Valve corporation

Обидно, досадно, ну ладно…

Огонь и некоторые эффекты выглядят достойноОгонь и некоторые эффекты выглядят достойно

На сегодняшний день странно выглядит подбор случайных игроков. Как в лотерее на удачу, Back 4 Blood может подобрать спутников мгновенно, а может надолго задуматься (успеете сварить кофе и сделать на кухне монументальных размеров бутерброд).

Есть еще мелкие проблемы с анимацией, с ИИ, но о них говорить, пожалуй, и не стоит, ближайший патч наверняка эти мелочи сотрет.

***

Теперь студии Turtle Rock нужно активно вносить правки в игру и добавлять новый оригинальный контент. Через полгода-год у Back 4 Blood появится свое собственное лицо и характер. И тогда новую игру не захочется назвать Left 4 Dead версии 2.5.

Интересна ли вам игра Back 4 Blood?

  • Следующим проектом Turtle Rock Studios станет фентезийный шутер
  • Обзор фильма «Армия Мертвецов». Когда Зак Снайдер переиграл в Dead Rising и Left 4 Dead и решил оторваться как следует
  • Как открыть всех персонажей (чистильщиков) в Back 4 Blood — как получить Дока, Хоффмана, Джима и Карли

Официальное описание

Имя: РошельВозраст: 29Родной город: Кливленд
В качестве младшего помощника продюсера на известной новостной станции Рошель в основном занималась тем, что протягивала кабели и подносила кофе. Но когда со вспышкой вируса сотрудникам стало нездоровиться, Рошель получила передышку: выпустив репортаж из Саванны о расположенном там эвакуационном центре. Она всё ещё устанавливала камеры, когда её большая история превратилась в зону военных действий.

Но это ещё не значит, что она бросит работу своей мечты. Выживание в зомби-апокалипсисе — это просто очередная возможность воспользоваться своим умом и упорством, чтобы сделать адский репортаж.

Суть[править]

Интуитивно ясна для любого, кто хоть раз до этого играл в шутеры. Есть кампании, они делятся на уровни, на уровне нужно, играя за человека-выжившего, пройти от точки А к точке Б, отстреливая при этом всю мешающую ((не))живность, в роли которой тут выступают зомби. Прошел последний уровень кампании — посмотрел финальные титры, перешел к следующей. Внешне L4D несильно отличается от других подобных игр.

Вот только без помощи товарищей одинокого выжившего убивают сразу после того, как он свернет за угол. Толпы зомби тут, само собой, такие, что в одиночку не разобраться, но если бы дело было только в этом, игра не была бы настолько революционной. Дело здесь в том, что мини-боссами на уровнях выступают особые зараженные — необычные зомби, большая часть которых может обездвижить выжившего так, что тому без посторонней помощи не выбраться, а с помощью хотя бы одного товарища — запросто. Кроме того, если у персонажа-выжившего заканчиваются HP, он не умирает, а лишь лишается способности двигаться и медленно агонизирует. Из этого состояния может вывести только напарник. На этой нехитрой идее и строится весь командный геймплей, где ты зависишь от товарищей так, что никаким игрокам в Доту или World of Tanks и не снилось.

Кроме того, тут ты никогда не знаешь, за каким конкретно углом на тебя прыгнет Жокей или впечатает в стену Громила. Не знаешь, появятся ли аптечки для каждого члена команды в соседней комнате, или там окажется один шприц с адреналином, путь к которому преградит орда зараженных. Можно лишь запомнить примерную архитектуру уровней и где необходимый лут появится с более высокой вероятностью, но точно предсказать нельзя никогда, так как за детали отвечает Режиссер — особая система ИИ, которую будешь проклинать за Танка, появившегося аккурат после расходования последнего коктейля Молотова. Именно из-за такой непредсказуемости режим кооперативного прохождения никогда не уступал по популярности соревновательному.

Соревновательный режим же представляет собой редкий пример асимметричного балланса в FPS. Проявляется это в том, что одна команда играет как в обычную кампанию на среднем уровне сложности, а вот другая выступает в качестве особых зараженных, в результате чего PvP режим, естественно, становится куда сложнее кооператива. Хорошая команда зараженных может натравить на выживших толпу обычных зомби, загнав таким образом в тесное помещение, залить пол кислотой и обездвижить тех, кто попытается выбраться. Если команда очень хорошая, то таким помещением может оказаться стартовое убежище! Собственно, это одна из причин уникальности L4D, ведь ни один другой мультиплеерный шутер с асимметричным балансом не добился такой популярности.

References[]

  1. Nick: «Are you really going to shoot the guy in a $3000 suit? Come on!»
  2. http://www.l4d.com/survivors/nick/
  3. Nick: «Hold still, I’ve done this before.»
  4. Nick: «Shit. This swamp is going to ruin my white suit.»Rochelle: «The white suit with zombie brains all over it? That one?»Nick: «Brains come out. Swamp water doesn’t. Don’t ask me how I know that.»Coach: «Hell. Sometimes it’s best not to find out what you don’t know.»
  5. Nick: «Coach, a germ just wiped out the whole planet. So yes.»
  6. Nick: «Yeah, hahaha, a little bit more hand sanitizer and we wouldn’t be in this mess.»
  7. Nick: «It worked! I love you, Coach!»
  8. Coach: «Hey, the Midnight Riders! I used to LOVE that band. Best pyrotechnics in the business.»Nick: «Never heard of ’em. They any good?»
  9. Nick: «I don’t have a problem with leaving the car AND you behind. Okay, Ellis?»
  10. Nick: «Don’t sweat it, Ellis. At least you got us out of that mall.»
  11. Nick: «God DAMN you, »
  12. [If Ellis accidentally shoots Nick] Nick: «Hey sport, watch where you’re shooting!»
  13. [When Nick helps Ellis get up from being incapacitated] Nick: «Come on, champ. Let’s get you on your feet. You’ll be okay.»
  14. [When Nick helps Ellis get up from being incapacitated] Nick: «Easy there, fireball.»
  15. [When Ellis gives Nick first aid, pills, or adrenaline] Nick: «Thanks, killer.»
  16. Ellis: «Yo, I got a new thing I hate: mud people.»Nick: «I’m with Ellis, I hate these mud people.»
  17. Nick: «Ro! Just…just stop, okay?»
  18. [Possible conversation in the safe room at the start of The Underground] Rochelle: «Compared to you, Nick, he was downright nice.»Nick: «Go to hell.»
  19. [In the sewers of the The Underground] Rochelle: «Hey, Nick. Splash fight!» Nick: «Don’t you DARE.»
  20. Nick: «C’mon… I saw the way you were looking at him.»
  21. Nick: «I don’t know… he fills out a vest pretty good.»
  22. Nick: «I don’t trust that biker. He better still be here.»
  23. Zoey: «Boohoo hoo, I don’t know what to do… Go to hell, Colonel Sanders.»
  24. Zoey: «I could shoot you where you stand.»
  25. Nick: «Wouldja lighten up? Man, no one can take a joke anymore.»
  26. Nick: «Ellis, did you get that girl’s name? ‘Cause I can tattoo it on your ass. She’ll like that.»
  27. Louis: «Just go fill up that generator and we’ll lower the bridge. Even if you are acting like that.»

Achievements[]

Left 4 Dead

TOLL COLLECTOR (15G)
Survive the Death Toll Campaign.
NO-ONE LEFT BEHIND (20G)
Beat a campaign with all 4 Survivors.
STOMACH UPSET (20G)
All Survivors complete a campaign without being vomited on.
SAFETY FIRST (30G)
Play an entire campaign with no Survivors taking friendly fire damage.
DO NOT DISTURB (20G)
Sneak past all Witches in a campaign without disturbing one.
ZOMBICIDAL MANIAC (30G)
Survive any campaign on .
STAND TALL (20G)
Survive a campaign without being incapacitated.
WHAT ARE YOU TRYING TO PROVE? (35G)
Survive all campaigns on .
UNBREAKABLE (30G)
Finish a campaign without being healed by a first aid kit.
NOTHING SPECIAL (30G)
Survive a campaign with no Survivors taking damage from Special Infected.
AKIMBO ASSASSIN (30G)
Survive an entire campaign using only pistols.

Left 4 Dead 2

CONFEDERACY OF CRUNCHES (30G)
Finish a campaign using only melee weapons.
DEAD IN THE WATER (20G)
Kill 10 swampy Mudmen while they are in the water.
CRASS MENAGERIE (20G)
Kill one of each Uncommon Infected.
THE REAL DEAL (35G)
Survive a campaign on Expert difficulty with Realism mode enabled.
GRAVE ROBBER (25G)
Collect 10 items dropped by a Fallen Survivor.

Появление предметов

При загрузке определённой карты, «Режиссёр» сразу же заполняет её предметами, в те места которые были изначально для них подготовлены. В действительности, «Режиссёр» имеет мало контроля над тем, где будут появляться сами предметы, в основном, он имеет управление над малым количеством предметов, которые должны располагаться вблизи друг друга. «Режиссёр» по-прежнему способен изменять предметы — всё зависит от результативности выживших; например, если у них малое количество здоровья, он может заспаунить аптечку поблизости, в предварительно установленной точке респауна. Однако, некоторые предметы могут появиться там, откуда достать их будет нельзя, например, на полке шкафа, загороженной забором. Это связано с недоработкой самого «Режиссёра».

Единственным исключением являются обезболивающие таблетки, так как в определённых местах постоянно будут шкафчики первой помощи. Но в этом шкафчике можно найти не только таблетки, но и аптечки (если выжившие находятся на предельно низком уровне здоровья, но не на пределе смерти) или же дефибрилляторы.

Но всё же некоторые предметы статичны и будут появляться независимо от работоспособности выживших. «Режиссёр» не может изменять некоторое оружие. Примером служит, пистолет-пулемёт с глушителем во время того, когда выжившие спускаются на лифте в главе «Отель» кампании «Вымерший центр», или же две аптечки в палатке в главе «Парк» в кампании «Приход».

Режимы игры Left 4 Dead 2

Для разнообразного геймплея разработчики подарили нам несколько игровых режимов.

  • Кампания – игра совместной кампанией по сети.
  • Мутация – последний человек на земле, вы станете легендой для зараженных как последний человек…
  • Реализм – когда приходит настоящий апокалипсис, остается надеяться только на товарищей.
  • Сражение – игра за выживших или зараженных — зомби в сетевом режиме сражения.
  • Сражение: реализм – вы не можете видеть друг друга, но они видят вас.
  • Выживание – играть в режиме выживания — попытаться выжить как можно дольше.
  • Сбор – соревновательное состязание из нескольких раундов.
  • Один игрок – игра для одного игрока оффлайн с прочими игроками под управление компьютера.

Стоит выделить режим – кампании. На этом режиме строится вся игра, сюжет. В кампанию можно играть как одному игроку, с ботами в команде, так и в режиме кооператива.

Background

Zoey was once a student at Aldrich in Philadelphia under a scholarship to become a filmmaker but instead of attending classes, she spent her time watching horror films and justified this to her upset mother as doing some «research». She got her love for this film genre from her father who introduced her to movies featuring zombies, slasher murderers and extraterrestrials at a young age. Her father, Wade, wished for her to become a police officer like himself, often taking her to shooting ranges to get her into some practice. These actions caused tension between her divorced parents one night and started a heated argument between the two regarding their daughter’s future.

The argument was short lived however when an Infected suddenly found his way into their living room and attacked Zoey’s mother, Carolyn. Her father was able to kill the Infected but not before it savaged Zoey’s mother. Holding Carolyn in his arms, Wade commanded Zoey to call for an ambulance. Zoey came back to witness her father being mauled by her mother, who then noticed her daughter’s presence and quickly lunged at her. Fortunately before she could reach Zoey, Wade shot her in the back of the head. His last request was for Zoey to kill him before he became an Infected. She then reached for her father’s gun and after a heart breaking «I love you dad», she pulled the trigger. Weeks later, Zoey was shocked to discover that her father may have been a Carrier and the mercy-killing could have been in vain.

Жокей

Жокей — маленький Заражённый горбун, который прыгает на спину Выживших и хватает их за голову. Вирус превратил Жокея в существо с сильно развитой мускулатурой в области спины и шеи, принуждая двигаться как паукообразная обезьяна. Этому также способствуют увеличенные в длине пальцы на руках и ногах. Растянутые губы и кожа на лице сильно обтягивают череп. Из одежды на нём — белая майка и синие боксерские трусы. Во время бега он издаёт невнятное бормотание, похожее на обезьяний крик, переходящий в истерический смех при прыжке на Выжившего.

Жокей может прыгать на большие расстояния, но не так далеко как Охотник. Находясь на Выжившем, он может направлять его в любую сторону. Урон Жокея небольшой. Игрок может слабо сопротивляться, замедляя движение. Valve упоминали, что Жокей лучше всего работает в тандеме с Плевальщицей, направляя Выживших в кислоту. Таким же образом можно заставлять Выжившего идти в огонь или сталкивать с Ведьмой.

Зараженные люди – зомби из Left 4 Dead 2

Теперь пришло время вспомнить про зараженных или зомби. Их можно разделить на два вида:

  1. Обычные зараженные
  2. Особые заражённые
Обычные зараженные Особые заражённые
Обычные люди Охотник
Учёные CEDA Курильщик
Клоуны Толстяк
Грязевики Ведьма
Рабочие Танк
Спецназовцы Громила
Падшие Выжившие Плевальщица
Жокей

Среди всей этой красоты, можно выделить редких обычных зараженных: клоуны и спецназовцы. С ними удастся познакомиться лишь в некоторых кампаниях.

Как вести себя, чтобы не стать жертвой? Несколько советов.

  • Опасайтесь слизи Плевальщиц. Чем дольше вы в ней простоите, тем больше получите урона.
  • Громила может сбить с ног всю команду. Схватив, он будет бить вас, пока не убьет. Не стойте на краю пропасти или моста, увидев громилу, спрячьтесь.
  • Танк – самый живучий, поэтому, как только он появляется в поле вашего зрения, постарайтесь сосредоточить огневую мощь на нем. Против танка эффективным оружием являются бутылки с зажигательной смесью, баллоны с газом и канистры с бензином.
  • Ведьму лучше вообще не тревожить. Одно прикасание к персонажу и он будет лежать на земле.
  • Курильщик обладает длинным языком, хватает цель на расстоянии нескольких метров и тащит к себе. У вас будет 2 секунды, чтобы убить его, перед тем как он схватит вас языком.

References

  1. http://l4d.com/l4d/survivors.htm Survivors descriptions
  2. Francis: Look, I don’t love this bridge. But we just lost a man and… Sorry brother, but you are on your own.
  3. Francis: I’ve been thinking about this. We lost a good man getting this goddamn thing up. Not real happy about putting it back down again.
  4. Bill: Louis didn’t make it. Ah, Christ.
  5. Bill: How well do you really know Louis?
  6. Louis: That is for Bill!
  7. Bill: Ah not Zoey.
  8. Bill: I can’t leave Zoey out there.
  9. Louis: You’re right, Francis. He’s not friendly. I think Bill would have shot him by now.Francis: Oh yeah. Bill definitely woulda shot him.
  10. Bill: We been immune so far, but — well, if I start to turn, promise you’ll shoot me.
  11. The TF2 Team «Pre-Order Giveaway Madness!» Official Team Fortress Page, November 2, 2009
  12. Week 20

Ненависть ко всему

Фрэнсис ненавидит самолёты, армию, Айн Рэнд и Грецию, план Билла по поиску парусной лодки, птиц, лодки, мосты, Канаду, сигнализацию, церкви, холод, копов, докторов, лифты, кепку Эллиса, падения, рыбу, полёты, генераторы, прощания, горы гравия, вертолёты, госпитали, отели, острова, последние выпуски журналов, юристов, хорошие предчувствия Луиса, торговые центры, понедельники, парады, тюрьмы, Риверсайд, канализацию, маленькие городки, снег, лестницы, паровые трубы (не пар!), метро, опасные миссии, танков, Юг, депо, тоннели, вампиров, фургоны, ходить пешком, воду (крупные водоёмы), леса, жертву Зои и зомби.

Не ненавидит жилетки, лазанью, вертолёты, автомобиль Джимми Гиббса-младшего и Рошель.

Ненависть Фрэнсиса по отношению ко всему даже высмеивается Зои.

References

  1. «…all on a six foot five frame…» from .
  2. http://l4d.com/l4d/survivors.htm Survivors descriptions
  3. Francis: «Have a heart, we gotta a helpless old man with us!»
  4. Francis: «Don’t let that stop you from smearing it all over yourself.»
  5. Francis: «Bill, could I borrow your med kit? I just wanna look at it.»
  6. Louis: «Francis, you can take your mustache, your vest, and your chaps, and go find yourself a parade!»
  7. Francis: «The manager’s down for the count.»
  8. Francis: «Shit! I was just starting to like that guy.»
  9. Francis: «Damn it… he didn’t deserve this.»
  10. Francis: «We’re just leaving Louis out there? I mean, I’m cool with that if everyone else is.»
  11. «We should maybe go get Louis. I’m just sayin’…»
  12. Francis: «Yeah! Yeah! That’s what I’ve been saying.»
  13. Francis: «That’s amazing. You mean this car used to belong to the taco dog?»
  14. Francis: «Hey Ellis, I HATE YOUR HAT! »
  15. Francis: «WITCH! Oh sorry, got confused by all your crying.»
  16. Francis: «Nick! Good luck, my brother.»
  17. WorldSmallTown0513
  18. dlc2steam03
  19. dlc2intro20
  20. dlc1_c6m3_l4d1finalecinematic03

Common Infected

A crowd of Common Infected in Left 4 Dead 2

Common Infected, as their name implies, are the most commonly faced enemy and are the easiest to defeat. They are more akin to the antagonists from the film 28 Days Later than to the typical shambling cinematic zombie. They are exclusively AI-controlled and fairly weak. Their strength lies in their tendency to attack in large groups of up to several dozen, known as Hordes.

However, the danger they pose must never be underestimated. Common Infected can easily bring down health on Expert as every hit drains health by 20 (10 if hit from behind), unlike Easy (1 from front, 0.5 from behind), Normal (2 and 1) and Advanced (5 and 2.5). While they seem capable of ignoring pain, they can still be killed easily. They are capable of climbing ladders and scaling objects, as well as breaking down weak walls and doors. They cannot break down safe room doors, so you should be relatively safe inside of a closed safe room. This type of Infected are attracted by flashlights, loud noises such as car alarms, or by Boomer bile. They appear to lack self-preservation, but do appear to have some intelligence, such as in the Hard Rain or The Passing campaign: the Horde will attack when the storm picks up and there is minimal visibility.

Throughout Left 4 Dead, the physical appearance and dress of Common Infected are consistent with the particular location being visited. For example, in Mercy Hospital, the Infected are medical staff, patients and maintenance personnel, whilst at Metro International Airport, Common Infected include flight, cabin and ramp crew plus business executives. In more neutral locations such as Riverside or Daughtery Farm, Common Infected appear as generic «everypersons, » including servicemen wearing camouflage, blue collar and office workers and young adults through to late-middle-aged individuals of both sexes. The same principle applies throughout Left 4 Dead 2, but given this game’s diverse locales, the range of physical variation displayed is considerably wider relative to Left 4 Dead.

Horde

«Here they come!«
―Louis

A horde as one would appear in the Farmhouse Finale.

Common Infected attack in a horde.

A Horde is a large group of Common Infected (sometimes Uncommon Infected included and rarely Special Infected) that will rush the Survivors either at random intervals, during the finales, as a response to Boomer bile/bile bombs, or in response to loud, high-pitched noises and/or bright lights (car alarms, most other alarms or noises during , pipe bombs). Common Infected are weak when alone, but are strong in number. Be alert and prepared when you hear the music cue of an incoming Horde. The Horde can easily bring down any uncoordinated team, especially on Expert.

Notes

«It slimed me! God damn it! I’m covered in goo!» This article/section requires a clean up, you can help by removing unnecessary information, fixing up grammar/punctuation, and following the Manual of Style. If necessary take a look on the talk page to know what needs to be cleaned up.

Final concept art of Louis.

  • His quote involving «I ain’t got time to bleed,» is a reference to the same quotation of Blain Cooper (played by Jesse Ventura) from the movie Predator, and also refers to Duke Nukem 64/3D. This quote is also a Team Fortress 2 Achievement for the Soldier as well as one of his cut lines from the Sandvich character video.
  • In the very first trailer of Left 4 Dead, Louis is killed by falling from a roof.
  • In some of the posters, Louis holds his primary weapon in his left hand, hinting at a possibility of him being ambidextrous, or initially being left-handed. Exceptions would be Crash Course (he dual-wields), Blood Harvest and The Last Stand

    In the intro video, he holds his Pistol with his left hand and manages to kill a Hunter with a headshot.

    .

  • Louis is the only Bot to ever use the Heavy Machine Gun.
    • He is also the only Survivor to ever comment when he sees the Minigun.
    • He is also the only original Survivor who is unable to toss supplies as a non-player bot. Even Bill is capable of tossing supplies if he is placed in a custom Campaign.
  • Part 4 of the Sacrifice comic reveals that the leg injury Louis displays in The Passing was received when he was pulled into a boat full of Witches. Louis’ leg injuries may be less severe than the other Survivors say they are, as he can be seen walking and climbing a flight of stairs unaided, with only a slight limp in order to get to the Heavy Machine Gun during The Passing finale.
  • Louis’ knowledge of the Japanese language may also be referring to his voice actor, Earl Alexander, who some have reported as saying that he intends to learn Japanese in preparation for moving to Japan someday.
  • In official media, Louis is seen with a Submachine Gun. In The Sacrifice trailer, Louis uses a Katana that Zoey hands him when out of ammunition.
  • Louis mentions things from other Valve games; upon picking up a Crowbar, he might say «I feel just like Gordon Freeman!» (Community-made and not implemented yet), and when Louis picks up a Submachine Gun, he might — by the odds of 2 to 100 — say «This is just like Counter-Strike.» However, the subtitles say «Cool, just like Counter-Strike!» instead.
  • On some occasions, when killing a Tank in a Left 4 Dead 2 ported campaign, Louis may kill a tank in Bill’s name, despite Bill still being alive.
  • One of his quotes in The Sacrifice implies that Louis must have owned an Xbox, as he states «No more internet, no more Xbox, no more nothing». This may be also how he is familiar with other Valve games.
  • Louis is the tallest survivor of the Left 4 Dead series.
  • Despite his name being ‘Louis’, his name is pronounced ‘Lewis’.

Обложка и рейтинг

Обложка Left 4 Dead 2 практически идентична обложке оригинальной игры Left 4 Dead. Рука художницы Андреа Уиклунд в очередной раз стала прообразом модели руки мертвеца на обложке.

По первоначальной задумке идея обложки заключалась в создании руки с двумя полностью отсутствующими пальцами совместно с недостатком оригинального большого пальца, в результате чего на руке оставалось всего два пальца, которые сигнализировали число два и таким образом соответствовали порядковому номеру игры. Цвет фона обложки принял более светлый оттенок зелёного цвета.

Однако примерно в июне 2009 года организация, занимающаяся принятием и определением рейтинга, ESRB сообщила Valve, что новая обложка — неприемлема. Разработчикам пришлось пересмотреть идею, вернув два пальца на место — однако в согнутом состоянии для достижения требуемого эффекта, при этом оставив вырезанный большой палец.

В организацию ESRB был отправлен соответствующий вопрос, почему обложка с одним отсутствующим большим пальцем прошла проверку, в то время как прошлая версия с вырезанными двумя дополнительным пальцами — нет. ESRB отказалась от комментариев.

Примерно в июле 2009 года Valve решила снова изменить дизайн обложки, сделав два согнутых пальца более заметными, при этом основательно поменяв фон на жёлтый. Данные изменения кардинально преобразили обложку.

В Соединённом Королевстве обложка претерпела незначительное изменение: рука была обращена в противоположную сторону, так как в этой стране два пальца, обращённые в сторону человека, считаются оскорбительными. Данное изменение в дизайне не коснулось австралийской и немецкой версий игры, хотя в этих же странах подобное действие также считается оскорбительным. Кроме того, все пальцы на обложке немецкой и японской версии игр находятся в неповреждённом состоянии — из-за всё тех же цензурных причин, которые применялись ещё к первой игре серии.

  • Версия обложки к британской версии игры
  • Версия обложки к немецкой версии игры
  • Последняя версия обложки к L4D2

1/3

Gallery[]

An Infected police officer

2001 Ford Crown Victoria L4D1 2.jpg
2001 Ford Crown Victoria police car in Left 4 Dead

2001 Ford Crown Victoria L4D2 3.jpg
2001 Ford Crown Victoria police car in Left 4 Dead 2

Additional angle of the Left 4 Dead 2 patrol car

Left 4 Dead 2 patrol car, seen on Chapter 2 of The Parish

Fort Harris County Police van at the stadium, an edited version of the game’s delivery van.

The front of the only known police van in Fort Harris County, note the lightbar borrowed from the L4D1 patrol car.

The open trunk police car outside Riverside in Death Toll

Inside the open trunk police car with supplies inside

Police barricade from Left 4 Dead to enforce the quarantine

Police pedestrian barrier seen in Left 4 Dead 2 to direct and keep crowds together

Police car seen on the gridlocked highway in the custom campaign, I Hate Mountains, note that this one says «COUNTY SHERIFF» rather than «POLICE»

Notes[]

  • Of all the finales, only the Runway Finale, The Concert, Town Escape, The Bridge, Port Finale, and The Truck Depot Finale have a specific reason for the appearance of the horde (loud noises or bright lights).
  • The Town Escape finale in Hard Rain has an interesting twist: it is the same spot from the beginning of the campaign, and this is the first time in any Left 4 Dead game that the same rescue vehicle from the last campaign is the rescue vehicle for this campaign, with the Jimmy Gibbs Junior car being second in The Passing.
  • In the Port Finale, this is the first time where a Tank spawns with the first horde wave as soon as the Survivors start each generator.
  • Enabling the «/director_stop» console command may cause some glitches upon the Finales of campaigns. Since it is required to kill all Infected before the next wave approaches, disabling the horde will prevent the players from completing the mission, unless the Director is re-enabled by the server.
  • If a Survivor/s are incapacitated, they will yell out to their fellow Survivors to rescue them. The other Survivor/s that got onto the rescue vehicle will yell at them to get on the rescue vehicle, even though the incapacitated Survivor cannot move.
  • When all the Survivors have run into the rescue vehicle, any Tanks that have still survived will pause and do their victory taunt all the time. However the Commons will attempt to chase the rescue vehicle, stopping in at a specific point, which can be easily seen.
  • After the Finale is over, the game mechanics actually teleport all Survivors back to the starting saferoom while playing the cutscene and rolling the credits. Occasionally it can be quite bugged:
    • Rarely, the teleport may not work if the survivor somehow left the rescue vehicle as the screen fades black. Resulting that survivor standing at the spot with rescue vehicle leaving, but still counted as escaped.
    • If the Charger charges the player while the screen fades black. That survivor will be telerported to Charger’s arm and than constantly attacked. But that survivor is still counted as escaped.

Description[]

The campaign starts on top of The Vannah Hotel which was once CEDA’s central operations and evacuation base but which is now overrun and partially ablaze. The Survivors arrive on the hotel rooftop just too late to board the last evacuation helicopter. With no other option open to them, they all agree that the best thing to do is to get across town to the other CEDA facility at the Liberty Mall.

Their subsequent quest takes them down through the burning hotel, out on to the overrun streets to a gun store from whence they enter the Liberty Mall only find that it too has been overrun by the Infected. Left to their fate, the Survivors elect to escape to New Orleans by refueling the 1969 formerly run by a local stock car ace named Jimmy Gibbs Junior and which was fortuitously on public display in the mall at the time of the Infection’s outbreak.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector