning flesh no longer bothered him, nor did the sight of his left wrist splayed open, veins and sinewy muscle fused with mechanical augments. He did not wince. Instead, he felt a sense of achievement gazing at the seamless blend of synthetic and organic materials.

Starring: Viktor

Mentioned Champion

• Image • Reference

Short Story • 5 Minute Read

By Anthony Burch

Any fool could have predicted that Viktor would strike back at some point. If one weren’t a fool, one might predict the exact date and time of an attempted counterattack.

Starring: Jayce

Mentioned: Viktor

• Image • Reference

Short Story

By Ty Sheedlo

The Council Archives. You’d heard stories at the Academy, of course, but words could not describe the breathtaking magnitude of its contents. The entire history of your city: its glorious achievements, its sinister secrets, painstakingly documented, waiting to be read.

Starring: Caitlyn, Jayce, Jinx, Vi

Mentioned: Ekko, Heimerdinger, Silco, Vander, Viktor

• Image • Reference

Biography

By Anthony Burch

Starring: Jayce

Mentioned: Viktor

• Image • Reference

Biography

By Rayla Heide

Starring: Blitzcrank

Mentioned: Viktor

Alternate Universes

• Image • Reference

Video

Transform your destiny.

Starring: Riven, Viktor, zoe

• Image • Reference

Video

Every League of Legends player knows what it’s like to chase the next win. Inspired by the true story of the five North American League of Legends players with the longest losing streak in one sitting. It’s On.

Starring: Blitzcrank, Darius, Fizz, Jinx, Karthus, Kayn, Lux, Vi, Viktor

• Image • Reference

Video

Starring: Aurelion Sol, Bard, Cassiopeia, Gnar, Illaoi, Kog’Maw, Nautilus, Nocturne, Teemo, Urgot, Vayne, Viktor, Ziggs

• Image • Reference

Video

“Nothing’s going to stop me.” Inspired by the true story of Doublelift, Team Liquid ADC and five-time North American LCS champion. It’s On.

Starring: Jhin, Jinx, Lucian, Thresh, Viktor, Yasuo

• Image • Reference

Video

Starring: Dr. Mundo

Mentioned: Amumu, Ashe, Caitlyn, Ezreal, Fizz, Gragas, Graves, Katarina, Master Yi, Miss Fortune, Mordekaiser, Orianna, Riven, Ryze, Singed, Soraka, Viktor, Zac, Ziggs

• Image • Reference

Video

No war stays hidden for long.

Starring: Ezreal, Master Yi, Shen, Sona, Vi

Mentioned: Kayle, Pyke, Samira, Viktor, Zed

• Image • Reference

Comic

By Tom Barton

Starring: Olaf

Mentioned: Ahri, Aurelion Sol, Brand, Cassiopeia, Cho’Gath, Darius, Dr. Mundo, Ekko, Gnar, Illaoi, Karthus, Kog’Maw, Lee Sin, Nagakabouros, Ornn, Renekton, Skarner, Teemo, Tryndamere, Urgot, Vel’Koz, Vi, Viktor, Vladimir, Warwick, Zyra

• Image • Reference

Comic

By Rachel J. Corey

Starring: Gnar

Mentioned: Ahri, Azir, Braum, Caitlyn, Darius, Draven, Fiddlesticks, Lux, Soraka, Vi, Viktor, Warwick

• Image • Reference

Comic

By Risu

Starring: Vi, Zyra

Mentioned: Aatrox, Ahri, Alistar, Amumu, Annie, Aurelion Sol, Azir, Bard, Blitzcrank, Caitlyn, Cho’Gath, Diana, Draven, Ekko, Ezreal, Fizz, Galio, Gnar, Graves, Heimerdinger, Jayce, Kha’Zix, Kog’Maw, Leona, Lucian, Lux, Malphite, Maokai, Miss Fortune, Nasus, Nautilus, Nidalee, Olaf, Orianna, Poppy, Quinn, Rakan, Renekton, Riven, Rumble, Shaco, Taric, Teemo, Tibbers, Tristana, Trundle, Udyr, Valor, Vel’Koz, Viktor, Volibear, Warwick, Wukong, Xayah, Xin Zhao, Yasuo, Ziggs

• Image • Reference

Music Video

By Numerous creators

Two teams have risen above their peers. Ten warriors have laid claim to the Summoner’s Cup. Five champions will etch their names in history.

Starring: N/A

Mentioned: Ahri, Alistar, Draven, Fizz, Hecarim, Irelia, Kalista, LeBlanc, Nidalee, Shen, Sivir, Thresh, Vi, Viktor

Чемпионы[]

Основная статья: Чемпион

Сегодня в игре на выбор доступно 157 чемпионов, каждый из которых обладает своим уникальным набором умений и характеристик, а также биографией.

В рамках Ущелья призывателей, как самой популярной карты, чемпион может выбрать одну из пяти основных линий: Верхнюю, Среднюю, Нижнюю, Поддержку , а также Лес. Некоторые чемпионы предрасположены к игре на определенной линии, однако есть и универсалы. Правилами игры не запрещаются эксперименты, так что игроки вольны изобретать новые тактики и ставить чемпионов на совершенно неожиданные позиции.

Помимо позиций, каждому чемпиону присваивается класс:  Маг,  Стрелок,  Танк,  Истребитель, а также два вида Поддержки —  Ловец и  Чародей. Также есть узкая категория  Уникумов, которые не вписываются в поставленные рамки..

Описание[]

С 23 сентября 2021 в League of Legends 157 чемпионов, последним вышел чемпион Векс, Мрачнистка.

Во вселенной

Среди чемпионов встречаются как люди, так и фантастические существа: химеры, призраки, представители волшебных народов, механические роботы и даже божества. Каждый из них имеет биографию и набор историй, раскрывающий образ и мотивацию персонажа. Многие чемпионы связаны между собой: противостоят друг другу, являются союзниками или могут быть родственниками. Дружелюбное или враждебное отношение друг к другу не создает ограничений в рамках игры, хотя многие чемпионы обладают особыми фразами, которые произносят в зависимости от того, находится ли связанный с ним чемпион в стане врагов или союзников.

В игровом клиенте

Вкладка в игровом клиенте (V10.14)

Список всех чемпионов можно увидеть в игровом клиенте во вкладке «Коллекция/Чемпионы». Там же можно увидеть ранг Мастерства за каждого чемпиона, а в отдельных вкладках можно увидеть сводную информация о выбранном чемпионе: демонстрацию умений и существующие образы.

Изначально все чемпионы недоступны для выбора, однако каждую неделю в ночь с понедельника на вторник 15 случайных чемпионов объявляются бесплатными — призыватели могут выбирать их в матче даже если у них нет этого чемпиона в коллекции. Для призывателей, чей уровень меньше 10, действует другая ротация из 10 чемпионов с относительно легкой игровой механикой.

Чтобы чемпион остался в коллекции навсегда, его можно купить. В игровом магазине есть два варианта покупки: за Синюю эссенцию, либо Riot Points. Также чемпиона можно получить из осколков чемпионов в Хекстековом ремесле.

Riot Games периодически выпускают новых чемпионов (см. Чемпионы по годам). Также часть старых чемпионов проходят через процесс переработки, в результате которой им меняют игровую механику и внешний вид, чтобы те лучше соответствовали текущему визуальному стилю и направлению развития игры. За 2021 год было выпущено 4 чемпиона.

В игре

В рамках игры чемпиона определяет его облик (в широком смысле) и RPG составляющая (характеристики и умения).

Облик чемпиона формируется его образом, моделью и репликами. Облик делает чемпиона уникальным и непохожим на других. Разработчики стараются создавать непохожих друг на друга персонажей, чтобы каждый игрок мог найти персонажа себе по душе; вдобавок разнообразный внешний вид позволяет легко и быстро различать их в бою.

Каждый чемпион обладает набором реплик, число которых можно сильно разниться: от немногословного Раммуса до очень разносторонних Свейна или Джина.

Помимо основного, «классического» образа, каждый чемпион обладает ещё как минимум одним образом. В зависимости от сложности, образ может быть как небольшой вариацией основного, так и совершенно новым обликом со своей моделью, частицами и озвучкой.

Поскольку League of Legends частично является RPG, то игровая сила и способности чемпиона задаются характеристиками — числовыми показателями качеств чемпиона: силы, выносливости, магических навыков и др. Официально в игре существует 24 характеристики. Для чемпиона характеристики задаются начальным значением, а также приростом за уровень.

Второй RPG-составляющей чемпиона являются его умения. У каждого чемпиона есть не менее 5 умений. Характеристики и умения задают основную механику игры за чемпиона, а также его класс в игре.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector